Janbanan123 Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 I dag får man 14 Pakistanske rupi for 1 Norsk krone. I Mars i år fikk man 17 rupee for 1 krone. Er det den Norske kronen som har falt eller er det den Pakistanske som er styrket? Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Den norske krona har falt, men den pakistanske rupi har da falt enda mere. 1 Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Den norske krona har falt, men den pakistanske rupi har da falt enda mere. hvorfor får man da 3 rupee mindre per krone i dag? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Dette spørsmålet er grunnen til at man stort sett alltid sier at en valuta styrker eller svekker seg mot en annen valuta. 2 Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Ok, men hva er konklusjonen her? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Konklusjonen er at spørsmålet ikke gir noen mening. Den norske kronen har svekket seg mot rupien og rupien har styrket seg mot kronen. 1 Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 Jeg gjenåpner denne. Nå er den Pakistanske rupi vs NOK 13.16. Hva er den generelle oppfatningen i Norge? Er dette kronefallet permanenet eller vil den øke igjen? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 I dag får man 14 Pakistanske rupi for 1 Norsk krone. I Mars i år fikk man 17 rupee for 1 krone. Er det den Norske kronen som har falt eller er det den Pakistanske som er styrket? Du leser ikke mye aviser eller ser på noen nyheter regner jeg med? Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 I dag får man 14 Pakistanske rupi for 1 Norsk krone. I Mars i år fikk man 17 rupee for 1 krone. Er det den Norske kronen som har falt eller er det den Pakistanske som er styrket? Du leser ikke mye aviser eller ser på noen nyheter regner jeg med? Jeg leser mye nyheter, men ikke innen finans. Kan du gi meg en kort konklusjon? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 I dag får man 14 Pakistanske rupi for 1 Norsk krone. I Mars i år fikk man 17 rupee for 1 krone. Er det den Norske kronen som har falt eller er det den Pakistanske som er styrket? Du leser ikke mye aviser eller ser på noen nyheter regner jeg med? Jeg leser mye nyheter, men ikke innen finans. Kan du gi meg en kort konklusjon? Du fikk svaret ditt her Dette spørsmålet er grunnen til at man stort sett alltid sier at en valuta styrker eller svekker seg mot en annen valuta. Og hvis du hadde fult med i nyhetene ikke finans, så ville du vist at den Norske krona har falt ekstremt mye og har gjort det en stund nå, dette på grunn av svake oljepriser. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 I dag får man 14 Pakistanske rupi for 1 Norsk krone. I Mars i år fikk man 17 rupee for 1 krone. Er det den Norske kronen som har falt eller er det den Pakistanske som er styrket? Du leser ikke mye aviser eller ser på noen nyheter regner jeg med? Jeg leser mye nyheter, men ikke innen finans. Kan du gi meg en kort konklusjon? Du fikk svaret ditt her Dette spørsmålet er grunnen til at man stort sett alltid sier at en valuta styrker eller svekker seg mot en annen valuta. Og hvis du hadde fult med i nyhetene ikke finans, så ville du vist at den Norske krona har falt ekstremt mye og har gjort det en stund nå, dette på grunn av svake oljepriser. jeg vet at den har falt mye, men spørsmålet mitt er om ekspertene tror den vil styrke seg igjen. Vet du det? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Noen eksperter tror den vil styrke seg kjapt, noen tror svekkelsen vil vare og fortsette. Det kommer an på hva som skjer med oljeprisen, og det er rett og slett ikke mulig å spå. Ekspertene gjetter, i all hovedsak. I alle fall velger de å vekte argumentene forskjellig etter magefølelsen og egen erfaring, og det er vanskelig å si at den ene tar feil og den andre har riktig. Den som faktisk skulle vite hvor kronen og oljeprisen skal vil bli søkkrik, og kommer ikke til å dele det her Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 jeg vet at den har falt mye, men spørsmålet mitt er om ekspertene tror den vil styrke seg igjen. Vet du det? Jeg vet ikke enda, men Norges Bank skal selge unna utenlands valuta og kjøpe 500 Millioner NOK vær dag i januar, dette bør styrke krona noe, men jeg er ingen ekspert så jeg er ikke sikker på hvor dette vil føre verdien. Eventuelt får vi se om det blir noe konflikter i ustabile oljenasjoner, dette pleier å styrke krona... Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 ok. Takk for utfyllende svar. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Historisk har oljeprisen vært lavere og har en tendens til å gå opp og ned med jevne mellomrom. Oljeprisen vil øke igjen - men vil nok ikke nå nivået vi hadde før 8-10 år. Dette er dog min oppfatning, ingenting er sikkert. Edit. Angående nyehter. Dette har vært "agurknytt" nokså lenge på forsiden av alle de store avisene. Endret 5. januar 2015 av Woods Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 ok. Takk for mer svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå