Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvordan installere Linux på en HDD som står i dock?

Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen en pc med diverse komponenter, og det noe eldre hovedkortet har en BIOS som ikke tillater booting fra USB, som er den metoden jeg somoftest bruker når jeg skal installere OS. Jeg tok ut disken og satt den i en USB harddisk-dock i håp om å kunne legge Iso-bildet av en debian-live DVD over på den og gjøre den bootable, men jeg er usikker på hvordan. Jeg har en iMac med både OSX og Win7 på, jeg prøvde å 'gjenopprette' iso-filen til disken i docken med Diskverktøy i OSX, med hverken Diskverktøy eller OSX ellers var særlig samarbeidsvillig med Iso-filer.

Noen tips om hva jeg kan gjøre?

Noen har tidligere foreslått installasjon over nettverk, men det virker, etter noe googling, litt komplisert/tidkrevende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg slenger meg på her: hvordan installere Linux Mint fra en USB-stick til harddisken? Jeg har funnet noen programmer som legger inn Mint på USB-stick, men det ser ut til å være noe som bare kjører derfra ("live CD"-aktig), og ikke legger seg på disken. Jeg er avhengig av å bruke Windows 7 for å forberede USB-sticken.

Noen tips til program?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...