Jegerisak Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 PC'en skrur seg tilfeldig av under gaming (League of Legends), deretter starter den på nytt. Spiller på en stasjonær, så PCen går helt i svart, før den restarter. Har registrert at slike problemer ofte er relatert til overoppheting av kompontenene, men CPUen overstiger ikke 50 grader under gaming. Håper noen har noen gode forslag til hva dette kan være! Spesifikasjoner : CPU : i5 - 3570 K PSU : Corsair TX 750 WRam: Corsair 8 GB DDR3 XMS3 VENGEANCEHK : Asus Sabertooth Z77 GPU : AMD Radeon 7870 Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Afterburner, gpu temp under spilling? Hva med å fyre opp en benchmark mens du ser på temps? Lenke til kommentar
Jegerisak Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Har oversikt over temperaturer på GPU, CPU, RAM som følger med Sabertooth Z77 hovedkortet. Pleier å sjekke disse temperaturene regelmessig, spesielt etter et tilfelle hvor PCen har skrudd seg av. Rengjorde nettopp CPU vifta, fikk ned temperaturen fra 50 til 40. Men jeg vet ikke helt om temperaturene som vises på Asus thermal rader er troverdige. Hva tror du? EDIT: GPUen ligger på 30 grader ifølge Asus thermal radar, under gaming. Endret 6. desember 2014 av Jegerisak Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Da kan den ikke være mye belastes en gang. Vet om kort med høyere en det på stock. OCCT har en psu-test. Ellers ville jeg kjørt 3dmark / firestrike en benchtest og sett om den lever gjennom det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Kan være strømforsyningen , hvordan går det om du kjører en runde med prime95 stresstest? Lenke til kommentar
Jegerisak Skrevet 7. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2014 (endret) Her er resultatene fra Prime95 stresstest. Som du ser kjørte jeg den i 17 minutter, vet ikke om dette er lenge nok. Men står der at den ikke fant noen feil. Temperaturen for CPU var rundt 68 - 69 i gjennomsnitt under testen. Jeg kjørte "In-place large FFT's (maximum power consumption, som RAM tested)". EDIT: Kjørte også OCCT sin test for Power Supply. Var uten problemer dette også. Den var også ganske kort, vet ikke hvor lenge disse testene må kjøres for å svarene kan være representative. (Er litt redd for at jeg skal ødelegge komponenter hvis jeg kjører de for lenge). Endret 7. desember 2014 av Jegerisak Lenke til kommentar
Jegerisak Skrevet 7. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2014 Vil også minne om at det er helt uavhengig hvilket spill jeg spiller, PC'en skrur seg plutselig av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå