Korken Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 (endret) Hei, Skal kjøpe en bruktbil og har landet på disse to. Peugeot 407 2.0 2005 model 136HK 62000km 79 900,- Registerreim og vannpumpe byttet på 55000km, EU godkjent til Oktober 2015 Selges av firma http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53244915 Mazda 6 2004 model 120HK 80000km 69 900,- Ble EU godkjent i September i år, nye bremseskiver og klosser byttet foran og bak nylig Selges av privatperson http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53322884 Jeg er temmelig ny da dette blir første bil jeg kjøper. Jeg synes Peugeot'en er den fineste og ser veldig bra ut. Synes Mazdaen ser temmelig kjedelig ut. Lest mye bra om Mazda 6, og ikke så mye bra om Peugeot. Hva tenker dere? Synes Peugeot'en virker fristende siden den er litt nyere, samt gått en del mindre.. Vanskelig. Evt også Ford Focus.. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53815937 Endret 7. desember 2014 av Soldaten9 Lenke til kommentar
UngeBuis Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 (endret) Først vil jeg bare si at hovedregelen er at man får bedre pris hos privatpersoner enn hos forhandler. Samtidig er det større sikkerhet knyttet til kjøp av bil hos forhandler. Når det er sagt vil jeg bare si at det var Mondeoen som gav meg det beste førsteinntrykket, med lavest kilometerstand og nyest årsmodell tror jeg ikke du vil angre på det kjøpet. På den andre siden er det også den dyreste av alternativene samt den bilen med minst motor, på bare 1.6 liter. Annonsen til Forden tyder også at bileieren ikke har brukt mye tid på annonsen, med bare to bilder og lite informasjon. Dette tyder på at bileieren ikke er så veldig opptatt av salget, og at han har lite innsikt i bilmarkedet. Her tror jeg det er gode prutemuligheter og svært gode sjanser for å gjøre et godt kjøp. På den annen side er det viktig at du sjekker at alt fungerer som det skal, slik at du ikke kjøper katta i sekken. Ikke nøl med å spørre noen du kjenner, som du vet har peiling på bil, om å være med å se på bilen. Når dette er sagt vil jeg bare si at både Mazdaen og Peugeoten er gode alternativer. Japanske biler er kjent for god driftssikkerhet og lang levetid, Mazdaen er også den bilen med mest ekstrautsyr. Peugeoten er også en god bil med tanke på levetid. Hadde selv en Peugeot 406 i 10år+, uten problemer og uten noen spesielt høye utgifter. Endret 7. desember 2014 av UngeBuis Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 (endret) Jeg har Peugeot 407 med automatgir og 2 liters bensinmotor. En meget behagelig bil å kjøre, som jeg gjerne anbefaler. Jeg er ikke i stand til å bedømme dine annonser, men jeg liker 407, og eksemplaret du har funnet ser bra ut. Endret 7. desember 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå