rune_2 Skrevet 9. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2014 (endret) Hei. Jeg har en Macbook Pro Retina 13" 1 år gammel. Når jeg skal koble meg opp til Apple tv og vil spille Spotify trådløst, blir ikke avspillingen skikkelig,den hakker og jeg detter også ut av Apple tv. Det samme skjer når jeg bruker nettleser også. Dette har fungert tidligere så her har det skjedd noe. Men når jeg bruker Iphone (6) og Ipad (4 gen.) skjer ikke dette . da fungerer alt som det skal . Noen som har opplevd dette ? og kanskje har en løsning. Kan legge til at når jeg er på nettsider og på spotify via modem trådløst, fungerer alt som det skal. Endret 9. desember 2014 av rune_2 Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 9. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2014 Jeg har erfart nettopp det samme problemet du har med min MacBook og Apple TV. Det ble mye bedre etter en oppdatering av programvaren, men oppdateringen etter den igjen førte til at både hakking og frysing av bildet var tilbake. Lenke til kommentar
rune_2 Skrevet 9. desember 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2014 Jeg har den siste oppdatering og da er det mest sansynlig at det er denne som er problemet. Trodde kanskje jeg måtte levere den inn for service , men det regner jeg med at jeg ikke trenger ? Da er det bare å vente til neste oppdatering . Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 11. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2014 Hør med andre her inne som har mer erfaring og ekspertise enn det jeg har. Jeg bare ville nevne at jeg også har hatt samme problem som løste seg, men som nå er tilbake igjen. Evnt. kan du også høre med Apple direkte eller Eplehuset - evnt. butikken du kjøpte Apple TV hos. Eneste som er litt dumt er om de ber deg om å sende inn, og da kan det ta både tid og koste penger for noe som kanskje løser seg i neste oppdatering (hvis det er der problemet ligger).Ikke glem at det også dukket nylig opp det nye operativsystemet Yosemite, så feilen kan ligge enten i MacBooken eller/og AppleTV... Lenke til kommentar
rune_2 Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. desember 2014 Jeg får høre med Eplehuset i dag om dem kjenner til problemet . jeg har installert Yosemite og det kan selvfølgelig ligge der ,men ikke helt sikker siden det er først nå problemet har dukket opp. Har hatt Yosemite en stund nå og i begynnelsen virket det . Ikke fristende å levere noe inn nå i Jula , tar sikkert en evighet på service . Takk hjelpen . Kommer tilbake med mere info vist Eplehuset har en løsning. Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 11. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2014 Takk selv, da fikk vi sammen funnet ut av dette problemet vi begge har Kjempefint om du poster en løsning her inne også ja Lenke til kommentar
rune_2 Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2014 Da har jeg vært hos Eplehuset og spurt om råd. Var ikke mye hjelp jeg fikk der for dette hadde han ikke hørt så mye om. Men han mente jeg skulle søke opp disken på Macen og verifisere disken og så trykke på reparere vist dette alternativet er aktivt. Dette har jeg gjort nå og nå fungerer spotify via Apple tv uten hakking. (så langt) Feilen kunne også ligge i det nye operativsystemet Yosemite,mente Eplehuset. Kanskje dette blir ordnet på neste oppdatering. Kunne også restarte hele systemet mente Eplehuset .( noe jeg ikke vil i første omgang) Du får prøve om dette kan fungere for deg også . Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 18. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2014 Hei Rune_2,Jeg har ikke installert Spotify, og bruker min Apple TV mest via min MacBook når jeg ser filmer - og jeg må evnt. også ha en fremgangsmåte om hvordan jeg vertifiserer og reparerer disken. Det svaret du fikk fra Eplehuset var veldig ymse synes jeg, og om du har kjøpt Apple TV via dem tror jeg det er best å ta den med ned - evnt. ta med MacBooken din også - og få kjørt en sikkelig test i butikken. jeg har kjøpt min MacBook in Hong Kong og har da lite rettigheter, og Apple TVen min har jeg kjøpt på Elkjøp, men de kan ikke gi noe annet råd enn at jeg leverer min inn til sjekk (noe som blir for mye pes for min del). Ikke glem at Apple TVen vår hadde problemer i forrige operativsystem også... Lett å "skylde" på det meste. Jeg synes uansett at du bør ha rett til å få din testet i Eplehuset (om du har kjøpt din der).Jeg kan også nevne at jeg kjørte en oppdatering den 11. november - og selv om det var for Safari så virker det som at min Apple TV funker bedre igjen nå. Merkelige grier - og veldig irriterende at det skal være så Lenke til kommentar
rune_2 Skrevet 30. desember 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2014 Hei GungFu. Har vært travelt nå i disse jule tider så har ikke fått svart deg . Jeg var uten hakking ca 1 dag så var det tilbake til problemene igjen. Jeg koblet til HDMI kabel igjen , og nå virker det . Så hvor problemet ligger nå aner jeg ikke . gitt litt opp nå. Kan levere både Mac og Apple tv inn som du sier, men vist dem ikke kan finne noen feil på produktet vil jeg bli belastet for service . selv om det er feil på operativsystemet. Så det kommer jeg ikke til å gjøre - for mye pes og det tar sikkert en evighet på service. Så kanskje dette kan ordne seg med en oppdatering en gang. Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 31. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2014 Jeg har ikke testet min Apple TV på en stund da det ikke frister å se filmer via den. Det virker som det kanskje er noe med WiFi siden den virker hos deg med HDMI kabler. Jeg har ikke skaffet meg HDMI kabler enda, så jeg får ikke testet det dessverre. Kanskje det er noe som forstyrrer i WiFi hos oss begge ? Uansett så er det jævlig irriterende... Får håpe noen andre her inne kan kanskje foreslå noen løsninger og feilsøk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå