Gå til innhold

Spettmeis ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Napper ett? Mine har blitt eksperter på å få med seg 2-3 solsikkefrø i hvert "angrep". Flott bilde av røveren!

-bjarte.

Hei, Bjarte.

Tusen takk for hyggelig kommentar ! :)

Godt observert, -det er nok ikke umulig at de raid'er flere frø ved hvert "tokt" her, også, men jeg er stort sett bare konsentrert om å forsøke å få tatt bilde® når de evt. "mellomlander" på en grein før de kaster seg mot fórautomaten.

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Denne spettmeisen ser jo snill ut. Vanligvis har denne fuglen et aggressivt uttrykk og adferd ved fuglebrettet.

Mvh Ragnar

Hei,, Ragnar.

De aller fleste bildene av spettmeis, er akkurat som du skriver, og det samme gjelder for "oppførselen".

Men den kan, - som her, også vise litt mer "søndagsskolepreget" atferd, - heldigvis :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Du er blitt ram på å "skyte" spettmeis :)

200mm, cropper du eller kommer du veldig när?

Hei, Rolf Magne.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! :)

D800'en gir mulighet for kraftig crop'ing, og jeg reduserer stort sett fra 7360 piksler til 1250-1650 piksler horisontalt.

Bildet av spettmeisen er redusert til 1318 piksler horisontalt.

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Hei Albert !

Vakkert bilde av spettmeisen.

Den hastigheten disse små krabatene presterer gjør det lett å forstå at tålmodighet og ikke minst masser av erfaring trengs.

Vennlig hilsen

Alec

Lenke til kommentar

Hei Albert !

Vakkert bilde av spettmeisen.

Den hastigheten disse små krabatene presterer gjør det lett å forstå at tålmodighet og ikke minst masser av erfaring trengs.

Vennlig hilsen

Alec

Hei, Alec.

Tålmodighet er nødvendig, og erfaring hjelper, men det handler litt om flaks, også, når det gjelder å gjette hvor spettmeisen vil lande ved neste tur til fórautomaten.

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...