Gå til innhold

[CL] Liverpool v Basel

Tunky

Anbefalte innlegg

liverpool-fc-1-logo-primary.jpgVSfc-basel-logo-primary.jpg

Viasat Fotball / ITV

Anfield

09/12/14 20:45

Da var det dags for siste kampen i Champions League-gruppespill. Denne kampen må vi vinne. Slår vi Basel hjemme er vi videre. Skulle vi tape må Ludogorets ta poeng fra Real på Bernabeu for å slå oss ut av EL. Spiller vi uavgjort må Ludogorets vinne på Bernabeu for å slå oss ut av EL.

Sesongen vår i CL har vært dritt, akkurat som i PL. Vi har tatt 4 poeng på 5 kamper i CL, mot Ludogorets. Jeg tror kampen mot Basel nå blir en vanskelig kamp.

Laget jeg tror vi ser, basert på BRs tidligere valg:

Mignolet

Johnson - Skrtel - Toure - Enrique

Henderson - Gerrard - Lucas

Sterling - Lambert - Coutinho

Basel stiller kanskje (dette var siste lagoppstilling i serien):

Vaclik

Degen - Suchy - Schär - Safari

Diaz - Frei - Zuffi

Embolo - Streller - Gashi

Gashi er deres toppscorer, med 11 mål på 15 kamper. Han er også toppscorer i serien. En å passe på, med andre ord.

Basel leder serien med 8 poeng til andre plass, og er med det antagelig stinn av selvtillit. Sist de avga poeng var 25. oktober, og sist de tapte en kamp var 4. oktober, alt dette i serien, riktignok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper Liverpool går på trynet her, men tviler på det. Det mest sannsynlige i denne kampen:

Liverpool kommer under tidlig og bruker lang tid på å utlikne. Skrtel header inn 1-1 på en corner etter rundt 80 minutter. Ca. to min på overtid faller Gerrard lett inni feltet og får straffe. Setter den selv, og Liverpool vinner 2-1.

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på lagoppstillingen for å være ærlig. Ingen Lallana og Coutinho? Også velger han Enrique ovenfor Moreno?! Og ingen bombe at Borini ble utelatt igjen, stakkars fyr.

Toure skal visstnok være skadet ifølge Twitter, så naturlig at Lovren kommer inn. Men BR har virkelig gjort sakene sine rart i dag.... :hmm:

EDIT: U19 gikk videre! :D

http://www.liverpool.no/Nyheter/Liverpool-U19--Basel-U19.aspx

Nå gjenstår bare hovedkampen! #COYR

Endret av Nettels
Lenke til kommentar

Jeg ville likt å sett noe slikt:

Mignolet

Manquillo - Skrtel - Lovren - Moreno

Henderson - Can

Sterling - Coutinho - Lallana

Lambert

Og hvis noen må hviles, så vil i alle fall jeg se mer av Markovic. Stusser også på at Borini aldri får spille, rare greier. Syntes også at Manquillo får alt for lite spilletid, i alle fall nå som Johnson er så dårlig. Moreno også er mye bedre enn Enrique.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...