squeese Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Trenger litt hjelp når det gjelder minne Jeg skal kjøpe meg et nytt system, bestående av: - ABIT IC7 (mobo) - INTEL 3.0 ghz 800fsp Men, så er det da spørsmålet, ossen ram skal jeg skaffe meg? Jeg er villig å legge en ekstra krone i bra minne, for jeg har allerede ett vannkjølings system som jeg muligens skal ta i bruk etter en stund. Men hva betyr egentli alle dem tekniske ram sakene? - Level 1 / Level 2 ? - PC3500 PC4000 osv.. - 2:2:3 osv.. - fsb - og mere? Det tekniske, det tekniske Det hadde vørt "kung!" om noen kunne forklare nermere hva som er viktig og hva som trenges, etc.. Evt råd om hvilken ram som er "midt i blinken" Lenke til kommentar
squeese Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Uff, det er så vanskeli detta - Er på kanten att jeg tror jeg dropper ny pc foreløpig, såm å velge mellom tusen ting med "blindfold" Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Uff, det er så vanskeli detta - Er på kanten att jeg tror jeg dropperny pc foreløpig, såm å velge mellom tusen ting med "blindfold" Er ikke så vanskelig, men ligg unna alt under PC3200 ihvertfall. Hadde satset på PC4000 dersom du ikke er redd for å bruke litt penger. Timings som 2-2-2-6 og slikt betyr bare hvor raskt minnet kan settes i BIOS (enkelt forklart). Jo lavere timings settes jo raskere. Du bør ihvertfall ligge unna minnebrikker med 3 som det første tallet (f.eks 3-3-3-9). De aller fleste har 2.5 eller 2. Les linken som ble postet over - den forklarer det meste og mere til av det du lurer på. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 eller for å gjøre det enkelt: http://www.hardware.no/anbefalinger/ram/index.html (ikke helt oppdatert, men brukbart) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå