Gå til innhold

Iphone leser ikke simkort - Hva kan gjøres?

Anbefalte innlegg

Har en iphone5 som ikke leser simkortet (står bare «SØKER…» i venstre hjørne der det skal stå «Telenor»), den spør heller ikke om pinkode når man slår telefonen på. Dette kan ha med vann/fuktskade å gjøre.

Noen som har opplevd lignende feil, hva kan evt gjøres, kan det repareres uten å bytte ut all hardware? Forutenom dette fungerer telefonen helt fint..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkleste er nok å stikke innom nettsiden til Telenor og bestille nytt simkort. Prøv det først. Simkort koster 200kr hvis du henter det i Telebutikken, 100kr hvis du bestiller over telefon, og gratis hvis du bestiller på Mine Sider på telenor.no.

Tar etpar dager før det kommer frem i postkassa

Lenke til kommentar

Har testet annet simkort i telefonen, samme feil, konstaterer da at det er teefonen det er noe feil med. Den har vært utsatt for vann, dette rett før problemene startet, så kan virke sannsynlig at dette skyldes fuktskade. .

Problemet er at, om jeg sender telefonen inn til Apple, så vil de mest sannsynlig konstatere at det er fukt som har forårsaket dette, og siden de aldri reparerer telefoner så vil jeg mest sannsynlig få tilbud om "erstatningstelefon" mot et vederlag som jeg har hørt fort kan være på rundt 2500,-, og da kan jeg jo strengt tatt heller kjøpe meg en ny/brukt telefon med en gang. Men det store spm. er jo om dette er noe som kan repareres uten at man bytter all hardware (?) Er det "reparerbart" eller skal jeg bare "kaste" telefonen når jeg evt har kjøpt ny?

Finnes det evt 3dje parter som reparerer hardware i telefoner (fleste bytter vel bare skjerm ol.)?

Lenke til kommentar

Hvis den nettopp har vært utsatt for vann så ville nå jeg ha sørget for å la den tørke ordentlig opp, avslått, noen dager først. Legg den i en pose med tørr ris i romtemperatur 1-3 døgn og prøv igjen :)

Det kan funke i teorien, alternativet er jo dyrt uansett...

Sikkert en uke siden dette skjedde, tørket jo selvsagt så godt som jeg kunne rett etter hendelsen, tviler på jeg kan "tørke den fin igjen" nå .. :/ :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...