marius77 Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 hva er det egentlig??? orker ikke å søke på nett dette er så utrolig omfattende så ja En organisasjon som ifølge konspirasjonsteoretikere styrer verden. Alle med et fnugg av fornuft forstår at dette er bullshit. en blind virituell puzeklatt? ikke spill dum... du vet godt hva vi snakker om. jeg ser det på de frodige innleggene dine. du vet noe ikke stemmer, og du vet jeg vet noe ikke stemmer. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Endret 28. august 2017 av marius77 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Det som også er synd er at enkelte baserer hele sitt verdensbilde på konspirasjonsteorier og ville løgner og galskap. Det er du selv som har valgt det og deg selv å takke. Der må jeg nok skuffe deg. Var så heldig å bli født med noe som kalles fornuft og evnen til å tenke logisk, så verken gale konspirasjoner (eller religion) står høyt i kurs her Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Det som også er synd er at enkelte baserer hele sitt verdensbilde på konspirasjonsteorier og ville løgner og galskap. Det er du selv som har valgt det og deg selv å takke. Der må jeg nok skuffe deg. Var så heldig å bli født med noe som kalles fornuft og evnen til å tenke logisk, så verken gale konspirasjoner (eller religion) står høyt i kurs her Så bra for deg, alle har rett til å velge og at religion står høyt i kurs er ditt valg. Lykke til Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 hva er det egentlig??? orker ikke å søke på nett dette er så utrolig omfattende så ja En organisasjon som ifølge konspirasjonsteoretikere styrer verden. Alle med et fnugg av fornuft forstår at dette er bullshit. en blind virituell puzeklatt? ikke spill dum... du vet godt hva vi snakker om. jeg ser det på de frodige innleggene dine. du vet noe ikke stemmer, og du vet jeg vet noe ikke stemmer. Innlegg rapportert for hets. Man er ikke dum hvis man ikke tror en hemmelig konspiratorisk organisasjon styrer verden. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) hva er det egentlig??? orker ikke å søke på nett dette er så utrolig omfattende så ja En organisasjon som ifølge konspirasjonsteoretikere styrer verden. Alle med et fnugg av fornuft forstår at dette er bullshit. en blind virituell puzeklatt? ikke spill dum... du vet godt hva vi snakker om. jeg ser det på de frodige innleggene dine. du vet noe ikke stemmer, og du vet jeg vet noe ikke stemmer. Innlegg rapportert for hets. Man er ikke dum hvis man ikke tror en hemmelig konspiratorisk organisasjon styrer verden. Det er ikke nødvendigvis en konspiratorisk organisasjon i en Ateists øyne. Jeg vil jekke det ned noen hakk og spørre deg isteden.... -Er det noe veldig galt med verden idag? Svaret er så sant du ikke er miss Univers lever i lalaland og tror på Wørld pease.... Et rungende -Ja, det er noe veldig galt med verden idag! Det er ikke rocket-science engang. Vi har ikke et sultproblem i verden, det er verdens attitude som er et problem, vi VIL få¨et sultproblem i framtiden, men ikke fordi forutsetningene ikke var der... Fordi vi forvaltet verden feil. Dersom vi ser på nærmeste fortid, tenk hvor mye godt på begge sider pengene til krigen mot Irak kunne vært brukt om det bruktes på helse og sult isteden. Legg til at man hadde unngått ISIS også og alle ettervirkninger. Dette gjelder ikke bare USA og koalisjonen, det gjelder omtrent alt annet også. Global oppvarming kunne lett vært stanset om vi var voksne nok og tok oppgaven. Det er ikke rocketscience heller, bare fornuft. Dersom du virkelig tror at all is usual i verden idag, og ikke bare er blond.. Så er det fordi du er innkjørt i denne verdens dogmer, eller kanskje ikke ser problemene fordi du ikke ser på nyhetene og lever ubekymret. Men det ER noe alvorlig galt med verden. Det burde ikke være sånn. Endret 28. august 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Jeg vil jekke det ned noen hakk og spørre deg isteden.... -Er det noe veldig galt med verden idag? Ja, men det betyr ikke at Illuminati finnes, langt mindre at de styrer verden. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Jeg vil jekke det ned noen hakk og spørre deg isteden.... -Er det noe veldig galt med verden idag? Ja, men det betyr ikke at Illuminati finnes, langt mindre at de styrer verden. Jeg har ikke sagt at Illuminati finnes, men verden er ikke i gode henders styre. Det er ikke bare ondskap, men endel av det er faktisk bevisst. Resten er uvitenhet, uopplyshet. Jeg snakker ikke om religion her, bare om kunnskapen om rett og galt, heldig og uheldig. Endret 28. august 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Jeg vil jekke det ned noen hakk og spørre deg isteden.... -Er det noe veldig galt med verden idag? Ja, men det betyr ikke at Illuminati finnes, langt mindre at de styrer verden. Jeg har ikke sagt at Illuminati finnes, men verden er ikke i gode henders styre. Det er ikke bare ondskap, men endel av det er faktisk bevisst. Resten er uvitenhet, uopplyshet. Jeg snakker ikke om religion her, bare om kunnskapen om rett og galt, heldig og uheldig. si natti natti til hele illuminati og hold deg til utrykket djevelen, det er det som dette koker ned til 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) --forkortet ned-- Gud skapte oss i sitt bilde - dvs han er en bevissthet som minner litt om din bevissthet, og i begynnelsen var det bare han. Derfor er universet skapt sånn med alle lovene etc som forundrer forskerne, en sammenliknet universets eksistens med at en tornado gikk igjennom en skraphaug og satt sammen en fult fungerende jumbojet. Om ikke annet kan vi ta bibelens lover som en illustrasjon på universets lover, vi er fanget i dem, men Gud står over alt. Alt du trenger, er å ta imot Guds kjærlighet ved tro på Jesus, for det er ingenting du kan gjøre i egen kraft for å stille deg selv i et bedre lys ovenfor en allmektig Gud - alt du kan gjøre, er å tro. Det er lett å tenke at det er mye en BURDE ha gjort ovenfor en allmektig Gud men ingenting som kan gjøre en fortjent til evig liv, alle har sine feil og mangler og Jesus tok på seg straffa for alt galt vi har gjort og gjør at vi alle stiller likt som Guds barn! Jesus satt strek over synden fra Adam da Gud og menneske skilte lag, derfor blir han kalt "den siste Adam", med Jesus kan alle oppleve Gud og bli med videre, til den verden som kalles paradis, som er evig! Du har fått dette livet her til å finne ut av det på - valget er ditt! Jeg har valgt mitt om min tro. Og står for det jeg tror på. så hva er egentlig det? Jeg har nevnt det. :huh: Endret 28. august 2017 av TheDarkSeeds - SCM Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Jeg vil jekke det ned noen hakk og spørre deg isteden.... -Er det noe veldig galt med verden idag? Ja, men det betyr ikke at Illuminati finnes, langt mindre at de styrer verden. Jeg har ikke sagt at Illuminati finnes, men verden er ikke i gode henders styre. Det er ikke bare ondskap, men endel av det er faktisk bevisst. Resten er uvitenhet, uopplyshet. Jeg snakker ikke om religion her, bare om kunnskapen om rett og galt, heldig og uheldig. si natti natti til hele illuminati og hold deg til utrykket djevelen, det er det som dette koker ned til Jo, men jeg prøver å forklare det åpenbare for Ateister. De vet at ondskap finnes, dette kan de forstå uten å ha tro... 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) --forkortet ned-- Gud skapte oss i sitt bilde - dvs han er en bevissthet som minner litt om din bevissthet, og i begynnelsen var det bare han. Derfor er universet skapt sånn med alle lovene etc som forundrer forskerne, en sammenliknet universets eksistens med at en tornado gikk igjennom en skraphaug og satt sammen en fult fungerende jumbojet. Om ikke annet kan vi ta bibelens lover som en illustrasjon på universets lover, vi er fanget i dem, men Gud står over alt. Alt du trenger, er å ta imot Guds kjærlighet ved tro på Jesus, for det er ingenting du kan gjøre i egen kraft for å stille deg selv i et bedre lys ovenfor en allmektig Gud - alt du kan gjøre, er å tro. Det er lett å tenke at det er mye en BURDE ha gjort ovenfor en allmektig Gud men ingenting som kan gjøre en fortjent til evig liv, alle har sine feil og mangler og Jesus tok på seg straffa for alt galt vi har gjort og gjør at vi alle stiller likt som Guds barn! Jesus satt strek over synden fra Adam da Gud og menneske skilte lag, derfor blir han kalt "den siste Adam", med Jesus kan alle oppleve Gud og bli med videre, til den verden som kalles paradis, som er evig! Du har fått dette livet her til å finne ut av det på - valget er ditt! Jeg har valgt mitt om min tro. Og står for det jeg tror på. så hva er egentlig det? Jeg har nevnt det. :huh: Tja.. Jeg tror helt klart at denne "skaperkraften" vi kristne kaller Gud ga seg til kjenne på jorda, han hadde ikke satt igang universet uten å ha et ønske med det, og hva denne skaperkraften ønsker viser bibelen, nærmere bestemt det NYE TESTAMENTET som beskriver Gud som kjærlighet. Nye testamentet gir svar på spørsmålene i Gamle testamentet. Vi sier vår forsoning med Gud var Guds egen fortjeneste igjennom Jesus, og hele frelsen er en GAVE. Det er lett å ta bibelvers ut av sin sammenheng men jo mere jeg forstår av bibelen, jo gladere blir jeg. I dag har jeg følt meg 10 kg lettere enn vanlig, som om jeg har svevd rundt på en liten sky, for Guds godhet blir synligere og synligere. Sakte men sikkert kommer jeg dit de andre kristne er, som svever rundt på små skyer av pur glede. Det er dit vi vil, og enda da har vi bare fått en liten smakebit, for når vi dør setter vi kurs rett til himmels! Så det er ikke tilfeldig folk graviterer mot kristendom. Du ser det er virkelig når du finner troa. Var jeg deg, hadde jeg gjort mer research, for det er ikke småtteri som venter på deg hvis du tar det skrittet. Folk tenker synder som f.eks sex holder dem tilbake fra troa, men det blir mindre og mindre viktig jo mer plass Jesus tar, og det er sånn det skal være! Det er en viktig forskjell fra kirken min mot såkalte fy-kristne. Er evig glad jeg fant den kirka jeg er i! Endret 28. august 2017 av marius77 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Vakre ord Marius, vil du dele vilken Kirke, kristne trosretning du følger? Endret 30. august 2017 av Camrot Fjernet sitatpyramide Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Jeg vil jekke det ned noen hakk og spørre deg isteden.... -Er det noe veldig galt med verden idag? Ja, men det betyr ikke at Illuminati finnes, langt mindre at de styrer verden. Jeg har ikke sagt at Illuminati finnes, men verden er ikke i gode henders styre. Det er sant, men det er ikke det samme som at Illuminati styrer. Hvorfor er det så mange kristne her nå? Jeg minner om at Gud ikke finnes. Endret 28. august 2017 av VR-katten 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Det ble veldig mye kristen-prat her nå enn illuminati snakk. Med andre ord, det jeg sier, hold dere til temaet. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Det kan herved bevises at ordet Illuminati kommer fra Lombardia: Denne regionen har etternavn som Lunati, Bonatti, Moratti, Orsatti, og Ducati. A large number of Italian surnames end in i, due to the medieval Italian habit of identifying families by the name of the ancestors in the plural (which have an -i suffix in Italian). For instance, Filippo from the Ormanno family (gli Ormanni) would be called "signor Filippo degli Ormanni" ("Mr. Filippo of the Ormannos"). In time, the middle possessive portion ("of the") was dropped, but surnames became permanently pluralized and never referred to in the singular, even for a single person. Filippo Ormanno would therefore be known as Filippo Ormanni.[8] Some families, however, opted to retain the possessive portion of their surnames, for instance Lorenzo de' Medici literally means "Lorenzo of the Medici" (de' is a contraction of dei, also meaning "of the"; c.f. The Medicis). Some common suffixes indicate endearment (which may also become pluralized and receive an -i ending), for example: -ello/illo/etto/ino (diminutive "little"), e.g., Bernardello, Iannuccillo, Bortoletto, Bernardino, Ravellino, Verdino -one/ne (augmentative "big"), e.g., Mangione, Bellone, Capone, Pastene, Mantone, Vallone -accio/azzo/asso (pejorative[9]), e.g., Boccaccio, Terrazzo, Varasso Other endings are characteristic of certain regions:[5] Veneto: -asso, -ato/ati, and consonants (l, n, r); -on: Bissacco, Zoccarato, Cavinato, Brombal, Meneghin, Perin, Vazzoler, Peron, Francescon, Zanon, Fanton, Pizzati Sicily: -aro, -isi and "osso": Cavallaro, Cherisi, Rosi, Rosso (Sicily, Piedmont and Veneto) Lombardy and Piemont: -ago/ghi (of Celtic derivation), -engo/enghi (of Germanic derivation): Salmoiraghi, Ornaghi, Vernengo, Martinengo, Giordanengo, Lambertenghi Lombardy: -ate/ati/atti: Lunati, Bonatti, Moratti, Orsatti Piedmont: -ero, -audi, -asco,-zzi, -anti, -ini: Ferrero, Rambaudi, Comaco, Bonazzi, Santi, Baldovini Friuli: -otti/utti and -t: Bortolotti, Pascutti, Codutti, Rigonat, Ret Tuscany: -ai and -aci/ecci/ucci: Bollai, Balducci, Martaci Sardinia: -u, -as and -is: Pusceddu, Piccinnu, Schirru, Marras, Argiolas, Floris, Melis, Abis Calabria: -ace: Storace Campania: -iello: Borriello, Carniello, Davaniello, Manganiello Abruzzo: -us, -is and -iis that stem from traditional Latin names: Fidelibus, De Sanctis, De Laurentiis[10] Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Jeg vil jekke det ned noen hakk og spørre deg isteden.... -Er det noe veldig galt med verden idag? Ja, men det betyr ikke at Illuminati finnes, langt mindre at de styrer verden. Jeg har ikke sagt at Illuminati finnes, men verden er ikke i gode henders styre. Det er sant, men det er ikke det samme som at Illuminati styrer. Hvorfor er det så mange kristne her nå? Jeg minner om at Gud ikke finnes. Du minner om noe du ikke vet.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå