Smedsrud Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Detaljer er lekket i forkant av neste års lansering.Samsungs nye 850 EVO-SSD blir et råskinn Lenke til kommentar
lhz Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 I tittelen: "blir et råskinn" I artikkelteksten: "skrive- og lesehastighetene ikke vil bli nevneverdig bedre enn forgjengeren" *gjesp* Hvis dere fortsatt har lyst på pengene mine: ta dere sammen! 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Råskinn-påstanden er vist fjernet så alt ok nå. Apropos SATA-begrensningen. Håper det kommer overkommelig prisede forbruker-varianter med PCI-e grensesnitt snart. Endret 8. desember 2014 av Simen1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Hvor er de lekkede detaljene Alle visste jo at det ble 3dnand som 850pro. 2. eller 3. desember ble 850 evo lagt ut for salg. Bekreftet på lager 11.jan.2015! Så vet dere det, noobs Endret 8. desember 2014 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Det betyr at skrive- og lesehastighetene ikke vil bli nevneverdig bedre enn forgjengeren, da SATA-grensesnittets maksimale overføringshastighet allerede er nådd for lengst."Råskinn" forbinder jeg med ytelse, ikke stabilitet i alderdommen. Hva er det dere mener gjør denne til et råskinn? Ved lesing og skriving av småfiler er det fremdeles mye å gå på, så kan jo hende den gjør det mye bedre på det området. Er forøvrig likevel enig at HW kan prøve å få overskriftene til å bedre stemme med artiklene sine. Ser aldri bra ut når artikkelen motsier overskriften. Endret 8. desember 2014 av Lucifer24 3 Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Testet hos Anandtech: http://www.anandtech.com/show/8747/samsung-ssd-850-evo-review Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Testet hos Anandtech: http://www.anandtech.com/show/8747/samsung-ssd-850-evo-review I've heard the MGX is a dual core design, whereas the MEX in the 1TB model (and 840 EVO & 850 Pro) features three ARM Cortex R4 cores. Altså 850evo 128/256/512 versjonene blir nerfa. Dermed er det 1TB versjonen som er tingen. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Det betyr at skrive- og lesehastighetene ikke vil bli nevneverdig bedre enn forgjengeren, da SATA-grensesnittets maksimale overføringshastighet allerede er nådd for lengst."Råskinn" forbinder jeg med ytelse, ikke stabilitet i alderdommen. Hva er det dere mener gjør denne til et råskinn? Apropos SATA-begrensningen. Håper det kommer overkommelig prisede forbruker-varianter med PCI-e grensesnitt snart. Jup det burte ikke være så vanskelig, du trenger en spesiell kontroller, som virker som en rask sata kontroller for OS, dette er mulig, noen raid kontrollere har integrer cache minne og de kan lese og skrive til dette veldig raskt.Internt er det et direkte inteface mot SSD enheten. Den nye sata ekspress kontakten inneholder et pci-e signal etter det jeg forstår, dette vil gi et hopp også for pci-e disker siden kontroller er lik, kun at den ene står på et kort. Etter det jeg forstår bruker dagens pci-e ssd en raid kontroller som kjører raid 0 mot flere kontrollere noe som virker som en jalla løsning. Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Etter det jeg forstår bruker dagens pci-e ssd en raid kontroller som kjører raid 0 mot flere kontrollere noe som virker som en jalla løsning. Intel P3700 gjør ikke det. Ytelsen og ikke minst latency er mildt sagt heftig. Tror det 2 stk her på forumet som har den SSD'en , og tilbakemeldingene er vel at det omtrent er som å komme til en annen verden ..... Endret 8. desember 2014 av johome 1 Lenke til kommentar
Woods Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 I tittelen: "blir et råskinn" I artikkelteksten: "skrive- og lesehastighetene ikke vil bli nevneverdig bedre enn forgjengeren" *gjesp* Hvis dere fortsatt har lyst på pengene mine: ta dere sammen! Godt poeng. Vi har nådd et punkt hvor Hardware minner mer og mer om ITavisen. Det er synd - og en av grunnene til jeg valgte å avslutte mitt medlemskap. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Råskinn-påstanden er nå fjernet fra artikkelen. Det er så bra med journalister som leser kommentarer aktivt og fikser uheldige formuleringer. Endret 8. desember 2014 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Etter det jeg forstår bruker dagens pci-e ssd en raid kontroller som kjører raid 0 mot flere kontrollere noe som virker som en jalla løsning. Intel P3700 gjør ikke det. Ytelsen og ikke minst latency er mildt sagt heftig. Tror det 2 stk her på forumet som har den SSD'en , og tilbakemeldingene er vel at det omtrent er som å komme til en annen verden ..... Jeg trodde ikkje jeg kom til å merke noe særlig forskjell på en del ssder i raid på en heftig raidkontroller og intel P3700. Der tok jeg feil gitt! Det er gjennomsnittlig responstid ved f.eks installeringer/ kopiering/ mye lesing som er helt overlegen. Single ssd oppfører seg "laggete" i forhold Lenke til kommentar
Smedsrud Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Råskinn-påstanden er nå fjernet fra artikkelen. Det er så bra med journalister som leser kommentarer aktivt og fikser uheldige formuleringer. Av og til kan det gå litt fort i det saker skal ut, men vi leser alltid kommentarer og endrer om vi har bommet grovt på noe – selv om vi ikke alltid har tid til å skrive tilbake. Godt dere følger med! Endret 10. desember 2014 av Smedsrud Lenke til kommentar
Dovakin Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Jeg gikk for 850 Pro. Jeg synes at prisen mellom Pro og Evo har vært såpass liten at jeg ikke så noen grunn til å vente på Evo Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Jeg gikk for 850 Pro. Jeg synes at prisen mellom Pro og Evo har vært såpass liten at jeg ikke så noen grunn til å vente på Evo 850 EVO er dyr slik som skissert nå, men prisen går nok relativt raskt ned. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå