Gå til innhold

Kan jeg koble aktiv sub på mitt "kjipe" lg 5.1 anlegg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det er nok ingen god måte å gjøre dette på, selv om det er mulig.

Normalt på mange av disse anleggene så sitter selve forsterkeren i suben for å spare plass i hoveddelen. Går alle høyttalerene til suben, så er det nesten bare å glemme.

Hvis alle hentes i fra hovedenheten du ha bilde i fra, så kan det være flere løsninger. Hvis suben du har i dag kun har 1 kabel i fra enheten, slik at forsterkeren til den sitter i enheten, så kan det løses enkelt. Eller om den får signal og har egen strøm så er det like enkelt. Men som Mr.D sier, det trengs litt mer info om typen for å kunne si noe.

Løsningen vil slik jeg kjenner slike systemer mest sannsynlig være at den har forsterker i hovedenheten. Da trenger du en aktiv sub med høyttaler innganger (veldig normalt). Da henter suben ut signalet fra dette, og forsterker opp.

Så lenge suben du kjøper har både høyttaler og signal inngang så bør det fungere. Men trenger å kikke i manualen for LGen for å bekrefte det.

Hvis LG suben er trådløs, så blir det bare en dårlig løsning. Da må du ha en sub med høyttaler innganger, og koble frontene via eller parallellt til denne. Her får du da kun hentet ut bass signal fra frontene, ikke senter osv. Og dette vil mulig ikke fungere skikkelig da innstillingene i LGen normalt er tilpasset kun de høyttalerene som følger med. Men får man satt at man ikke har LFE kanal og alle utenom frontene til Small, så får du all bassignal til frontene. Men vil si dette uansett ikke er noen god løsning for en slik type anlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...