Gå til innhold

Forslag til god musmatte?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har endelig slitt ut min razer exactmat som jeg forsovidt har vært veldig fornøyd med, men jeg har rett og slett brukt den så mye at underlaget ikke lenger har konsistent friksjon over hele matten.

Jeg ser etter en ny en som kanskje ligner - dvs. jeg ser etter en stiv matte uten tøy, gjerne aluminum-basert (men plastikk er kanskje godt nok). Foretrekker glatt overflate med lite friksjon.

Gjerne noe som er vaskbart.

Kan noen gi meg noen gode annbefalinger som jeg kan vurdere videre?

EDIT: så langt har jeg sett på Razer Vespula som ser ut som den i praksis er neste utgave av exctmat og dermed veldig lik, og siden jeg liker exactmat så bør den passe meg også, men den er litt mindre enn exactmat - og jeg skulle heller hatt bittelitt større.

Corsair sin MM600 ser perfekt ut, men den er veldig dyr for en musmatte.

Andre forslag å se på?

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lite erfaring med harde matter. Brukte de før og trodde det var det jeg likte best. Men bytta over til tøymatter for 7-8 år siden, og kommer ikke til å gå tilbake. Hvis du vil prøve tøy så kan jeg anbefale steelseries qck heavy+, det er en stor matte.

Lenke til kommentar

Hvilken av sidene bruker du på exact math? Speed eller Control? Jeg bruker bare speed. Har prøvd control siden et par ganger, men den funker utrolig dårlig for meg.

Et problem jeg har med den musematta er at jeg blir så klam i hånden at fukten på matta gjør at musa (razer deathadder) ikke alltid har kontroll. Det er kjedelig i FPS når hvert centisekund teller. Tror jeg skal teste Steelseries qck mini for å se om det går greit med stoffmatte.

Lenke til kommentar

Jeg liker mest speed siden absolutt.

Stoff matter er litt mer resistante mot svette og slikt som kan bygge seg opp ja. all driten går inn i matten der, men overflaten holder seg mer konsistent. Jeg har aldri vært med på at svette direkte påvirker kontrollen, men om du går uker uten å vaske den så kan det oppstå oppsamlinger av tørket svette/hudceller osv. som du kan føle som små bumps. Løsningen på det er ikke værre enn å ikke være en gris og bruke de 60 sekundene som det tar for å vaske matten, men stoffmatter er absolutt en del mer resistant på den fronten :)

Jeg bare er ikke stor fan av motstanden i stoffmatter. De vil alltid gripe en del på musen, og det sakker meg ned, og hurtighet er alt. Kanskje eg får kjøpe meg en billig stoffmate på sikt bare for å se at jeg fremdeles er enig med meg selv om at hardplast er best, men for nå så tror jeg at jeg ser etter noe lignende til det jeg hadde fra før :)

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har pleid å foretrekke harde matter, og foretrakk i rekkefølge:

Steelseries SX (aluminium, kald og hard og det minste lille støvkorn laget skrapelyder)

Steelseries HD (helt OK, ble fort slitt, har hatt 3 stk.)

Corsair MM400 (veldig bra)

Logitech G440 (favoritt, god kontroll og veldig slitesterk)

Nå bruker jeg en Artisan Hayate, som i bruk er en slags mellomting mellom stoff og plast. Ganske rask og likevel veldig god kontroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...