Gå til innhold

Raske kodak kamera?

Anbefalte innlegg

Kodak EasyShare CX6230 Zoom

Noen som vet noe om dette kameraet? fant noe her: http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jht...pq-locale=en_US

Holder det med 2 mp?

Det koster ca.1700 på komplett.no .

eller

KODAK EASYSHARE CX6330

http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jht...pq-locale=en_US

Koster ca.2300 på komplett og 2500 på elkjøp.

Den har 3.1 MP..... Noen som vet om disse er raske til å ta starte opp og lukke igjen? Og ta bilder? Eller bruker den lang tid? Sånn at man må vente lenge før den tar bilder.. Sånn at man ikke får med seg hva som skjer da?

Takker for alle svar... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ble ikke feil svar.. bare la på noe ekstera jeg.. Det var jo svaret på det øverste spørsmålet. men har du det kameraet du svarte på? Hvis ja, Er det raskt til å ta bilder og starte opp?

Fattern har et CX4230. Tar fine bilder, men har kort batterilevetid med Kodak oppladbare batterier. Typisk begynnerkamera. Kan ikke huske at det er spesielt kjapt. Men det sier ikke så nødvendigvis så mye om de modellene du nevner.

Kameraene som du vurderer er sikkert testet på andre nettsteder, kikk litt rundt.

Lenke til kommentar
Nå har Mpx.no Kodak CX6330 til 2050kr på ukens tilbud, noe som jeg har bestillt.

Er interresert i litt info om kameraet selv.. Så langt jeg har sett, finnes det ikke noen norske tester av det ennå, men et søk på google.com finner man litt info og reviews.

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/cx6330.html

http://www.epinions.com/pr-Kodak_EasyShare...isplay_~reviews

Kan du skrive tilbake hit og si hvordan det var? Om hvordan det var? Og om det gir bra bilder? Åssen zoomen var og sånt?

Lenke til kommentar
Kan du skrive tilbake hit og si hvordan det var? Om hvordan det var? Og om det gir bra bilder? Åssen zoomen var og sånt?

Det skal jeg gjøre..

Dette blir mitt første digitalkamera, så jeg kan jo egentlig ikke sammenligne med noe annet. Venter vel kameraet i posten i morgen.

Lenke til kommentar

Hei og hopp!

Da er kameraet motatt og småtestet.

Førsteintrykket er veldig bra, selv om dette kameraet er VELDIG simpelt. Du har ikke så mange valgmuligheter her, men nå er jeg ikke noen fotoekspert og skal kun ta bilder for å bevare minnene ikke stille disse ut.

Kameraet er raskt nok. og man trenger ikke vente veldig lenge før man kan ta et nytt bilde.

Finner ingen webcamfunksjon.. tror ikke det skal være det heller.

En ting som jeg ikke liker er dekselet foran usb plugg og minnekort. Dette er etter min mening alt for skjørt og jeg er redd dette kommer til å gå i stykker med årenes løp.

Bildene blir fine, men man må sørge for å holde kameraet stille for å få maksimal skarphet. Jeg har hørt mye stygt om digital zoom, men denne fungerer fint som et supplement til den optiske.

Billedbehandlingsprogrammet til Kodak er ingen vits i å installere PSP fungerer bedre til det.

Men for all del. dette er et helt supert kamera for oss som ikke skal ta profesjonelle bilder.

Nå er jeg for all del INGEN ekspert på digitalkamera og dersom noen mener at et annet kamera gjør jobben bedre enn Kodak cx6330 så si i fra! Skulle gjerne sett en test her på akam.no også!

Lenke til kommentar
Hei og hopp!

Da er kameraet motatt og småtestet.

Førsteintrykket er veldig bra, selv om dette kameraet er VELDIG simpelt. Du har ikke så mange valgmuligheter her, men nå er jeg ikke noen fotoekspert og skal kun ta bilder for å bevare minnene ikke stille disse ut.

Kameraet er raskt nok. og man trenger ikke vente veldig lenge før man kan ta et nytt bilde.

Finner ingen webcamfunksjon.. tror ikke det skal være det heller.

En ting som jeg ikke liker er dekselet foran usb plugg og minnekort. Dette er etter min mening alt for skjørt og jeg er redd dette kommer til å gå i stykker med årenes løp.

Bildene blir fine, men man må sørge for å holde kameraet stille for å få maksimal skarphet. Jeg har hørt mye stygt om digital zoom, men denne fungerer fint som et supplement til den optiske.

Billedbehandlingsprogrammet til Kodak er ingen vits i å installere PSP fungerer bedre til det.

Men for all del. dette er et helt supert kamera for oss som ikke skal ta profesjonelle bilder.

Nå er jeg for all del INGEN ekspert på digitalkamera og dersom noen mener at et annet kamera gjør jobben bedre enn Kodak cx6330 så si i fra! Skulle gjerne sett en test her på akam.no også!

Ja skulle likt å sett en test jeg å..

Men lurer på en ting til.. Når man legger en en liten videofil inn på dataen. Må man spille av videoen i QuickTime? Eller går det med windowsmediaplayer?

Tar den video i oppløsning på 320x240 ? Eller kan man stille dette opp til 640x480 på kameraet før man tar video?

Og hvis du gidder... Kan du sende meg en liten video på mail? Bare ta video av noe, sånn at jeg får sett hvordan den er? Og 1 bilde hvis du giddder? Mens du holder det... Hadde du giddet det?

Den knappen man vrir på for å sku den på og sette på de forkjellige funsjonene..

Hadde sånn på kameraet mitt og.. Men det kan jo være forskjellige kvaliteter på de.. Er Ricoh RDC-6000 jeg har. Var fornøyd meg det. Helt til den datt ned fra bilen vår og knappen gikk i stykker. derfor jeg skal ha nytt kamera nå. Knappen sitter bare løst oppå nå, og det hender den fryser seg når jeg tar bilde. Må ta ut batteriet for at det skal virke igjen.. Eneste jeg savna på den var lengere batteri levetid.. Er nok slitt det jeg har. Var oppladbart batteri.. Og mikrofon savner jeg.. ellers helt greit. Kosta 4000 nytt da det ble kjøpt. Men fikk den av stefaren min som fikk den av en på jobben.. Den var egentlig ødelagt, men vi fiksa det. Og har virka helt fint til nå..

Takk for at du skrev tilbake om kameraet.... :)

Lenke til kommentar

skulle bare legge til at jeg synes det er helt utrolig flott av thomas at han faktisk klarer å gi en objektiv bedømmelse av sitt eget kamera så fort! Jeg er så forbannet lei av "XXX er best", "Jeg har det perfekte kamera" og "jeg er så forbannet lykkelig fordi jeg kjøpte dette kameraet, det knuser all konkurranse" osv osv.... Folk klarer ikke å se noe negativt med noe de selv bruker penger på fordi de er redde for å miste maska. Kan være jeg har en sur og bitter dag, men jeg er bare glad for at det finnes folk som THOMAZAMOTH!

jee. lykke til med kameraet.

Lenke til kommentar
skulle bare legge til at jeg synes det er helt utrolig flott av thomas at han faktisk klarer å gi en objektiv bedømmelse av sitt eget kamera så fort! Jeg er så forbannet lei av "XXX er best", "Jeg har det perfekte kamera" og "jeg er så forbannet lykkelig fordi jeg kjøpte dette kameraet, det knuser all konkurranse" osv osv.... Folk klarer ikke å se noe negativt med noe de selv bruker penger på fordi de er redde for å miste maska. Kan være jeg har en sur og bitter dag, men jeg er bare glad for at det finnes folk som THOMAZAMOTH!

jee. lykke til med kameraet.

Takk skal du ha.. :) Positivt med respons på meldingene mine! har lagt ut noen bilder nå...

http://home.no.net/thni/kodak/

Bildene er tatt i all hast og jeg har bare knipset i vei... skal lage mat nå :)

Øver meg på å holde kameraet rolig, kan eventuellt begrense lukketiden for å hindre uklare bilder..?

Lenke til kommentar

Bildekvaliteten på disse bildene var ikke mye å skryte av, ihvertfall ikke hvis man skal forstørre mye.

Generelt vil et 3 Megapikselbilde til Kodak ikke kunne forstørres like mye som et 3 Megapikselbilde til de beste konkurrentene, men fargegjengivelse mv. er fullt kompetiv.

Lenke til kommentar

Skal tenke på det.. Trenger det ikke før til sommer.. God tid å tenkte på ;) Ellers har vi jo 2 andre digitale kameraet som virker.. Og et som bare virker litt. Vri kanppen har løsna og den fryser seg noen ganger når jeg skal ta bilde..

Tenker på det så lenge.. Tror det blir et sony kamera.. Er ikke sikker enda..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...