Neckrick Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Hei, Jeg er en 18 år gammel gutt og har lenge hatt lyst til å drive med medisinsk forskning. Finne ny vitenskap om hjernen og forske på mus. Jeg leser mye om hjernen både i blader og på nett. Itillegg ser jeg på serier og youtube om hjernens mekanismer og funksjoner. Jeg satt meg dette målet om å komme inn på medisin i første klasse. Men likevel kommer jeg aldri til å nå dette. Jeg regner med å ende opp med et snitt på 5,4 med tilleggspoeng, og det er langt i fra nok for å komme inn på medisinstudiet. Jeg klarer egentlig ikke å tenke meg mye annet. Bør jeg kanskje studere i utlandet? Jeg har på ingen måte lyst til å spille playstation i 3år. 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 (endret) Det er mange andre muligheter hvis det er forskning du vil drive med. Psykologi og biologi er bare to av mulighetene, snakk med rådgiveren på skolen din. Endret 7. desember 2014 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Som posteren over sa. Trenger ikke være lege for å drive med medisinsk forskning. Hvis det er det du vil, sats på en doktorgrad innen en relevant vitenskapsgren. Banalt eksempel: Amy fra The Big Bang Theory, som er nevrobiolog. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Det er verd å nevne at en doktorgrad vil kreve svært mye av deg. Jeg skal ikke si at det er umulig for deg å nå, men du må jobbe svært hardt for å gå fra "bare" 5,4 i snitt på videregående til å være en av de beste eller den beste på det du driver med. Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Sant at det vil kreve mye, men det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom VGS-karakterer og suksess i høyere utdanning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå