007JamesBond Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Hei! Jeg satt og lurte veldig på en ting. Bestilte en parfyme fra FragranceX og de sendte parfymen med DHL. Jeg visste ikke at de kom til å sende med DHL og jeg har jo hørt om hvordan DHL er fra før av. Jeg bestilte noe med de en gang før også, og da ble de ingen ekstra kostnad. Da kostet varen 120 kr og var markert som det. Denne gangen koster varen 480 kr + 170 kr i frakt. Jeg har hørt at de fleste som har bestilt der i fra har ikke fått noe ekstra regning utenom toll selvfølgelig. Det jeg er redd for, er at DHL skal sende en heftig regning etterpå på grunn av deres gebyrer. Som sagt, så har ikke andre fått det, men tenker på det. Når jeg sjekket toll.no, og sjekket under kosmetikk, som var det nærmeste parfyme, så sto det at det ikke er toll på kosmetikk til 500 kr. Takk for svar!! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Det er ikke toll, men det blir moms når verdien er over NOK 200. Moms av 480 + 170 er 162,50 + at du får et behandlingsgebyr av DHL som kan bli litt heftig... Lenke til kommentar
007JamesBond Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Husk på at det er ikke moms på frakt. Jeg har mye erfaring på nett, etter å ha bestilt 100+ ting på Ebay og mange andre sider ! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Jo, det er moms på frakten når varens verdi er over NOK 200. http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/netthandel/utregning-av-norsk-merverdiavgift/ Putt inn tallene dine her: http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/netthandel/importkalkulator/ Endret 6. desember 2014 av Mr D Lenke til kommentar
007JamesBond Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Rart at jeg ikke har lagt merke til det før! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå