Ping7 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Hei! Jeg sitter og vuderer å kjøpe meg en iPhone 6, men er litt nysgjerrig på om noen har noen erfaringer med å bruke Apple maps til "turn-by-turn" navigering? Jeg bruker Google Maps veldig mye i jobben der jeg har CRM systemet (SuperOffice) på mobilen, så jeg kan bare søke opp en avtale i kalenderen min, klikke på adressen og så åpner Google Maps seg og tilbyr seg å geleide meg frem til stedet jeg skal møte opp på. Har noen erfaringer med lignende bruk med Apple maps? Hvordan er den hvis man er ute i litt grisgrendte strøk, og hvor rask er de til å oppdatere kartene hvis veiene er bygget om? Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 https://www.youtube.com/results?search_query=google+vs+apple+maps+navigation Lenke til kommentar
johanf Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Det er vel ikke noe i veien for å bruke Google Maps på sin iPhone? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Hei! Jeg sitter og vuderer å kjøpe meg en iPhone 6, men er litt nysgjerrig på om noen har noen erfaringer med å bruke Apple maps til "turn-by-turn" navigering? Jeg bruker Google Maps veldig mye i jobben der jeg har CRM systemet (SuperOffice) på mobilen, så jeg kan bare søke opp en avtale i kalenderen min, klikke på adressen og så åpner Google Maps seg og tilbyr seg å geleide meg frem til stedet jeg skal møte opp på. Har noen erfaringer med lignende bruk med Apple maps? Hvordan er den hvis man er ute i litt grisgrendte strøk, og hvor rask er de til å oppdatere kartene hvis veiene er bygget om? Alle de store kartjenestene har gode tjenester, også Apple og Google. Mange mener, kanskje med rette, at Google ligger et lite hestehode for resten. Selv bruker jeg Apple Maps de gangene jeg navigerer med min iPhone, og har enda ikke opplevd noe feil med den. En kamerat av meg bruker Google Maps på sin iPhone og syns den er bittelitt bedre. Apple Maps er antagelig noe bedre integrert med resten av applikasjonene på en iPhone og direkte mot iOS. Men det er nok ganske marginalt vil jeg tro. Dette er nok etter hvert en smakssak... Lenke til kommentar
showdevice Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Hei! Jeg sitter og vuderer å kjøpe meg en iPhone 6, men er litt nysgjerrig på om noen har noen erfaringer med å bruke Apple maps til "turn-by-turn" navigering? Jeg bruker Google Maps veldig mye i jobben der jeg har CRM systemet (SuperOffice) på mobilen, så jeg kan bare søke opp en avtale i kalenderen min, klikke på adressen og så åpner Google Maps seg og tilbyr seg å geleide meg frem til stedet jeg skal møte opp på. Har noen erfaringer med lignende bruk med Apple maps? Hvordan er den hvis man er ute i litt grisgrendte strøk, og hvor rask er de til å oppdatere kartene hvis veiene er bygget om? Ikke et svar direkte på spørsmålet ditt, men vil du ha en mobil som virkelig er god på navigering (og veldig mye annet), bør du vurdere en Lumia telefon. De leveres med Here maps, hvor kartene kan lastes ned og du trenger da ikke lengre å være online for navigering (gjelder for store deler av verdenen). Perfekt om man skal til utlandet hvor det å være online kan bli et mareritt for lommeboka. Lykke til med valg av telefon :-) Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Hei! Jeg sitter og vuderer å kjøpe meg en iPhone 6, men er litt nysgjerrig på om noen har noen erfaringer med å bruke Apple maps til "turn-by-turn" navigering? Jeg bruker Google Maps veldig mye i jobben der jeg har CRM systemet (SuperOffice) på mobilen, så jeg kan bare søke opp en avtale i kalenderen min, klikke på adressen og så åpner Google Maps seg og tilbyr seg å geleide meg frem til stedet jeg skal møte opp på. Har noen erfaringer med lignende bruk med Apple maps? Hvordan er den hvis man er ute i litt grisgrendte strøk, og hvor rask er de til å oppdatere kartene hvis veiene er bygget om? Ikke et svar direkte på spørsmålet ditt, men vil du ha en mobil som virkelig er god på navigering (og veldig mye annet), bør du vurdere en Lumia telefon. De leveres med Here maps, hvor kartene kan lastes ned og du trenger da ikke lengre å være online for navigering (gjelder for store deler av verdenen). Perfekt om man skal til utlandet hvor det å være online kan bli et mareritt for lommeboka. Lykke til med valg av telefon :-) Here maps får du til Android også. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Hei! Jeg sitter og vuderer å kjøpe meg en iPhone 6, men er litt nysgjerrig på om noen har noen erfaringer med å bruke Apple maps til "turn-by-turn" navigering? Jeg bruker Google Maps veldig mye i jobben der jeg har CRM systemet (SuperOffice) på mobilen, så jeg kan bare søke opp en avtale i kalenderen min, klikke på adressen og så åpner Google Maps seg og tilbyr seg å geleide meg frem til stedet jeg skal møte opp på. Har noen erfaringer med lignende bruk med Apple maps? Hvordan er den hvis man er ute i litt grisgrendte strøk, og hvor rask er de til å oppdatere kartene hvis veiene er bygget om? Ikke et svar direkte på spørsmålet ditt, men vil du ha en mobil som virkelig er god på navigering (og veldig mye annet), bør du vurdere en Lumia telefon. De leveres med Here maps, hvor kartene kan lastes ned og du trenger da ikke lengre å være online for navigering (gjelder for store deler av verdenen). Perfekt om man skal til utlandet hvor det å være online kan bli et mareritt for lommeboka. Lykke til med valg av telefon :-) Man kan da også kjøpe full offline-pakke fra TomTom eller Garmin, om man først skal investere. https://itunes.apple.com/us/app/tomtom-europe/id355680531?mt=8 Kraftig billigere på android dog: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tomtom.europe Endret 8. desember 2014 av toth Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 OT: Så lenge man har litt data i abonnementet, er det ikke noe i veien for å streame med Maps fra Apple eller Google, eller Waze for den del. Det finnes flere gratis-apps med nedlastbare open source-kart, jeg bruker Be-on-road og NavFree både på Andriod og iPhone. Kartene er ikke 100%, men de holder som regel for mitt bruk. Jeg har brukt både Apple og Google en del, og selv om begge har sine fordeler og ulemper, er nok Google den jeg foretrekker. Mest fordi jeg får samme GUI enten jeg bruker iOS eller Android. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå