astra design Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Hei. Har fått i arbeidsoppgave av min onkel, å sette opp et lite nettverk på jobben hans, og jeg lurer på hvor mye det er "normalt" å ta for en slik jobb. (dette er ikke svart) Noen spesifikasjoner (har ikke mer enn dette til nå): - 10 stykker maskiner (uten noe installert) - Windows, Office og Norton Antivirus er kjøpt inn. - Tilgang til internett på alle maskiner (vet ikke her om de har bredbånd, fastlinje...) Et ganske lite nettverk. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Quote: On 2002-02-21 11:07, astra design skrev:Hei.Har fått i arbeidsoppgave av min onkel, å sette opp et lite nettverk på jobben hans, og jeg lurer på hvor mye det er "normalt" å ta for en slik jobb.(dette er ikke svart)Noen spesifikasjoner (har ikke mer enn dette til nå):- 10 stykker maskiner (uten noe installert)- Windows, Office og Norton Antivirus er kjøpt inn.- Tilgang til internett på alle maskiner (vet ikke her om de har bredbånd, fastlinje...)Et ganske lite nettverk. Tja 1000.- +moms pr maskin er ikke overpris.. og en timelønn på ca 400.- +moms på kabling og montasje av nettverks utstyr... 400.- /time +moms på conf. av evnt. server Dette kommer selvsagt ann på hvor god du er og om du klarer å gjøre jobben uten for mye knoting....= tid.. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Betaling? Hvis du kan greia, så sjekk hva andre tar betalt!!! Jeg har en del jobber, og tar ALDRI under 500,- pr time eks.mva. Ved å ta for lave priser vil du bare ødelegge for deg selv og alle andre i distriktet som prøver å leve av dette. Så hvis du leverer godt arbeid, skal du absolutt ikke skamme deg over å ta deg godt betalt. Tenk på hva du selv må betale for å få feks. rørleggeren eller elektrikkeren tar for å komme å utføre en liten jobb i huset ditt. Du skal ikke bare ha betalt for tiden du bruker hos kunden, du skal også tenke på at det tar tid å skrive faktura, sitte på diverse fora/lese for å lære deg dine kunnskaper, samt reiseutgifter. Tenk litt på dette!!! Selvfølgelig skal du jo ta hensyn til slekta, men hvis han driver forretning, er han klar over alt det jeg skrev her. [ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-02-21 17:27 ] Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 ta 800kr per time. + 3,20 pr km i kjøregodgjørelse. Vanlig pris det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå