Gå til innhold

Scandinavian Traveler linker Quisling med Frp..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For øvrig: Det at du kaller Hanna Kvanmo min "trosfelle" viser bare hvor høyreradikal du er. Uten å vite noe om meg antar du at jeg er sosialist. Du er vel ikke tilfeldigvis DLF-er?

Dere tror begge på det legitime for å jobbe i tysk tjeneste under krigen. Utover det syns jeg du har litt tynt belegg for å kalle meg høyreradikal.

For øvrig vil jeg anbefale deg å lese deg opp på Tyske Røde Kors i perioden 1933-45, samt ICRC aksept for og senere forsøk på å avfeie nazifiseringen. Det er for lengst avslørt at DRC under krigen var regimets villige medhjelpere. Ledelsen bestod i hovedsak av SS (organisasjonen som ble funnet å være kriminell i Nurnbergprosesssen). De bisto i å skjule Holocaust. I 1944 (da Kvanmo vervet seg) var det lite om ingenting som bestod av det pre-1933-humanitære DRC. At ICRC, som ikke akkurat kommer veldig godt ut av krigen de heller (de kjente til Holocaust i 1942, men nektet å gå ut offentlig med informasjon), forsøkte å gi inntrykk av noe annet i 1948, det for være en egen sak.

http://www.sueddeutsche.de/kultur/das-rote-kreuz-und-das-ns-regime-die-willigen-helfer-1.537587

http://www.berliner-zeitung.de/archiv/quellen-belegen-enge-zusammenarbeit-mit-der-ss-studie--rotes-kreuz-war-willfaehriger-partner-der-nazis,10810590,10569116.html

http://www.amazon.de/Deutsche-Kreuz-unter-NS-Diktatur-1933-1945/dp/3506765299

Lenke til kommentar

Hadde vært logisk å sammenlikne Quisling med Senterpartiet. Selv om det også det blir helt feil.

Svenske journalister er veldig farget av koblingen Brevik-FrP og FrP-mot innvandring. Snakker om lite kunnskap. Ikke lest artikkelen, skal ikke uttale meg om den annen enn at bildebruken man har sett er håpløs og vitner om poltiske motiver.

Om man i det hele tatt har peiling på poltikk, ville man visst at FrP og nazisme er langt ute på viddene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde vært logisk å sammenlikne Quisling med Senterpartiet. Selv om det også det blir helt feil.

Svenske journalister er veldig farget av koblingen Brevik-FrP og FrP-mot innvandring. Snakker om lite kunnskap. Ikke lest artikkelen, skal ikke uttale meg om den annen enn at bildebruken man har sett er håpløs og vitner om poltiske motiver.

Om man i det hele tatt har peiling på poltikk, ville man visst at FrP og nazisme er langt ute på viddene.

Enig i ditt innlegg.

Men dessverre er det enkelte "hjernedøde" tullinger også i Norge som kobler ABB til FrP. De liker gjerne og fremme det så ofte de kan. Det er også dem som ser et bånd mellom NS og FrP. Kun fordi Anders Lange, som ikke må forveksles med FrP, i sin tid hadde samarbeid med fascister. Men som de fleste vet, så har ikke Anders Lange noe med FrP å gjøre.

Endret av Gothminister
Lenke til kommentar

Akkurat som Anders Lange er koblinga mellom Fedrelandslaget og Anders Langes Parti, er Carl I Hagen koblinga mellom ALP og Frp. Dette gjør at Anders Lange, Quisling, Carl I Hagen og Frp uten særlig kontrovers bør kunne plasseres på samme tidslinje. Skjønner ikke helt hvorfor dette er så galt..

Det er, som før nevnt mer enn en gang, her snakk om en historisk tidslinje, ikke nødvendigvis en politisk eller ideologisk sammenlikning.

Det har forøvrig lite med ABB å gjøre..

Endret av jonlem
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat som Anders Lange er koblinga mellom Fedrelandslaget og Anders Langes Parti, er Carl I Hagen koblinga mellom ALP og Frp. Dette gjør at Anders Lange, Quisling, Carl I Hagen og Frp uten særlig kontrovers bør kunne plasseres på samme tidslinje. Skjønner ikke helt hvorfor dette er så galt..

Det er, som før nevnt mer enn en gang, her snakk om en historisk tidslinje, ikke nødvendigvis en politisk eller ideologisk sammenlikning.

Om artikkelen handlet om nettopp det ville jeg vært enig. I dette tilfellet er artikkelen et forsøk på å sette innvandringskritiske partier i et ideologisk ledtog med facismen og nazismen på 30-tallet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Om artikkelen handlet om nettopp det ville jeg vært enig. I dette tilfellet er artikkelen et forsøk på å sette innvandringskritiske partier i et ideologisk ledtog med facismen og nazismen på 30-tallet.

Nettopp. Her skal man forsøke å sette et stempel på FrP nok en gang. En Svensk journalist så rød som man kan bli skal liksom spille ekspert på politisk historie. Og saueflokken biter på som vanlig.

Endret av Gothminister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...