Gå til innhold

Fagprøven i elektrikerfaget


Anbefalte innlegg

Skal ta fagprøven for elektrikerfaget på andre siden av nyttår, og i den forbindelse lurer jeg på hvilke oppgaver man kan forvente å få på den prøven.

Er tele/data og brannvarsling en del av elektrikerfaget? Eller er det en del av telekomunikasjonsfaget?

 

Jeg har forsåvidt grei yrkeserfaring innen for elektro, men da som automaiker så jeg kan naturligvis lite om byggningsinstallasjoner i forhold til industrianlegg, skip og maskiner. Er det rimelig å anta at jeg må gjøre en husinstallasjon? Samt at jeg kanskje får noen enkle spørsmål om det jeg har gjort og andre generelle ting som jeg kanskje burde kunne?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ta fagprøven for elektrikerfaget på andre siden av nyttår, og i den forbindelse lurer jeg på hvilke oppgaver man kan forvente å få på den prøven.

Er tele/data og brannvarsling en del av elektrikerfaget? Eller er det en del av telekomunikasjonsfaget?

 

Jeg har forsåvidt grei yrkeserfaring innen for elektro, men da som automaiker så jeg kan naturligvis lite om byggningsinstallasjoner i forhold til industrianlegg, skip og maskiner. Er det rimelig å anta at jeg må gjøre en husinstallasjon? Samt at jeg kanskje får noen enkle spørsmål om det jeg har gjort og andre generelle ting som jeg kanskje burde kunne?

 

 

I hvert fall for oss som faller under ELFOB (Buskerud) så er man garantert å få inntak og sikringsskap på fagprøva. Altså, dette er en jobb man må utføre uansett. I tillegg til det kommer vanlig husinstallasjon med både skjult og åpent anlegg (ca. 50/50). Man kan også få alarmanlegg og motorstyringer, men da veldig enkle systemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...