Gå til innhold

Få mindre packet loss

Emsal

Anbefalte innlegg

Jeg er den eneste som bruker det trådløse nettverket, men siden det er en vegg imellom meg og routeren lurer jeg på om det er noe i instillingene på routeren jeg kan gjøre for at bare jeg får en boost?

Står at jeg kan bruke CTS protection mode, men at det minker preformancen. Vil det si båndbredden?

Endret av Emsal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det jeg trodde, pakketap er vel uungåelig på et trådløst nettverk.

Tenker hvis jeg minker RTS Thershold vi jeg kunne sende tapte pakker fortere istedenfor å vente lenge på RTS og CTS dansen.

Selve signalstyrken er på ca 50%.

Lenke til kommentar

Det er ikke uungåelig så lenge du har noe som blokkerer signalet. Eventuelt en dårlig router i kombinasjon.

Jeg tviler fremdeles sterkt på at det er umulig å flytte routeren. Dersom det skulle være huseier sin som gir faen i at du ikke får skikkelig nett så får du kjøpe deg en repeater og plassere den på et sted som omgår veggen.

Lenke til kommentar

Tror den billigeste løsningen blir kabel uansett, så får jeg ta den vekk når jeg ikke spiller eller har besøk.

EDIT: En ting jeg tilfeldigvis fant ut at jeg kunne gjøre var å koble til mobilen min og flytte den nærmere døra, jeg reduserte pingen med mer enn det dobbelte til google.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...