Dingy Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Jeg har investert i ett GTX 970 for å skifte ut de aldrende AMD 6970 crossfire kortene mine. I den forbindelse så vil jeg ta en clean install. Men, jeg er ikke 110% oppdatert, men var det ikke noe med at DX12 ikke skulle fungere med Win7? Uansett, spørsmålet mitt er, hvilket OS burde jeg installere? Personlig liker jeg ikke Win8 / 8.1 , så hvis Win7 har samme ytelse i gaming så blir det Win7 pro.... men hvis Win8.1 har bedre ytelse/nyere DX ... vel, så må jeg jo nesten bite i det sure eplet... 1 Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Dersom du skal bygge en gamingrigg har du vel ikke tenkt å sitte glane på OSet hele dagen? Skaff deg Windows 8.1, det yter bedre, støtter DX12 og man blir fort vant til det. 5 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Win 8 er veien å gå. Det er ikke noe spørmål. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Last ned Classic Shell, så har du den gode gamle startmenyen som man er vant med fra Win 7. Som nevnt over her så venner man seg fort til Win 8. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Jeg har heller aldri helt skjønt alle klagene på Win8. En skulle tro folk bare satt å dilla med GUI'et dagen lang. Modern UI er ikke et problem, bare unødvendig, blir ikke brukt. Jeg ser ingen grunn til å bytte fra Win7, men om jeg måtte kjøpe nytt os i dag er win8 helt ok. Med ting som classic shell får en jo win7-startmenyen også, for de som liker denslags. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 IMAG0514.jpg Tar ikke det der ille mye video minne? For hos meg så tar FC4 2GB lett med medium textures på mine 780 3GB i sli Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 8. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2014 Dersom du skal bygge en gamingrigg har du vel ikke tenkt å sitte glane på OSet hele dagen? Skaff deg Windows 8.1, det yter bedre, støtter DX12 og man blir fort vant til det. Ikke sitte å glane akkurat, det gjør jeg på jobben (hvor det er uaktuelt med noe annet enn Win7, vi har prøvd 8.1 og det skapte bare krøll (VPN, osv) Men Win7 Pro har jeg allerede lisens til. Win8 må jeg isåfall kjøpe, hvis det ikke er funksjonalitets forskjell/ytelses forskjell, så kan jeg jo likesågodt holde meg til Win7 frem til Win10 ...?! Tar ikke det der ille mye video minne? For hos meg så tar FC4 2GB lett med medium textures på mine 780 3GB i sli Det tygger litt minne ;-) men ikke mer enn at 970 4gb klarer det fint uten å fylle ram'et. Blir nok ett 970 til i SLI pluss dedikert PhysX kort (760TI) Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Vet ikke om det enda er tilfelle, men Linus Tech Tips gjorde en test hvor han hadde et litt eldre kort dedikert til PhysX å ytelsen viste seg å bli dårligere. 1 Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 9. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2014 Vet ikke om det enda er tilfelle, men Linus Tech Tips gjorde en test hvor han hadde et litt eldre kort dedikert til PhysX å ytelsen viste seg å bli dårligere. Ja, de må stå litt i forhold til hverandre. Hvis PhysX kortet ikke holder følge så vil det dra ned den totale ytelsen. Til 2 stk 970 i SLI så er det minste dedikerte physX kortet som kan brukes 760TI tror jeg det var. Eller så var det 670TI... 760/670 standard dro ned bittelitt med SLI på 970, men i TI utgaven så var det sterkt nok. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Jeg har Win 8.1 på begge mine maskiner, og har installert Start8 - da slipper jeg å bli plaget av modernUI Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Windows 8 er helt likt Win7 hvis du lar være å bruke Metro-UI'et. Alle programmer installeres som vanlig og startes som vanlig, du trenger ikke bruke de firkantene til noe som helst. Startmeny er akkurat som før med 8.1 også. 1 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Det høres mest fornuftig ut å beholde Windows 7 Pro nå. Forbedringene i Windows 8.1 er ikke store nok til å rettferdiggjøre innkjøp av ny lisens synes jeg. Særlig ikke nå når Windows 10 ikke er så veldig langt unna. Kan heller kjøpe Windows 10 upgrade når det kommer, blir sikkert ganske billig til å begynne med. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Dersom du skal bygge en gamingrigg har du vel ikke tenkt å sitte glane på OSet hele dagen? Skaff deg Windows 8.1, det yter bedre, støtter DX12 og man blir fort vant til det. Ikke sitte å glane akkurat, det gjør jeg på jobben (hvor det er uaktuelt med noe annet enn Win7, vi har prøvd 8.1 og det skapte bare krøll (VPN, osv) Men Win7 Pro har jeg allerede lisens til. Win8 må jeg isåfall kjøpe, hvis det ikke er funksjonalitets forskjell/ytelses forskjell, så kan jeg jo likesågodt holde meg til Win7 frem til Win10 ...?! Tar ikke det der ille mye video minne? For hos meg så tar FC4 2GB lett med medium textures på mine 780 3GB i sli Det tygger litt minne ;-) men ikke mer enn at 970 4gb klarer det fint uten å fylle ram'et. Blir nok ett 970 til i SLI pluss dedikert PhysX kort (760TI) Jeg mente om nvidia surround med 970 4GB ville lett ete opp 4GB video minnet i FC4, ikke ram delen Lenke til kommentar
Helm Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) IMAG0514.jpgFlott scene! Hva heter spillet, og hva er oppløsningen? vi har prøvd 8.1 og det skapte bare krøll (VPN, osv)Man kan vel ha VPN med Win8 ??! Men Win7 Pro har jeg allerede lisens til. Win8 må jeg isåfall kjøpe, hvis det ikke er funksjonalitets forskjell/ytelses forskjell, så kan jeg jo likesågodt holde meg til Win7 frem til Win10 ...?!Hos Expert (eller var det Elkjøp?) fikk jeg vite at Windows 10 blir gratis for dem som har kjøpt Windows 8. Det hadde de neppe tatt fra løse luften, men det er vel best å sjekke med Microsoft for sikkerhets skyld. Endret 10. desember 2014 av Helm Hammerhand Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 IMAG0514.jpgFlott scene! Hva heter spillet, og hva er oppløsningen? vi har prøvd 8.1 og det skapte bare krøll (VPN, osv)Man kan vel ha VPN med Win8 ??! Men Win7 Pro har jeg allerede lisens til. Win8 må jeg isåfall kjøpe, hvis det ikke er funksjonalitets forskjell/ytelses forskjell, så kan jeg jo likesågodt holde meg til Win7 frem til Win10 ...?!Hos Expert (eller var det Elkjøp?) fikk jeg vite at Windows 10 blir gratis for dem som har kjøpt Windows 8. Det hadde de neppe tatt fra løse luften, men det er vel best å sjekke med Microsoft for sikkerhets skyld. Spillet er farcry 4 i allefall. (prøvde selv spillet på 3 skjermer i 6061 x 1080 å jeg fikk en stabil 90 fps med alt på low og 2.7GB video minne brukt) Lenke til kommentar
Helm Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 (prøvde selv spillet på 3 skjermer i 6061 x 1080 å jeg fikk en stabil 90 fps med alt på low og 2.7GB video minne brukt)Hvordan får du et så ujevnt tall som 6061 ? Alle bildene jeg har sett fra Far Cry (mest FC3 før nå) har vært virkelig grisefine. Serien Far Cry frister veldig men man har jo så mye annet som tar tid. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 (prøvde selv spillet på 3 skjermer i 6061 x 1080 å jeg fikk en stabil 90 fps med alt på low og 2.7GB video minne brukt)Hvordan får du et så ujevnt tall som 6061 ? Alle bildene jeg har sett fra Far Cry (mest FC3 før nå) har vært virkelig grisefine. Serien Far Cry frister veldig men man har jo så mye annet som tar tid. Bezel correction http://rog.asus.com/wp-content/uploads/2012/05/bezel.png Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå