Tmz Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Jeg spør egentlig bare ut av ren nyskjerrighet, men var nylig ute i Oslo noe jeg ikke pleier å være så alt for ofte. Skulle da på nox og møte noen venner som allerede var inne. I døra blir jeg stoppet og vakten lurer på om jeg er på gjestelisten dessuten var det "dresscode". Greit nok jeg hadde ikke pynta meg noe særlig, men var flere som hadde kommet inn som hadde på caps osv, og var helt hverdagslig kledd. Det virket ikke som det var noen gjesteliste heller, var ikke noe privat arrangement ihvertfall. Hva i all verden er egentlig greia med å forskjellsbehandle sånn? Jeg kom etterhvert inn under tvil fordi ei som jobbet der overtalte vakten for meg. Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Eierne setter en standard som de pålegger vaktene å følge. Sånn og slikt klientell, med slike klær osv. Flere ganger ikke kommet inn dersom jeg kommer senere og skal møte noen som allerede er inne. Da må de inne komme ut så de ser at jeg ikke er en loner som kommer alene. Flere ganger opplevd at vaktene finner på unnskyldninger for at folk ikke kommer inn. á lá "her kan man ikke ha hvite sko" osv. Totalt idiotisk alt sammen. Om ikke pengene dine er gode nok for dem så er det deres problem... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Enkelte steder og vakter kan reagere sånn om man er/ligner noen som ikke er av etnisk norsk opprinnelse, eller at du rett og slett ser ut som noen som de ikke vil ha der (bråkmaker f.eks) Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 7. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2014 Jeg er norsk og ser ikke ut som en typisk bråkemaker. Jeg kom jo alene, men hadde en venninne som kom ut å prøvde å hjelpe meg inn uten at det hjalp noe som helst. Han pekte på at det var "streng kleskode" noe som forsåvidt er greit fordi det stod det på et skilt, men synes det alikevel var rart at enkelte andre som kom dårlig kledd kom inn. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 For meg virker det som at dersom ein blir nekta adgang til ein uteplass på grunn av kleskoden, så er det vanligvis "kode" for at -Du er for full til å komme inn her. Det er nok lettare å avvise fulle folk ved å skylde på at antrekket ikkje er fint nok enn det er å prøve å overbevise dei om at dei faktisk er så fulle som dørvakta meiner dei er. Det kan være enkelte plassar som har strengare kleskode på bestemte dagar, men det er ikkje så veldig mange plasser som krever lakk-sko og dressjakke i Norge. Så lenge du ikkje er kledd som ein boms eller har spydd på skoa så slepper ein inn dei fleste plassar om ein ikkje er alt for full. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2014 Var knapt brisen, hadde vel tatt to-tre halvlitere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå