Gå til innhold

[North West Derby] Manchester United vs. Liverpool

Tunky

Anbefalte innlegg

EHlwgEy.png4v63g.pngXyvcHR3.png

Old Trafford

Søndag 14. desember, 14.30

TV2 Sport Premium

Jeg regner med det blir en del interesse for denne kampen, og mye diskusjon på forhånd. Særlig når United-leiren ikke har Champions League å diskutere. Oppretter derfor en tidlig kamptråd, så diskusjonen kan foregå her og ikke i lagenes egne tråder.

United har 5 strake seire.

Liverpool har... ikke det.

Sist lagene møttes på Old Trafford ble det 0-3, med 2 mål av Gerrard og ett av Suarez. I fjorårssesongen vant Liverpool begge møtene i ligaen, mens United vant i ligacupen.

Skadelister, i følge Physioroom:

United: Thorpe, di Maria, Shaw, Blind, Rafael, Jones, Lingard. Regner med Smalling havner på lista og, etter kveldens kamp.

Liverpool: Sturridge, Balotelli, Suso, Sakho, Flanagan.

Spillere i kursiv er ventet skadefri til kampen, i følge Physioroom.

Endret av Knewt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper på denne lagoppstillingen:

De Gea

Rafael - Smalling(?) - Rojo - Shaw

Carrick

Herrera - Di Maria

Rooney

Falcao - RvP

Sannsynlig lagoppstilling: 3-5-2 crap shit tull.

Viss vi spiller som i dag, så vet jeg ikke hva jeg skal tro. Da må i alle fall Liverpool (fortsette å) spille bøtte, for at vi skal få med poeng. Viss vi går over til fire bak, så kan det nok gå bra. Mata/Januzaj kan settes inn bak Rooney og RvP viss Falcao ikke spiller. Håper Falcao er frisk!

Lenke til kommentar

Håper vi stiller:

Mignolet

Manquillo - Skrtel - Sakho/Toure - Moreno

Henderson

Lallana - Can

Coutinho

Sterling - Balotelli

Kanskje litt vel offensivt, men kan evt. bytte Lallana mot Lucas, Allen eller noe.

Regner med vi stiller:

Mignolet

Manquillo - Skrtel - Toure - Johnson

Henderson - Gerrard - Allen

Sterling - Lambert/Balo - Coutinho

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Håper vi stiller:

Mignolet

Henderson

Lallana - Can

Coutinho

Sterling - Balotelli

Kanskje litt vel offensivt, men kan evt. bytte Lallana mot Lucas, Allen eller noe.

Can fra start skjer ikke. Det blir nok Gerrard denne gangen. Tror ikke Sakho er kampfit til denne kampen heller... :hm:

Lenke til kommentar

Falcao fra start skjer ikke. Bytt Rooney med Mata og spill Rooney på topp, så er jeg enig ^ ;)

Jepp, det er vel det som er alternativet viss ikke Falcao starter. :) Så kan Januzaj komme inn for Juan fra benken. Håper at Wilson også får spilletid. Også Young da, hehe :p
Lenke til kommentar

Håper Liverpool går på en smell i morra og får en ny knekk, istedet for ekstrem optimisme før kampen..

United har ikke vært spesielt gode til tross for seirene, så dette blir spennende. Utrolig åpen kamp, men United som en liten favoritt.

Håper vi starter med fire bak, og starter med Herrera. Gjerne Falcao fra start og, men tviler på det skjer..

Lenke til kommentar

Håper vi stiller:

Mignolet

Henderson

Lallana - Can

Coutinho

Sterling - Balotelli

Can fra start skjer ikke. Det blir nok Gerrard denne gangen. Tror ikke Sakho er kampfit til denne kampen heller... :hm:

Nei, jeg tror heller ikke på Can eller Sakho. Når jeg tenker meg om håper jeg egentlig ikke på Sakho heller..

Lenke til kommentar

Håper Liverpool går på en smell i morra og får en ny knekk, istedet for ekstrem optimisme før kampen..

Det er jo nettopp det som er typisk Liverpool. Hvor ofte har vi ikke sett at de spiller dritt før de møter oss, og når de møter oss reiser de kjerringa og spiller sesongens beste kamp?

Jeg vedder på at vi nok en gang må pine oss igjennom 3-5-2 faenskapet. Ender vel opp med at vi taper fortjent, eller tar en ufortjent seier som i dag og mot Arsenal. Ber til Gud om at vi får en ordentlig formasjon denne gangen.

Lenke til kommentar

Nå får vi håpe at LVG følger med her, sånn at han kan spille slik som dette på søndag..

1162311_Manchester_United.jpg

Det har ikke noe å si hvor søppel eller bra vi eller Liverpool har vært den siste tiden. Dette er en kamp som lever sitt eget liv. Alt kan skje, alle kan prestere som om de er i toppform. Jeg elsker og hater disse kampene så intenst mye samtidig. Jeg gleder meg som et lite barn og gruer meg alvorlig mye samtidig.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Men på sikt, så skal vel Sakho inn i midtforsvaret? Ung, lovende og venstrebeint

Husker den gangen Sakho var ung og lovende, på FM for sånn seks-sju år siden. Nå er han ikke lenger spesielt ung, og spørsmålet er hvor lovende han er også. Hadde mer tro på han i Premier League enn det han har vist sålangt i alle fall.

Håper på bra dømming til helga i alle fall, men 99% sikkert kommer enten vi eller Liverpools supportere sitte i denne tråden og klage på han. Håper i alle fall han tar tak i Sktrels holdning og Sterlings filming.

Lenke til kommentar

Tror kanskje ikke vi kjører 352, det har vi vel stort sett bare gjort mot antatt tilsvarende/sterkere motstander, og oftest på bortebane. Håper vi kjører noe ala Essp skisserer opp, selv om Rooney ikke er helt best på kant. Men alternativet er Mata i tierrollen, og han må i går ha gjort en av sine svakeste kamper siden han kom til oss for snart et år siden. (*Soton kampen viser på mange måter hvorfor Chelsea solgte han, i kamper der vi kontrollerer er han gull, men med en gang det blir litt vanskeligere motstand så forsvinner han helt). Ellers så er jo den ene backplassen helt åpent, Smalling/Jones/Evans/McNair/Blackett? Og trodde ikke jeg skulle si det, men håper litt på at vi starter Young/Valencia fremfor Rafael/Shaw. Spesielt Shaw/Young blir utrolig vanskelig idet førstnevnte kommer tilbake i form igjen!

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...