Gå til innhold

Burde jeg kjøpe GTX 970?


ColossusZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

desember må jo være den dårligste tiden å kjøpe noe som helst. prisene er skyhøye pga julepresangshopping med mindre du sitter og følger med på noe kampanjer og tilbud på nettet.

jeg hadde ihvertfall ventet til januar med oppgraderinger som ikke er super nødvendig.

pluss da får du litt tid til å surfe på nettet og se hva andre mener om det kortet og tenkt litt selv om det er verdt det eller ikke. blir ihvertfall ikke noe impulskjøp då

Lenke til kommentar

desember må jo være den dårligste tiden å kjøpe noe som helst. prisene er skyhøye pga julepresangshopping med mindre du sitter og følger med på noe kampanjer og tilbud på nettet.

jeg hadde ihvertfall ventet til januar med oppgraderinger som ikke er super nødvendig.

pluss da får du litt tid til å surfe på nettet og se hva andre mener om det kortet og tenkt litt selv om det er verdt det eller ikke. blir ihvertfall ikke noe impulskjøp då

"Etter jul har jeg vel litt ekstra penger"

 

Tror du misforstå litt :)

 

Ser ut til at jeg kommer til å kjøpe en 970. Har hørt mye bra om det.

Lenke til kommentar

 

desember må jo være den dårligste tiden å kjøpe noe som helst. prisene er skyhøye pga julepresangshopping med mindre du sitter og følger med på noe kampanjer og tilbud på nettet.

jeg hadde ihvertfall ventet til januar med oppgraderinger som ikke er super nødvendig.

pluss da får du litt tid til å surfe på nettet og se hva andre mener om det kortet og tenkt litt selv om det er verdt det eller ikke. blir ihvertfall ikke noe impulskjøp då

"Etter jul har jeg vel litt ekstra penger"

 

Tror du misforstå litt :)

 

Ser ut til at jeg kommer til å kjøpe en 970. Har hørt mye bra om det.

 

Får mitt imorgen.

MSI var utsolgt, og Gigabyte G1 ligger vel neck and neck med MSI kortet.

G1 har vel 4 kjølerør kontra Windforce OC som har bare 2. Valget for min del var enkelt :) Mindre varme = mer rom for klokking :)

Lenke til kommentar

Etter jul har jeg vel litt ekstra penger, så da trenkte jeg å oppgradere skjermkortet mitt. Har en GTX 760 akkurat nå, men tenker å switche det opp litt.

 

Spesifikasjoner til PCen er i signaturen min.

 

Er dette smart? Eller burde jeg vente, eller kjøpe et annet skjermkort?

Kommer helt ann på hva du spiller. Om du gjør som meg, og spiller for det meste bare lol, cs og den slags, trenger du ikke det. Kun oppgrader skjermkort dersom du skal spille et spill som ditt nåværende kort sliter med å kjøre flytende :)

Dersom dette er tilfellet, vil jeg si ja. Mye ytelse per krone osvosv, og det koster ikke skjorta heller. Men husk bare å velge Msi Twin Frozr versjonen da :)

Lenke til kommentar

Jeg tror det kommer mye an på hvilken oppløsning du spiller på. Har sett noen tester hvor det ikke er så stor forskjell på full HD, men ved høyere oppløsning øker forskjellen mellom de eldre kortene og 970/980. Jeg har Gigabyte 670 og vurderte Gigabyte 970, men når jeg ser på spillene jeg pleier å spille og oppløsningen jeg spiller på så ble jeg mer skeptisk. Det er ikke nødvendigvis så mye å hente.

 

Jeg ville sjekket noen tester med spillene du spiller og på oppløsningen på skjermen din og vurdere hvor mye det er å hente på en oppgradering. Står ikke skjerm i signaturen din.

 

Av det jeg har lest av tester så er Gigabyte Windforce kortene best på overklokking men MSI er litt mer stillegående. MSI er litt tynnere så det blir mer luft i mellom om man bruker 2 kort. Asus ble varmest, men forskjellen er ikke så store. Alle har jo såpass lavt strømforbruk.

Lenke til kommentar

Jeg tror det kommer mye an på hvilken oppløsning du spiller på. Har sett noen tester hvor det ikke er så stor forskjell på full HD, men ved høyere oppløsning øker forskjellen mellom de eldre kortene og 970/980. Jeg har Gigabyte 670 og vurderte Gigabyte 970, men når jeg ser på spillene jeg pleier å spille og oppløsningen jeg spiller på så ble jeg mer skeptisk. Det er ikke nødvendigvis så mye å hente.

 

Jeg ville sjekket noen tester med spillene du spiller og på oppløsningen på skjermen din og vurdere hvor mye det er å hente på en oppgradering. Står ikke skjerm i signaturen din.

 

Av det jeg har lest av tester så er Gigabyte Windforce kortene best på overklokking men MSI er litt mer stillegående. MSI er litt tynnere så det blir mer luft i mellom om man bruker 2 kort. Asus ble varmest, men forskjellen er ikke så store. Alle har jo såpass lavt strømforbruk.

Hæ? Har du de kortene? Har evga, msi og alle er kalde i forhold 780/Ti kortene uansett hvem som har laget dem :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...