mydy Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Har relativt lite peiling på pcer generelt, så håper noen andre kanskje kan svare på dette Har en Lenovo ideapad s300 som er under et år gammel. Og funker helt fint til mitt lille bruk. Men når jeg etterhvert oppdaterte fra windows 8 til 8.1 så sluttet lysstyrkeknappene å fungere. Når jeg prøver justere de kommer "den lille boksen" for lysstyrken opp og jeg kan justere den opp og ned. Men problemet er at skjermen ikke reagerer på dette. Uansett om den er på max eller min så er skjermen like mørk. Dette er plagsomt om det er lyst ute, da det kan bli vanskelig å se. Prøvde avinstallere alt tilbake til start, da funket lysstyrken igjen. Men når jeg oppdaterte windows på nytt til 8.1 mistet jeg funksjonen igjen. Noen som vet hva som går galt? Eller må jeg virkelig ha windows 8.... Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Har det kommet ny driver til den? (lysdriver/chipset ol) Lenke til kommentar
mydy Skrevet 8. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2014 Har det kommet ny driver til den? (lysdriver/chipset ol) Ikke som jeg finner. Men nå er jeg også litt usikker på hvordan jeg oppdaterer de. Tittet på Lenovo sin side, der hadde de en del til windows 8.1, men ingen som hjalp dette Lenke til kommentar
fjs Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Lenovo har noe som heter "System Update", se om du har det i kontroll panelet, eller last ned fra lenovo sin side. Den skal sjekke hvilke updates på drivere som finnes, så laster du ned. Sjekk også strøminstillinger om det er noen instilling der som gjør at den ikke vil øke lysstyrken. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Dette skjedde med meg og når eg installerte TeamViewer-skjermdrivaren, har du gjort det same? Når eg avinstallerte den so virka lysstyrken som normalt igjen. Lenke til kommentar
mydy Skrevet 9. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2014 Jeg fant "system update" men når jeg kjører denne får jeg beskjed om at "Det ble ikke funnet noen pakker som var aktuelle for systemet ditt". Så det betyr vel at det ikke er noen nye drivere å laste ned? Har heller ikke installert TeamViewer, så det er vel ikke der problemet ligger. Virker jo som om det skjer noe feil, hver gang jeg har oppdatert windows. For når jeg har hatt w8, og lysstyrken har fungert, mister jeg den om jeg oppdaterer til 8.1. Og da har jeg ikke installert noe annet. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Eit forslag som eg fann ute på foruma når eg feilsøkte problemet mitt var å avinstallere skjermkortdrivaren og bruke Windows sin kjipe standardrivar, kan du prøve det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå