D24tic Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Nettopp begynt å bytte alle hjullager til min volvo 740 89mod med abs byttet tre av lagerene no, begge bak og Høgre side framme. Har problemer med venstre framme, med en gang det begynner å få moment på mutteren, så får eg ikke turnet lageret. Det kniper seg med en gang, alle lagerene er kjøpt på biltema og har vert lett å montere bortsett fra dette. Har prøvd med to lager no eg begge kniper med en gang Lenke til kommentar
stresslessen Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 (endret) Skjønner ikke helt hva du mener med at lageret kniper? Bytter du ikke hele navet på denne? Tenkte heller å stille et spørsmål om lagerbytte bak med stiv aksel, vil diffolja renne ut av akselrøret så fort man røsker ut stikkakselen? Endret 7. desember 2014 av stresslessen Lenke til kommentar
D24tic Skrevet 7. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2014 Når eg mener med at lageret kniper så mener eg at eg ikke får snu på navet, kjøpte nye lager med Nav framme. Når eg byttet lagerene bak så rant det ikke noe ut nei, lag mye gris på alselen så husk å smør den godt inn og rett moment på tetningen. Lenke til kommentar
stresslessen Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Så på tegningen i VADIS for 87¨ 740 med D24TIC motor, ser at det ikke var som jeg tenkte hvor man bytter navet. Dette er vel de utgavene av 740 som benyttet girling bremsesystem og har navet som en del av bremseskiva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå