AK47 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg har en trådløs router (SMC), med en stasjonær og en bærbar maskin. Jeg skulle gjerne ha overført en del filer fra den ene maskinen til den andre. Begge maskinene har Windows XP. Har prøvd å finne informasjon i XP om hvordan man gjør dette. Etter det jeg har forstått skal oppskriften for utveksling av filer være ganske enkel. Kan noen hjelpe meg med riktig oppskrift? AK Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Først skal begge maskinene være tilknyttet samme nettverksnavn. I XP så finnes det en Home Networking Wizard (eller noe) som "enkelt" setter opp alt selv. Støter du på problemer, er det ofte brannmur installert på PCn som hindrer deg - sjekk dette først og fremst. Vet at dette ikke var altfor mye hjelp egentlig, men har ikke så stor erfaring med trådløst nettverk - skal vel ikke være noe stor forskjell fra kablet nett, men som sagt gikk alt veldig greit hos meg og med Wizard'en. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 For det første, så må du forsikre deg om at de trådløse nettverkskortene fungerer, antar at du har ett i hver PC. Du burde få tilgang til internett uten noen spesielle dikkedarier. Hvis dette virker, så kan du f.eks. sette begge maskinene til å jobbe i samme workgroups,: My Computer -> Properties --> Network Identification . Trykk Properties. Velg et passende navn, de må være like på begge maskiner. Når dette virker, så kan du sette opp at du skal dele kataloger ,"Share". Høyreklikk på C: eller en underkatalog og velg "Sharing...". Håper dette var til noe hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå