Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til pendlerbil maks 40.000,-?


Anbefalte innlegg

Blir muligens pendling på meg litt utpå nyåret, og må da bytte ut dagens bil.

Budsjett som maksimalt 40k, helst 30 eller litt under.

Daglig kjøring til/fra blir ca 140km, på dels motorvei og dels smalere og svingete landevei på indre østland.

Har tittet litt på muligheten for f.eks. en eldre Mondeo eller Saab 9.3.

Noen meninger eller gode tips til modeller som gir mye for pengene i denne prisklassen? Trenger noe som er stabilt og greit, og gir god drivstofføkonomi (lønner det seg med diesel eller bensin?). Bør holde i minst fire år uten større reparasjonsutgifter, har mulighet til å skru litt selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

140 km tur retur og 235 arbeidsdager over 4 år er 131600 km. Dersom bilen bruker 0,5 L per mil og det koster 13 kr/l er det 85540 kroner i drivstoff, legg oppå dette bompenger og årsavgift. Du begynner å nærme deg en brukt Nissan Leaf over perioden.

 

30+85+40(bompenger)=155 kNOK . Nissan Leaf finnes for lavere pris.

Lenke til kommentar

140 km tur retur og 235 arbeidsdager over 4 år er 131600 km. Dersom bilen bruker 0,5 L per mil og det koster 13 kr/l er det 85540 kroner i drivstoff, legg oppå dette bompenger og årsavgift. Du begynner å nærme deg en brukt Nissan Leaf over perioden.

 

30+85+40(bompenger)=155 kNOK . Nissan Leaf finnes for lavere pris.

 

Har du tilfeldigvis en liggende på finn, kanskje?

 

Det hadde kanskje gått greit om han har mulighet til å lade bilen på jobben. Personlig ville jeg ikke vurdert elbil.

 

Finnes masse å velge i til 40 000 kr. Kunne være greit å vite litt mer om hva du egentlig har behov for. Det finnes aldri noen garanti for at man unngår store verkstedutgifter, spesielt ikke over 4 år. I utgangspunktet er du tryggere desto nyere bilen er, og desto færre kilometer den har.

Lenke til kommentar

Jeg ville ABSOLUTT valgt elbil... en ny Renault Zoe koster 175 000 kr på kampanje.

 

Sikrer deg problemfrihet i 5 år fremover (som alle nye biler bortsett fra 7 år hos Kia), Leaf får man også til gode priser brukt med garanti.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

 

140 km tur retur og 235 arbeidsdager over 4 år er 131600 km. Dersom bilen bruker 0,5 L per mil og det koster 13 kr/l er det 85540 kroner i drivstoff, legg oppå dette bompenger og årsavgift. Du begynner å nærme deg en brukt Nissan Leaf over perioden.

 

30+85+40(bompenger)=155 kNOK . Nissan Leaf finnes for lavere pris.

 

Har du tilfeldigvis en liggende på finn, kanskje?

 

Det hadde kanskje gått greit om han har mulighet til å lade bilen på jobben. Personlig ville jeg ikke vurdert elbil.

 

Finnes masse å velge i til 40 000 kr. Kunne være greit å vite litt mer om hva du egentlig har behov for. Det finnes aldri noen garanti for at man unngår store verkstedutgifter, spesielt ikke over 4 år. I utgangspunktet er du tryggere desto nyere bilen er, og desto færre kilometer den har.

 

Skivebom. Jeg har derimot et finnsøk inne som varsler meg når det kommer brukte Leaf til røverpris ;)

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Tror elbil får vente litt, usikker på muligheten for lading på jobb også.

Har behov for en 5-dørs bil. Ellers er kravene som i førsteposten.

 

Hvor mye taper batterikapasiteten på en elbi seg over 2-3-4 år?

 

Nissan har 70% garanti på 5 år, flere Leaf har kjørt over 100 000 km uten tap over hodet... sies det ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...