snurre1 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Har nylig kjøpt en Seagate 2TB ekstern harddisk. Denne kobles til pc via USB i tillegg til 230 volt nettstrøm. Når stenger pc går jeg alltid ut via "avslutt" Den eksterne disken lar jeg være påkoblet og usb kontakten er koblet til. Det som da skjer at pc ikke vil starte opp igjen. Det gjør den først dersom jeg kobler den eksterne disken fra pc. Dersom den eksterne disken er avslått går det greit, da starter pc som normalt. Spørsmålet er om det er noe jeg har oversett eller det skal være sånn, dvs at den eksterne disken må være avslått når pc startes opp får så å bli slått på etterpå. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Sjekk BIOS innstillingene for Boot Priority, mulig du har USB foran HDD? Kan også være et problem i BIOS. Sjekk om det finnes oppdateringer. Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Hvor lenge har du ventet? Mitt hovedkort er f.eks. ikke glad i i WD sine 2TB disker. Detektering under POST har ofte tatt 5 min. Hadde tidligere en Seagate 3TB som ikke hadde dette problemet. Bruker sjelden ekstern disk så gadd ikke feilsøke så mye, men litt googling viste i alle fall at det ikke var et helt uvanlig problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå