Gå til innhold

Hva er Illuminati?

Anbefalte innlegg

Illuminati har jeg lest en god del om. Synes konspirasjonsteorier er spennende. Er faktisk noen som mener at Bush sprengte world trade center. Masse videoer om dette på youtube. 

Selv tror jeg ikke noe på Illuminati.

Her er en video om Illuminati. Forskjellige "tegn" som kjendiser viser er visst et "bevis" på at Illuminati eksisterer.

Det går en teori om at Illuminati drepte Michael Jackson. Ganske interessant :)

https://www.youtube.com/watch?v=vFU8HSXNOsM

Det er vel dette her som blandt okkultister kalles å "åpne det tredje øyet" (til det spirituelle univers, DET er øyet i pyramiden du ser - ditt eget)

Dette her spores tilbake til zions vise protokoller, fyrstikken som antente Hitler. Nazistene styret med mye okkultisme. Resultatet av Hitler og 2 verdenskrig ble ivertfall Israel og endel ting som såvidt jeg har skjønt det riktig står nevnt i bibelprofetier. I zions vise protokoller så nevnes og et system som "tar kontroll over europa og de kristne kongene som var europas forsvarsverk".

Kort fortalt er nok dette her ganske enkelt djevelen som bibelen beskriver som denne verdens fyrste, og ikke verdt å bruke tid og energi på å studere. Bibelen nevner at vi skal være på vakt mot "satans synagoge" som "sier de er jøder, men lyver", og Paulus som skriver:

"10Finally, be strong in the Lord and in His mighty power. 11Put on the full armor of God, so that you can make your stand against the devil’s schemes. 12For our struggle is not against flesh and blood, but against the rulers, against the authorities, against the powers of this world’s darkness, and against the spiritual forces of evil in the heavenly realms."

Når du studerer "illuminati" eller "zog" (zionist occupation government) så er det du ser djevelen, og hvis du ikke tar imot Jesus så vil djevelen ende opp med å spille deg som en fiolin, for ved å hate ham, og sloss mot ham (tror du) ved å organisere deg blandt nynazister, millitsgrupper og alt mulig rart i din kamp mot djevelen/"jødene"/illuminati, så vil du feile og istedet ende opp med å gjøre djevelens vilje, for du lar hat og frykt styre valgene dine. Og da stiller du deg i fiendskap til Gud. Den fella gikk jeg selv i, i ungdommen, lenge før konspirasjonsteorier ble populært, den gangen sånn litteratur sirkulerte rundt i papirform og måtte bestilles fra lugubre undergrunnsbutikker osv. For det er klart som dagen hvis du en gang har åpnet øynene for det, men om du virkelig har det, så vil bildet for deg bli enda klarere om du en dag skulle bestemme deg for å lese bibelen. Da ser du hva det er du har rotet deg opp i.

Som zions vise protokoller sier, friskt etter minne:

"...and they will scream: FREEDOM! FREEDOM! ... but we will never give them theyre freedom..." (en god illustrasjon på de som skriker om frihet er f.eks "preppere", høyreekstreme, anarkister, sånne som følger Alex Jones osv)

Det er mao. bortkastet tid, og holder deg i en sirkel av paranoia og frykt.

Er du kristen er du frelst, og er du frelst så betyr det at du er fri. Skal du studere noe som virkelig setter deg fri - studer bibelen.

(2 John 1:4-6)

30As Jesus spoke these things, many believed in Him. 31So He said to the Jews who had believed Him, “If you continue in My word, you are truly My disciples. 32Then you will know the truth, and the truth will set you free.”

Endret av marius77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må ha lest det ordet minst 1000 ganger over nett, og fremdeles skjønner jeg ingenting av hva det er. Jeg har mentalt arkivért det som et "bullshit-ord".

Du gjenkjenner mønster i politikk, økonomi osv så du ser det er styrt av noe, men du skjønner ikke hva det er, så du begynner å gjøre research, og da er det lett å spore inn på zions vise protokoller, illuminati osv. Hvis du ser enda større på det, kan du til og med se at det du sier/tenker manifesterer seg i virkeligheten osv, som om universet "snakker" til deg. Jeg havnet helt der, før jeg skjønte dette her ikke bare handler om noen styrtrike gamle innavlede bankier-familier (hoffjøder) men gikk inn på det spirituelle (demonisk), og ble kristen. Bibelen beskriver masse av det her. Pluss du begynner å kjenne igjen dette i bibelprofetier.

Endret av marius77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Setter pris på forsøket, men det er fremdeles et bullshit-ord. Du må koke det ned til én enkel, kort setning.

Ok. Du må antageligvis se det for å skjønne det, f.eks ha et bestemt intrykk av at politikerne/media juger, og holder på med skuespill for folket, at folk egentlig ikke har noe valg, for uansett hvem vi stemmer på, så går ting en bestemt retning, som om det en ekstra faktor her som gjør at ting må utspille seg på en bestemt måte, og da lurer du på hva det er.

Teorien illuminati spinner på, har sitt opphav i hoffjøder og det faktum at jordkloden har samme finansielle/økonomiske system verden over (gjeldspenger/aksjer osv) - noe vi fikk rundt da det britiske imperiet ble en verdensmakt (ref. Rotschilds), før det ble det brukt alt fra trestykker (talley sticks) til sølvpenger (kina). Du har mye lesing foran deg mao. og hvis du skal gidde det, så må du nesten se mønster e.l så det interesserer deg.

Men jeg kan informere om at det sporet der er et blindspor før du begynner å rote med det. Svaret er i bibelen.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Setter pris på forsøket, men det er fremdeles et bullshit-ord. Du må koke det ned til én enkel, kort setning som en 5-åring kan forstå.

Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil.

Dette er i praksis kardemommeloven, og er en enkel beskrivelse av det viktigste i den bibelske loven. Altså lovens hensikt.

Det er dette det står om mange steder i bibelen både i gt og nt er det viktigste som står skrevet- Det er dette som loven og profetene handler om.

De ti bud er hele tiden fokusert på å tjene gud og hans ord, og å være god mot din neste.

Jesus selv nevnte dette flere ganger, neste loven..

Det er en vond makt som styrer verden, bevisst eller ubevisst... sannsyneligvis begge deler.

Jeg deler ikke syn på konspirasjoner, men det er en tankevekker at Hitlers grobunn var Zions protokoller.

Dette med frimurerne som støttet Hitler er ikke så viktig, det hadde vel så mye med frykt for Stalin-kommunismen å gjøre.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg har ellers fått med meg at verden har forandret seg drastisk de siste årene mens jeg har levd.

Før var det frykt mellom øst og vest, en slags maktballanse relativt fredelig mellom kommunisme og kapitalisme i Øst og Vest, mens det var krig imellomøsten og i sør.

Nå idag så er det derimot en samling mellom nord og sør, en slags verdikamp og økonomisk kamp mellom rike og fattige, samt ekstreme krefter med nazisyn som Breivik og Charlotteville og på andre siden islamske terrorister.

Jeg tror det kommer til å bli endel værre...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg har ellers fått med meg at verden har forandret seg drastisk de siste årene mens jeg har levd.

Før var det frykt mellom øst og vest, en slags maktballanse relativt fredelig mellom kommunisme og kapitalisme i Øst og Vest, mens det var krig imellomøsten og i sør.

Nå idag så er det derimot en samling mellom nord og sør, en slags verdikamp og økonomisk kamp mellom rike og fattige, samt ekstreme krefter med nazisyn som Breivik og Charlotteville og på andre siden islamske terrorister.

Det du snakker om, oppfatter jeg som menneskets natur.  :hmm:  Dermed har ikke det du sier ingen ting med illuminati å gjøre. Men uansett, det er slik jeg oppfatter det. :wee:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Det du snakker om, oppfatter jeg som menneskets natur.  :hmm:  Dermed har ikke det du sier ingen ting med illuminati å gjøre. Men uansett, det er slik jeg oppfatter det. :wee:

Vel kommunisme er en forhåldsvis ny ideologi historisk sett, og for vesten så var ikke 3.verden annet relevant enn at vi aldri lot oss merke ved det med unntak at vi kriget der..

Men nå kommer det, og polariseringen er kraftig igang mellom det nordvestlige og fattige sørøstlige..

Lenke til kommentar

Illuminati skal være noen hemmelige titler som finnes etter frimurergrad nr 33. 

Merkelige ting foregår på 33. breddegrad:

Se også "Alignment of ancient cities that will blow your mind"

Jeg klarer bare ikke å tro på at Illuminati skal finnes. :hrm:

vet ikke om illuminati men jeg er helt sikker på satan finnes og har "sine", men det har også Gud!

det er en virkelighet over den matrielle av atomer og molekyler alle kan se/føle/smake/høre. en kan skimte det når man tenker på en man ikke har tenkt på på 2 år, og sekundet etter ringer han, eller du føler på deg at noe vil skje, også skjer det.

for meg ble dette sterkere og sterkere ettersom jeg nærmet meg kristendommen. men som kristen, inntar man en passiv holdning. Dvs det snakkes jo om å vandre i lyset, men i realiteten er alt noe vi får. Vi kan ikke med egeninnsats jobbe oss inn i himmelen ved å følge spesielle ritualer eller holde spesielle lover. Alt er en gave fra Gud, akkuratt som når folk opplever helberedelse av en pastor (som jeg har sett), eller jeg får svar på bønn, eller når bibelen "snakker" til meg - dvs jeg lever igjennom ting som jeg leser om på kvelden. Hvordan dette fungerer aner jeg ikke, når det de første 3 gangene jeg leste NT skjedde hver dag. Man kan bare få det - dvs ta imot - ved tro.

Bibelen er full av profetier (ca 1/3-del har jeg lest). Gamle testamentet er et omhyggelig studium mht alle profetiene sine, men salme 22 som ble skrevet på Kong Davids tid er et veldig greit eksempel på en bibelprofeti som gikk i oppfyllelse:

https://www.bible.com/no/bible/102/PSA.22.nb

Slikt ser du mer og mer av ettersom du leser bibelen.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

--forkortet ned--

vet ikke om illuminati men jeg er helt sikker på satan finnes og har "sine", men det har også Gud!

det er en virkelighet over den matrielle av atomer og molekyler alle kan se/føle/smake/høre. en kan skimte det når man tenker på en man ikke har tenkt på på 2 år, og sekundet etter ringer han, eller du føler på deg at noe vil skje, også skjer det.

for meg ble dette sterkere og sterkere ettersom jeg nærmet meg kristendommen. men som kristen, inntar man en passiv holdning. Dvs det snakkes jo om å vandre i lyset, men i realiteten er alt noe vi får. Vi kan ikke med egeninnsats jobbe oss inn i himmelen ved å følge spesielle ritualer eller holde spesielle lover. Alt er en gave fra Gud, akkuratt som når folk opplever helberedelse av en pastor (som jeg har sett), eller jeg får svar på bønn, eller når bibelen "snakker" til meg - dvs jeg lever igjennom ting som jeg leser om på kvelden. Hvordan dette fungerer aner jeg ikke, når det de første 3 gangene jeg leste NT skjedde hver dag. Man kan bare få det - dvs ta imot - ved tro.

Bibelen er full av profetier (ca 1/3-del har jeg lest). Gamle testamentet er et omhyggelig studium mht alle profetiene sine, men salme 22 som ble skrevet på Kong Davids tid er et veldig greit eksempel på en bibelprofeti som gikk i oppfyllelse:

Det er fint å ha noe å tro på, ingen tvil om.  :wee:  Men min tro har ikke direkte retningen til verken jesus, gud eller satan. Jeg klarer ikke å forestille meg en sånn mektig skapning. Jeg har troen på at det er noe der ute vi ikke vet hva er, en form for engergi av en eller annen slag ikke en skapning. :)

Lenke til kommentar

--forkortet ned--

Det er fint å ha noe å tro på, ingen tvil om.  :wee:  Men min tro har ikke direkte retningen til verken jesus, gud eller satan. Jeg klarer ikke å forestille meg en sånn mektig skapning. Jeg har troen på at det er noe der ute vi ikke vet hva er, en form for engergi av en eller annen slag ikke en skapning. :)

Gud skapte oss i sitt bilde - dvs han er en bevissthet som minner litt om din bevissthet, og i begynnelsen var det bare han. Derfor er universet skapt sånn med alle lovene etc som forundrer forskerne, en sammenliknet universets eksistens med at en tornado gikk igjennom en skraphaug og satt sammen en fult fungerende jumbojet. Om ikke annet kan vi ta bibelens lover som en illustrasjon på universets lover, vi er fanget i dem, men Gud står over alt. Alt du trenger, er å ta imot Guds kjærlighet ved tro på Jesus, for det er ingenting du kan gjøre i egen kraft for å stille deg selv i et bedre lys ovenfor en allmektig Gud - alt du kan gjøre, er å tro. Det er lett å tenke at det er mye en BURDE ha gjort ovenfor en allmektig Gud men ingenting som kan gjøre en fortjent til evig liv, alle har sine feil og mangler og Jesus tok på seg straffa for alt galt vi har gjort og gjør at vi alle stiller likt som Guds barn! Jesus satt strek over synden fra Adam da Gud og menneske skilte lag, derfor blir han kalt "den siste Adam", med Jesus kan alle oppleve Gud og bli med videre, til den verden som kalles paradis, som er evig! Du har fått dette livet her til å finne ut av det på - valget er ditt! 

Endret av marius77
Lenke til kommentar

--forkortet ned--

Gud skapte oss i sitt bilde - dvs han er en bevissthet som minner litt om din bevissthet, og i begynnelsen var det bare han. Derfor er universet skapt sånn med alle lovene etc som forundrer forskerne, en sammenliknet universets eksistens med at en tornado gikk igjennom en skraphaug og satt sammen en fult fungerende jumbojet. Om ikke annet kan vi ta bibelens lover som en illustrasjon på universets lover, vi er fanget i dem, men Gud står over alt. Alt du trenger, er å ta imot Guds kjærlighet ved tro på Jesus, for det er ingenting du kan gjøre i egen kraft for å stille deg selv i et bedre lys ovenfor en allmektig Gud - alt du kan gjøre, er å tro. Det er lett å tenke at det er mye en BURDE ha gjort ovenfor en allmektig Gud men ingenting som kan gjøre en fortjent til evig liv, alle har sine feil og mangler og Jesus tok på seg straffa for alt galt vi har gjort og gjør at vi alle stiller likt som Guds barn! Jesus satt strek over synden fra Adam da Gud og menneske skilte lag, derfor blir han kalt "den siste Adam", med Jesus kan alle oppleve Gud og bli med videre, til den verden som kalles paradis, som er evig! Du har fått dette livet her til å finne ut av det på - valget er ditt! 

Jeg har valgt mitt om min tro. Og står for det jeg tror på. :wee:

Lenke til kommentar

--forkortet ned--

Jeg har valgt mitt om min tro. Og står for det jeg tror på. :wee:

så hva er egentlig det?

Lenke til kommentar

Det som også er synd er at enkelte baserer hele sitt verdensbilde på konspirasjonsteorier og ville løgner og galskap. :shrug:

Det er du selv som har valgt det og deg selv å takke.

egentlig helt logisk å tro på "illuminati" da djevelen er virkelig ... å ikke lure på hva som foregår ute i verden er jo det samme som å ha en ganske så stor "blind spot" 

å feiltolke djevelen som en gjeng hoffjøder som siden middelalderen har gjort seg rike på bank og finans og via hundrevis av år med sterk innavl har kunnet holde på bank-imperiene og trilliardene sine (angivelig gjemt unna i "city of london" o.l) er jo egentlig ikke så rart heller. djevelen utviser jo en oppførsel man gjerne assosierer med innavl.

Endret av marius77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...