curacao Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Prøver å hjelpe bestefaren min med å få spilt av dvd på pcen hans, det skal ha fungert fint fram til i sommer, da det skjedde ett eller annet i forbindelse med at han skulle spille av en slags presentasjons-cd for en båt i forbindelse med at han skulle brenne flere slike cder for han som selger båtene (onkelen min). Dette er en cd som starter opp på autokjør og det kommer opp bilder og en meny der du bla. kan spille av en film av denne båten.. (vet ikke hvem som laget denne cden) men iallfall så var det en eller annen gnom som skulle hjelpe han med dette, men istedet føkka opp så det ikke går ann å få sett dvd eller denne filmen (dvs den vises ikke gjennom denne menyen, men kan spilles av ved å bruke utforsker og finne den på cden.. (dette problemet er kun på hans pc). Uansett om denne cden fungerer eller ikke er ikke viktig, men å få spilt av dvd er jo en fordel. Jeg skulle prøve å hjelpe ham her om dagen og prøvde først å knote litt med den cden.. så satte jeg inn en dvd og mediaplayer startet automatisk og spilte av dvden perfekt. Senere på kvelden hadde bestefar sett på en dvd halvveis og så skrudd av.. Dagen etter fungerer det ikke, kommer opp en feilmelding om at han skal skru ned skjermoppløsningen og øke fargemengden. Pcen er selvfølgelig en sånn hp pc som elkjøp har lurt han til å kjøpe, men med prossessor på 2ghz etc så burde det jo ikke være noe problem å spille av dvd?? Han kjører dessuten på 800X600 (er nærsynt ja så det er ikke mulig å skru ned oppløsningen mer, skjermdriverne og skjermkortdriveren så også ut som var korrekt innstallert. Jeg prøvde også windvd men hvis jeg husker det riktig så kom det opp en feilmelding om at overlegg ikke kunne lages/aktiviseres elns. Har prøvd diverse oppløsninger, innstillinger på maskinvare-akselerasjon etc men er veldig usikker på hva som kan være årsaken til problemet.. (kan det være en windowsoppdatering som kan fikse det?) Uansett han kødden som var der i sommer og føkka opp lova å sende ham noe som skulle fikse det, men han har selvfølgelig bare stikki av.. Noen som har noen forslag eller som vet hva som kan være feil?? Hadde det vært min egen pc så hadde jeg prøvd det meste, men når bestefar står å ser på at jeg fikser og trikser med den fine pcen hans så gjelder det å være litt forsiktig ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå