Gå til innhold

Er i7 3770k utdatert?


NoirNow93

Anbefalte innlegg

Har en Intel Core i7 3770k 3.50GHz

og jeg merker at, selv om den er langt over recommended krav på

Dragon Age Inquisition, Farcry 3 og Telltale's Game of Thrones,

så havner temperaturen på noe med 68-70 og bruken på sånn

80-90%. Alt annet fungerer suverent, og har et GTX 970 4GB.

 

Nå vil jeg ikke ha en kjempeavansert tekno-prat, så jeg spør bare simpelt:

1: Hva foregår?

2: Er 3770k utdatert?

Endret av PurgatoryX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det Taake89 skrev. Til spill, så klarer du deg lenge med den CPU'en. Om noe, så kan du alltids kjøpe en bedre kjøler og overklokke den. Jeg sitter fortsatt med en i5-2500K, og har ingen planer om å bytte på en stund.

 

For å gi deg et eksempel: I spillet Skyrim så yter din CPU hele 5 FPS mer (i snitt) enn 2500K.

Endret av fluks1
Lenke til kommentar

1: Programmene på pcen din klarer å utnytte CPUen din. Du burde være kjempefornøyd.

2: Til ditt bruk, absolutt ikke.

 

 

Det Taake89 skrev. Til spill, så klarer du deg lenge med den CPU'en. Om noe, så kan du alltids kjøpe en bedre kjøler og overklokke den. Jeg sitter fortsatt med en i5-2500K, og har ingen planer om å bytte på en stund.

 

For å gi deg et eksempel: I spillet Skyrim så yter din CPU hele 5 FPS mer (i snitt) enn 2500K.

 

ok men er ikke den temperaturen og bruken farlig? jeg forstår heller ikke hvorfor målingene er sånn om prosessoren er høyere en recommended krav

Lenke til kommentar

Har du en skikkelig kjøler på den?

 

Har du klokket noe?

 

Hvis nei til begge, få gjort det så blir du fornøyd igjen.

 

Hmm, har ikke gjort noe med kjøler. Har hatt fabrikkstandarden fra komplett helt siden jeg fikk den og jeg har aldri forandret på den bortsett fra mer minne og nytt grafikkort da seff.

 

Derfor har jeg heller aldri klokket noe. Det eneste jeg har brukt MSI Afterburner for er viftekontrollen, og thats it :). Har ikke virus på den fordi jeg har ikke internett på den. Jeg tør ikke bruke internett på den, fordi den er hellig vare xD så nett bruker jeg kun på laptop

Lenke til kommentar

Bruk litt trykkluft å blås igjennom vifta og kjøleribbene på CPU'n.

Sikkert masse gunk der. -ikke det at 70 grader er noen farlig temperatur i det hele tatt.

-Om maskina (CPU'en) bliver for varm, vil maskina bare slå seg av uansett. -Fine nye CPU'er som har automatisk slå-seg-av-før-de-brenner-opp-funksjon. :D

 

-Men hva i all verden har du en sånn maskin til, om du ikke bruker'n på internett? -Og, eh... Om du spiller de spilla på den maskinen, men ikke er på internett... ...hmm... Det er noe jeg har lyst til å spørre om, men jeg tror jeg veit svaret. -Og det er en større risiko, enn å spille 'på internett' kobla til maskina.

Endret av Sandormen
Lenke til kommentar

-Men hva i all verden har du en sånn maskin til, om du ikke bruker'n på internett? -Og, eh... Om du spiller de spilla på den maskinen, men ikke er på internett... ...hmm... Det er noe jeg har lyst til å spørre om, men jeg tror jeg veit svaret. -Og det er en større risiko, enn å spille 'på internett' kobla til maskina.

 

Haha altså det jeg mener er at den stasjonære har ikke nettverkskort. Selvsagt så må Dragon Age og Farcry 3 aktiveres online. Det jeg gjør da er at jeg benytter et crappy men ganske relativt kjapt mobilt bredbånd, sånn USB dritt. Det er det eneste av nett jeg bruker på stasjonæren min.

Jeg er en offline gamer. Vanlig Internett bruker jeg heller på konsoll :) Du kan si jeg er den upopulære blant de andre barna

Endret av PurgatoryX
Lenke til kommentar

Nå må det nesten påpekes at med lavere nm så er temperaturterskelen også noe lavere.

Jeg synes 70C høres litt vel høyt ut , anbefaler derfor TS til å ta en titt på innmaten og se om han kan endre litt på feks kablingen sånn at det blir litt mer luftflyt og eventuelt montere noen ekstra vifter.

 

Stock kjøler skal havne på omtrent 60c om jeg husker riktig med den cpu'en under last.

Lenke til kommentar

Nå må det nesten påpekes at med lavere nm så er temperaturterskelen også noe lavere.

Jeg synes 70C høres litt vel høyt ut , anbefaler derfor TS til å ta en titt på innmaten og se om han kan endre litt på feks kablingen sånn at det blir litt mer luftflyt og eventuelt montere noen ekstra vifter.

 

Stock kjøler skal havne på omtrent 60c om jeg husker riktig med den cpu'en under last.

Nei, Ivy er langt varmere enn Sandy

Lenke til kommentar

3770k er helt KONGE cpu som vil overklokke særdeles bra med bra nok kjøling. 5Ghz på vann virker lett for mange, og 4800mhz er veldig oppnålig med en god luftkjøler eller en ferdig vannkjøler som f.eks Corsair h110i.

 

Jeg angrer jo enda på at jeg solgte min 3770k som klarte 5.2 ghz i benchmarks på vann :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...