Gå til innhold

For heftig RAM?

abdobe

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp handlet inn et Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A.

DEt var først i ettertid at jeg oppdaget at jeg har bestilt for heftig minnemodul, dvs.

TwinMOS PC3700 TwiSTER DDR 512MB CL2.5

Noen som vet om det vil fungere alikevel?

Hovedkortet støtter opp til PC3200 og 400 Mhz, mens dette minnet har PC3700 og 466 Mhz.

Abd :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er rimelig sikker på at ram som tåler å kjøre 466 MHz også kan kjøre 400 eller lavere. Eneste problem er at du ikke får utnyttet ramen til fulle. Jeg har samme HK og kjører min PC 3200 ram på 2 x 166 Mhz. I prinsippet skulle jo det være det samme.

Lenke til kommentar

Ja, det vil nok fungere allikevel. Det er mange som kjøper minne som er bedre "spekket" enn det hovedkortet støtter. Dette gjøres for å ha så gode minnebrikker som mulig ved evnt. overklokking.

Du kan f.eks. se i min egen signatur. Minnet der er egentlig ikke støttet av kortet, men fungerer helt fint allikevel. Men så har jo jeg klokket også......

Lenke til kommentar
Jeg er rimelig sikker på at ram som tåler å kjøre 466 MHz også kan kjøre 400 eller lavere. Eneste problem er at du ikke får utnyttet ramen til fulle. Jeg har samme HK og kjører min PC 3200 ram på 2 x 166 Mhz. I prinsippet skulle jo det være det samme.

Det er absolutt ingen ulempe å ha PC3500 RAM.

Hva slags prosessor har du? Du har nok uansett veldig gode muligheter til å overklokke.

Og Roolf: TwinMOS PC3200 kan du fint kjøre på 200+ FSB... Da vil din XP2500+ bli som en XP3200+ med litt finjustering.

Lenke til kommentar

Joda, RAM'en er kompatibel, ingen fare.

Men; du burde heller ha kjøpt deg "tregere" RAM med langt bedre timings... For eksempel Corsair 3200LL eller noe slikt. I og med at du har ett AMD-system vil du merke forskjellen ved hjelp av lave timings/latency, men ikke ved å ha rask RAM med høye timings, slik du gjør med P4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...