eugenie Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Heisann! Jeg har i mange år brukt AVG Free på en gammel windows xp-maskin, og er fornøyd med AVG.Men, nå som jeg driver og "flytter inn" i en ny maskin (som kjører windows 7), tenkte jeg å kjøpe AVG Internet Security.Jeg plages med å få betalingen igjennom, så jeg lurer på om jeg skal droppe det og fortsette å kjøre gratisversjonen.Hva tror dere, er AVG Free i kombinasjon med "Microsoft Security Essentials", som var installert på maskinen da jeg fikk den, godt nok?Når det gjelder å få igjennom betalingen hos AVG, så har jeg prøvd både visakort og paypal, men betalingen blir "avslått". (kan det ha noe med helgen å gjøre) Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Du bør aldri ha mer enn ett antivirusprogram installert. AVG Free funker bra, men da kvitter du deg med MSE. Lenke til kommentar
eugenie Skrevet 7. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2014 Tenkte kanskje de to kunne utfylle hverandre siden jeg ikke får til å betale for AVG Internet Security. Da tenkte jeg den ville gjøre jobben best alene. :-) AVG Free har i grunn gjort jobben for meg i mange år, men nå som jeg har en bedre maskin og rask fiberlinje, kommer jeg vel til å surfe litt mer rundt på nettet. Samtidig er jeg forsiktig,og lar meg ikke lure til å gå inn på alskens web-sider eller åpnerallslags mail. Har konto hos gmail, så i grunn får jeg ikke så mye spam og slikt :-) Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Den beste måten å sikre seg mot virus er å være varsom. Grunnen til at du ikke bør ha to antivirusprogram er at antivirusprogram oppfører seg litt som virus. De holder oversikt over alle filene på PC-en og kan slette og endre filer. Det ene antivirusprogrammet kan oppfatte det andre som virus. Hvis begge programmene finner et virus og begge prøver å kvitte seg med filen, blir det bare rot. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 MSE i seg selv holder i massevis for min egen del. Har kun brukt det de siste årene og ikke fått et eneste virus (som jeg har oppdaget iallefall). Det handler mest om å være fornuftig når du er på nettet. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 MSE i seg selv holder i massevis for min egen del. Har kun brukt det de siste årene og ikke fått et eneste virus (som jeg har oppdaget iallefall). Det handler mest om å være fornuftig når du er på nettet. Må innrømme at MSE per dags dato ikke lenger er tilstrekkelig. Når den har vært nede i 60 til 70% dekningsgrad av de virus som er ute nå så sier det seg selv at det er en midlertidlig løsning. Avira er noe plagsom (gratisversjonen med reklame) men den er langt bedre pga detection rate og mindre sårbarheter enn MSE , det beste dog er også å huske på å kjøre Malwarebytes Anti malware i ny og ne. Lenke til kommentar
eugenie Skrevet 7. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2014 Kanskje jeg skal slette MSE og bare bruke AVG??Får prøve igjen i morgen, å se om jeg får betalingen til å gå igjennom for å kjøpe AVG Internet Security. For den må da være bedre enn bare AVG Free... Eller skal jeg ta sjansen å fortsette å bare bruke AVG Free?Så klart varsomhet har mye å si, og de gangene jeg har følt meg usikker, har jeg gått tilbake til tidligere diskimager jeg pleier lage med Acronis True Image når jeg setter opp maskinen. Da begynner jeg med dette når maskinen er ny og etter hvert som jeg installerer programmer og gjøre instillinger. Så bruker jeg maskinen en stund, for så å gå tilbake til siste image, og starter liksom på nytt derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå