James Bond Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 (endret) Hei, det har seg slik at jeg har en 250mw laser som jeg kjøpte fra en side i Norge som het illumi.no i 2011 tror jeg. Disse finnes ikke mer og er nedlagt. I det siste har jeg lekt litt med den, lyst opp i skya og på ting langt borte, har aldri brukt briller og har brukt inne men fordi jeg har såpass stor respekt for de. Uansett så ble denne Illumi hevdet var "ekte" 250mw laser som jeg ga pinade tror det var rundt 3000kr ny for, ødelagt nå i helga da jeg la den på bordet så rulla den ned uten at jeg hørte det og datt i bakken. Dioden løsna men gidder ikke fikse ved å superlime den på i eksakt riktig posisjon. Så jeg har lyst på en ny.. Søkte litt rundt og fant ett design jeg digga litt for mye. På den siden skulle de ha 99 dollar for den. Her er link og video til der jeg fant produktet først: https://www.youtube.com/watch?v=4S2QXWTVm00 Jeg ble jo helt frelst, jeg digger jo gadgets og teknologi og det var btw eneste filmen av nettopp den laseren jeg likte design og krafta på så jeg var ikke i tvil om å kjøpe en. Men de hadde den kun i 300mw og jeg vil helst ha 500mw. Hvertfall når jeg skal ut med en del penger uansett. Så jeg følte hvis de hadde den, hadde kanskje noen andre den. Søkte litt rundt da fant jeg denne laseren på en side som virker skikkelig jalla, men som ebay bare de selger litt mer "ulovlige" ting som heter aliexpress.com Og her er problemet og det jeg lurer på.. Jeg fant produktet jeg hadde leita etter! men det var så mange store prisforskjeller jeg ikke har sett på evigheter så jeg vet ikke hvem som er evt. fake og hvem som er ekte. Noen virker seriøse, andre ikke.. Jeg fikk en liten åpenbaring da jeg søkte etter ny "grønn laser 500mw". Jeg fant min egen som jeg har nå som er "ødelagt" på Ekte 250mw på rundt 239 dollar. Da tok illumi seg godt betalt for å si det sånn, og da skjønte jeg at de må være lette å lage og lette å ta godt betalt for. Så jeg fant hovedprodusenten, de heter AOSEXI faktisk (navnet virker litt ja.. hemm).. http://www.aosexi.com/En/ProductView.asp?id=173 Kan det være at produsenten (som tydeligvis bare lager enten 300mw eller 500mw utgave av denne) selger i bulk (kjøper får en billigere pris) og så selger folk på "ebay" sider litt dyrere videre per. enhet videre? Jeg lurer på om det er litt bedrageri inne i bildet. Den ekte 250mw jeg kjøpte gjennom Norsk firma sa de ikke noe om var kinamekk. Likevel ligger den ute på kina-sider og det er nok kineserne som er gode og står for all produksjon av slikt, men den ligger ute på nettet til 239 dollar som er 1700 nok ca idag og jeg ga 3000 nok for den i 2011. Da er det lett å tjene litt ekstra peng om man får solgt noen. Lurer derfor om de på aliexpress siden holder på sånn. Noen klarer å overbevise bedre i annonsen enn andre og får bedre betalt, mens andre må klare seg med mindre betalt. Derfor lurer jeg på om det er det samme laseren på f.ex 50 dollar som på 139 dollar? For produsenten lager jo bare 2 utgaver.. Jeg begriper det ikke. Nå tok jeg og la alle i lista av den laseren jeg ønsker meg jeg fant fra dyrest til billigst. Noen inkluderer det ene mens andre noe annet, men at selve laseren er ekte 500mw er jo det viktigste for meg. Jeg blåser i eske, flere lyshoder osv.. Det skal også sies at det virker jo mer overbevisende når man er på EN internettside, men så har de produktet på en jalla side likevel, hva skal man tro da? Og produsenten lager jo bare 4 stk forskjellige, Sort 300mw, Sort 500mw, Sølv 300mw, Sølv 500mw, hvorfor skulle produktet i bånn være annerledes enn de på topp? Se på dette og prøv å bli klok: Endret 11. desember 2014 av Malvado Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 (endret) Nå har ikke jeg brydd meg noe særlig om lasere siden ungdomskolen, men jeg mener det var denne siden som var det "real shit"Dingz.no testet "Norges kraftigste håndholdte laser" fra wicked: http://www.dingz.no/389276/test-norges-kraftigste-haandholdte-laser dog i 2007.Jeg får ikke linken til og virke på jobb, ikke som buffret i google heller.EDIT 2: Var faktisk fra Illumi.no de fikk levert den, til rundt 9800 kroner, men de hadde noen tester fra wicked også, men de linkene fungerer heller ikke, ikke med "Wayback Machine" heller.Men jeg hadde alltid en drøm som mindre å kjøpe meg noe rått i fra den siden, virker veldig seriøst.Problemet med MANGE alie,ebay,DX,qxl lasere er at jo de lyser effekten de påster, men i kanskje et sekund +- etter den tiden så blir strålen betraktelig redusert, de klarer ikke opprettholde styrken som de påstår å ha, kun over veldig kort tid.EDIT: Jeg skal ikke utale meg for mye da jeg ikke har tenkt over dette eller studert det på mange år, men mener å huske mw var vell trikset noe med på de falske, regnet ut på ulike måter tror jeg.En grønn laser 100 sikkert ekte mw koster 199 usd hos wicked, så for å svare på ditt opprinnelige spørsmål så er nok ingen av dem du har sett på "ekte"Jeg kjøpte selv så klart noe falsk shit laser på "50mw", fikk klar besked fra de som kunne dette at en laser på EKTE 1mw var mye kraftigere en mange av de falske som var "rated" 50mw 100mw ++ Endret 11. desember 2014 av Malvado 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Jeg har inntrykket av at kvaliteten på kinalasere har steget betraktelig, du må opp i 1W+ for at det skal være noe poeng å kjøpe wickedlaser, da du ikke har behov for all den avanserte kjølingsteknologien osv. Lillebror kjøpte en 50mw laser i kina for 200nok, kostet det samme på ali. Det som kan utgjøre prisforskjellen er hvilke sikkerhetstiltak som er installert, ir filter osv. Men det er nok mange som satser på at kunden tar det første og beste. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 (endret) Har det skjedd så mye i det siste altså?(Når jeg tenker meg om er vell 8-10 år nok tid å forbedre et produkt) Var enten denne dritten her det gikk i Disse var jo rated fra alt mellom 5mw oppi 500mw, bare søppel. Eller så var det noen digre beist å finne, som kostet mye og sikkert var 100 ganger bedre. Stiller meg likevell skeptisk til at bror din har fått seg en GOD 50mw laser til 200. Hva hver enkelt kaller god kan jo variere kraftig etter forventinger. Endret 7. desember 2014 av Bendorama 1 Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Jeg minner om at både kjøp, salg og bruk av slike laserpekere nå er forbudt uten godkjenning fra Statens strålevern. http://www.nrpa.no/nyheter/92092/forbud-mot-sterke-laserpekere http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/aktuelt/nyheter/2014/Forbyr-sterke-laserpekere.html?id=777055 Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Ja, det skal jeg ikke argumentere mot. De menneskene som får synet sitt ødelagt på grunn av andres uvettige bruk av laserpekere, lever også bare én gang. Det kan da umulig skade så mye å peke litt med laser mot en bil eller et fly...? Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Ikke tving meg til å finne fram alle nyhetsartikler som omhandler uvettig bruk av laser det siste året, både med gjerningsmenn i edru og påvirket tilstand... Om du velger å være godtroende ovenfor Internett, så får det stå på din regning. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Hvor får man sånne lasere nå da? ser at DX og flere har sluttet å selge dem som var 25 mW+ 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Det står lavere enn det faktisk er på grunn av regler i mange land Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Bendorama: Jeg skal selvsagt ikke påstå at uvettig bruk av laserpekere er et stort samfunnsproblem i dag, selv om det like fullt er et problem (som det virker som vi er enige om). Problemet er følgene som kan oppstå fra enkelthandlinger. Jeg går for eksempel ut fra at du foretrekker å sitte i et fly som styres av piloter som kan se? Dette er ikke det samme som at mange folk må kaste søppel i naturen for at drikkevannet skal bli surt. Her kan en enkel laserpeker ta knekken på for eksempel et helt passasjerfly. Så lenge man bare kan skade seg selv med det man gjør, så skal ikke jeg komme og være noe "moralpoliti". Derimot, når det gjelder laserpekere så kan de skade livene til mange andre enn personen som holder laserpekeren i hånden. Det er en grunn til at dette nå har blitt forbudt. EDIT: Målet mitt er ikke å dømme noen her, men å få folk til å tenke seg om. Det er selvsagt lett å tenke at en så liten ting som en laserpeker ikke kan gjøre noen skade, men fakta er at de faktisk er ganske kraftige verktøy. Endret 8. desember 2014 av mariu1519 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 8. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) --Snip-- Jupp stemmer det at Wicked lasers er the real deal, på lik linje som Dragon lasers. Har selvsagt vært innom der og de er jo første som kommer opp i mitt Google søk hvertfall. Men det er egentlig ganske greit svart hvertfall, at ingen av de 500mw laserene er "ekte" som egentlig ligner en Arctic S3 kopi i designet (vil fortsatt ha en pga. pris og effekten er sikkert helt grei uanZ). Men så lenge den gjør slik som på videoen at den kan tenne en fyrstikk på 10 - 20 cm avstand og lyser godt i mørket er ikke så mye mer viktig for meg. Det er bare irriterende med alle de forskjellige prisene. Hvem av de er ett "kvalitetsprodukt"? Kan godt hende alle er god kinamekk for all del. Problemet med Wicked lasers for meg blir selvsagt pris, og at den type laser jeg kunne tenkt meg, mange de selger er faktisk for kraftige "Klasse IV" og jeg er mer på utkikk etter slik min forrige ekte 250mw som var Klasse 3B, for da slipper jeg å "måtte" bruke briller inne. Klasse 4 / IV er så sterkt at uten briller og man fyrer den opp på veggen risikerer man øyeskade bare av refleksjonen. Såpass kraftig vil jeg ikke ha. 3B er akkurat i grenseland for meg. Jeg har ingen anelse over hvem av de på ali jeg burde gå for, men som også nevnt tidl. kan det godt være litt bedrageri/lureri inni bilde at f.ex alle kan være såpass gærne at faktisk selger samme produkt mens noen tjener fett fordi dem kan virke mer troverdige mens andre bruker billige farger og tekst i sin annonse og underselger. Men mer enn 100 dollar på en slik kinalaser kommer jeg ikke til å bruke, var det de hadde på den første siden jeg fant den på med referert til video de lagde. Jeg lurer også litt på om kineserne har blitt såpass gode pga. de har gjort det så lenge at en 250mw til 500mw er blitt vanlig? At det er enkel og bra teknologi som de kan levere til en konkurransedyktig pris, jeg har ikke fakta men har litt følelsen av det. Nå regner jeg jo med at fleste så videoen i førstepost at den tenner en fyrstikk, og har grei stråle. Dette er jo laseren jeg vil ha, men så irriterende at den plutselig var overalt, det blir vanskelig å bestemme seg av sånt. Endret 11. desember 2014 av Malvado Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 James Bond: Jeg har holdt meg til trådemnet, som er kjøp av laserpekere. Når du nevner forumregler, så kan jeg sitere følgende fra kapittel 2.1 i forumets retningslinjer: "Det er forbudt å skrive, laste opp, linke til eller på annen måte publisere noe som kan medføre straffeansvar, er ærekrenkende, rasistisk, eller på annen måte i strid med norsk lov." Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Det er ikke i strid med norsk lov, for alt vi vet har bond godkjenning i fra statens strålevern :-) Men Bond, vrien situasjon, for alt du vet er det ikke det aktuelle produktet som er brukt i videon, å det er klart at noen selger samme produkt, men satser på at folk ikke sjekker prisene godt nok. Aldri handlet fra alie eller alibaba, er litt vell skeptisk til kvalitet og informasjon rundt om på de sidene. Hvordan ser det ut på ebay? Gjerne fra UK eller USA? Edit: husk at flere kopier gjør som jeg sa tidligere, leverer en fin sterk og god stråle i 1 sekund +- før den taper seg skikkelig, så du må stå å spamme den av og på for å ha max styrke. Endret 8. desember 2014 av Bendorama 1 Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Det er ikke i strid med norsk lov, for alt vi vet har bond godkjenning i fra statens strålevern :-) Det er sant, James Bond har nok tillatelse fra Q-avdelingen. James Bond: Det er rart hvor lite noen bryr seg om sikkerhet og lovverk. Vel, jeg har i hvert fall fått sagt det jeg ville, så nå skal du få tilbake tråden din. 1 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 8. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Hvordan ser det ut på ebay? Gjerne fra UK eller USA? Det ser dårlig ut, er nok no nytt regelverk siden finner ingen over 5-15mw derfra lenger. Det som var litt kult er at de solgte jo masse forskjellige i bøttevis for noen år siden som de mente var god for 250-1000mw osv, men er nok slutt på det nå ja. Dealextreme også ser helt annerledes ut enn da jeg var innom der sist. Men man finner jo uansett det man leter etter så lenge man har google. edit: Her er ett eksempel når jeg føler jeg kan stole mer på selgeren og har mer lyst å kjøpe produktet fordi det er en egen internett side. Men produktet er her plutselig kun 200mw, men til 50 dollar og med full pakke. En annen laser som er 500mw, ikke design jeg har lyst på men denne hadde fått god feedback, om det er ekte feedback eller egenmodifisert kan betviles, men det virker nesten for godt til å være sant (Og som oftest er det ikke det da?) Endret 11. desember 2014 av Malvado Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Kun 200mw? jeg er ganske sikker på at hadde en klart å funnet en med 200 ekte mw så hadde det aldri blitt noe "kun 200mw" Men jeg forstår frustrasjon din, hadde sikkert selv vært frustrert om jeg skulle ut med noen kroner for en laser den dag i dag, er vell lite review og tester generelt fra "mann i gata" etter de nye reglene. Det blir nok noe kopi på deg uansett, med annet du betaler MYE, så jeg tror jeg hadde satt grensen på 50 dollar, å prøvd å funnet det som virket mest stabilt / troverdig, selv om det er "uekte". Synd du fikk ødelagt den gode du hadde! Edit: søkt litt rundt, finner usedvanlig mye shady sider altså, lukter jalla langveis i fra, ser ut som nettsider fra 1999, helst stasjonært i Hongkong, uten telefon nummer under "kontakt oss". Endret 8. desember 2014 av Bendorama 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Da har tråden vært stengt en liten stund mens jeg fikk tatt en vurdering av hva som burde gjøres her.Nå er jeg personlig ikke imot at vi skal kunne diskutere lasere her på forumet , problemet er når vi forenkler prosessen sånn at barn og umodne personer kan få tak i dem enkelt og bruke dem til nettopp det de ikke er ment for.Det var også litt krangling i tråden angående dette og jeg har derfor ryddet litt opp og fjernet disse innleggene samt lenkene til produktene som kan kjøpes.Husk også at Rapporterings knappen bør brukes når slike konflikter oppstår , da kan vi ta kontakt og vurdere hva som bør gjøres.Regner med dere oppfører dere pent fremover og fortsetter diskusjonen på en ryddig måte , unngå derimot å linke direkte til sider der produktene kan kjøpes.Klage på moderering kan taes via PM eller via tilbakemeldinger til forumet.Vennligst ikke kommenter modereringen i selve tråden. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 --Snip-- Jeg lurer også litt på om kineserne har blitt såpass gode pga. de har gjort det så lenge at en 250mw til 500mw er blitt vanlig? At det er enkel og bra teknologi som de kan levere til en konkurransedyktig pris, jeg har ikke fakta men har litt følelsen av det. Nå regner jeg jo med at fleste så videoen i førstepost at den tenner en fyrstikk, og har grei stråle. Dette er jo laseren jeg vil ha, men så irriterende at den plutselig var overalt, det blir vanskelig å bestemme seg av sånt. Alle laser-deler lages jo i kina, noen settes sammen andre steder hvor fokus på kvalitet er høyere (kjøling, filtre, powercutoff og andre sikkerhetsmekanismer), og fokus på pris er MYE høyere. Kjøp den nest billige, evnt den som er rimelig men fra selskapet som ser størst ut (mest reviews e.l). Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Edit: husk at flere kopier gjør som jeg sa tidligere, leverer en fin sterk og god stråle i 1 sekund +- før den taper seg skikkelig, så du må stå å spamme den av og på for å ha max styrke. Da må man bare lese reviews på om driveren er god. Men jeg tror at i anno 2014 er gode drivere så billige at det ikke er mye å hente på å putte en shitty driver på en dyr lasermodul. Kjøling er mer aktuelt. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 13. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2014 Jupp tenker det blir å gå for no billig siden det er nok samme som en til 150-200 dollar laser, ikke høre på at de "garanterer" 500mw, sånt blir man jo svindlet av. Den ekte produsenten AOSEXI lager jo bare 300mw eller 500mw i 2 farger, så finne en billig annonsert 500mw er nok løsningen her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå