Ravnen Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 (endret) Jeg fikk utlevert en 27" monitor i stedet for en 24" monitoren jeg skulle ha. Det var samme monitor som jeg bestilte, så jeg antok alt var vel til jeg kom hjem. Jeg betalte prisen for 24" inkl. for trygghetsavtale i 3 år. Hva skjer med trygghetsavtalen? Er den ugyldig siden kvitteringen sier 24"? Jeg er litt demotivert til å bringe den tilbake igjen, siden dette da blir tredje gangen jeg bringer en monitor tilbake til butikken i den siste måneden. Edit: Esken er åpnet og monitoren er brukt. Jeg fikk først mistanke da jeg la merke til størrelsen på skjermen. Glemte å nevne at det var Elkjøp jeg kjøpte den hos. Endret 9. desember 2014 av Ravnen Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Ta kontakt med Elkjøp på en eller annen måte og si ifra uansett. Når produkt ikke stemmer med kvittering, så blir det problemer ved evnt. henvendelser både når det gjelder garanti, reklamasjon og trygghetsavtale. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Som Mr D sier så vil det bare føre til problemer for deg senere om det skulle bli noe trøbbel da du ikke har gyldig kvittering. Kanskje de også vil belønne deg for at du er ærlig og sier fra om at du har fått en større monitor enn du har betalt for? Kanskje får du beholde, eller et godt tilbud på 27" (med ny, gyldig kvittering) som et plaster på såret, slik at de slipper å selge den som B-vare? Du kan jo foreslå det for dem, og se hva dem sier De kan uansett på et senere tidspunkt finne ut hva som har skjedd, om de ser at de har et avvik i lagerstatus. De kan gå tilbake og søke på serienummer og finne ut hvem som har fått utlevert feil vare. Så det lønner seg å si fra selv. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Som de andre påpeker, så er både trygghetsavtalen, reklamasjonen og evt garantien ugyldig, da de hører til et annet produkt enn det du har. Du kan jo evt ringe kundesenteret på 815 32 000 og høre om de kan kontakte butikken, som igjen kan muligens ordne hjemkjøring av den skjermen du egentlig skal ha, så får de hentet den andre i samme slengen. Om det ikke er veldig stor prisforskjell, så skal du ikke se bortifra at du bare beholder skjermen. Isåfall fikser de bare papirarbeidet der og sender deg en evt kvittering på eposten din. Bør iallefall si ifra, slik at de får korrigert systemet sitt mtp varetelling ol. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 De kan uansett på et senere tidspunkt finne ut hva som har skjedd, om de ser at de har et avvik i lagerstatus. De kan gå tilbake og søke på serienummer og finne ut hvem som har fått utlevert feil vare. Så det lønner seg å si fra selv. Monitorer blir ikke utlevert på serienummer, så nei, det kan de ikke gjøre. @OP: Hva er prisforskjellen på de to skjermene? Hvis den er liten ville jeg spurt pent om å beholde 27" for samme pris (gitt at den passer dine behov). Du mister all garanti/reklamasjon når du har feil produkt ift kvittering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå