Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Stikkontakt har løsnet fra veggen

Anbefalte innlegg

Jeg merker at handyman-stoltheten min er ikke-eksisterende idet jeg skriver dette innlegget. Dette er helt sikkert et dumt spørsmål, men må spørre av frykt for at gaffatape og superlim kanskje ikke er den optimale løsningen her.

Jeg leier en leilighet, og den ene stikkontakten har løsnet fra veggen. Den løsnet i det jeg dro ut kontakten fra støvsugeren, så den var nok løs fra før av. Jeg vil alikevel gjerne fikse dette selv.

Stikkontakten ser ut til å ha vært festet med gips-skruer i en gipsvegg, det som har holdt skruene på plass har blitt pulverisert, så jeg kan ikke bare skru de på plass igjen. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre/bruke for å få festet stikkontakten igjen?

Bildene er lagt ved som vedlegg nedenfor :)

post-320004-0-15829200-1417975819_thumb.jpg

post-320004-0-35695900-1417975824_thumb.jpg

post-320004-0-83397700-1417975829_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, nå vet jeg ikke hvor komfortabel du er med strøm, ei heller hva som er "lov". Men personlig hadde jeg nok tatt av dekselet, for å se om det er mulig å sette inn nye plugger, eventuelt borre nye hull med litt større plugger, for så å skru den fast igjen. Greiest om den sitter skikkelig, ikke bare superlime den på. Ender bare med at den detter av igjen, ved litt hardfør behandling.

Lenke til kommentar

Her har det både vært skrudd og limt før og alt har løsnet og det ser ut fra bildene ut som det er et krater i veggen bak stikkontakten.

Det er 2 løsninger her slik jeg ser det der enten stikkontakten må flyttes for å få den festet til veggen for der den står nå er ikke restene av gipsplata nok til å holde den på plass.

Dette krever selvsagt elektriker.

Det andre alternativet er om det er treverk eller andre materialer lengere inn i veggen og benytte lange skruer for å skru kontakten fast med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det murvegg er saken biff, bor hullene til pluggene dypere og sett i lengere skruer/plugger.

Men igjen da må elektriker på plass for du får ikke boret opp noe hull med stikkontakten i veien og lure seg unna ved å løsne på kablingenfor å få den av veien kan gi deg dårlige koblinger ettersom koblingspunktene nå er utsatt for mekanisk belastning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...