Gjest Bruker-325285 Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Hallo! Jeg har nettopp oppgradert internettet til 150mbps ned og 20mbps opp. Jeg har en Jensen Scandinavia router "Model: AL29150v6" (finner ikke link) som jeg kjøpte for ca. 2 år siden. Har ikke vært fornøyd da ibland wifi ikke fungerer og ikke noe god rekkevidde. Men nå som jeg har oppgradert til 150 mbps for jeg max bare 90mbps +/- . Jeg har koblet direkte til nettverkboksen så vet den sender 150mbps. Jeg trenger ikke noe beist av en router, men en router som kan levere 150mbps(over kabel) og har noe grei rekkevidde. Helst til noe rundt 400,- og hadde vært et pluss vis det var på elkjøp, skal dit etterpå Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Er vel en smule ulogisk å investere i rask (og kostbar) linje og spare på ruteren som skal håndtere all trafikken... Ville egentlig anbefalle de dyrere modellen til Asus (RT-N66 eller bedre). En Asus RT-N56 kan vel være et brukbart billigere alternativ. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Pass på at du får en router med gigabit-port for tilkobling til modem, ellers har du flaskehalsen din allerede der. Billigmodeller har som regel 100 Mbps-porter. Ev se etter noe på finn.no? For å få fart på trådløst bør du ikke velge noe lavere enn 802.11n 300 Mbps, helst en med AC (433 Mbps eller mer) og 5 GHz. IPv6-støtte kan være en fordel etterhvert, dersom din ISP støtter dette. Endret 6. desember 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 http://www.lefdal.com/product/data/nettverk-og-routere/NGWNDR3700/netgear-rangemax-router?scid=PRICECOMP_PRISJAKTNOAnbefalles starkt. Fick min ännu billigare (599), men skulle köpt den för 795 också om jag visste hur bra och stabil den var då. Har gått igenom 2 Asus, en Dark Knight och den efterföljaren, och enligt mina erfarenheter är det nog bara Dlink som är värre. Använder nu Dark Knight som AP/Switch/pappersvikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Dette er en N-router, jeg ville ikke kjøpt noe i dag som ikke støttet ac, Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 TP-Link TL-WDR3600 er det nærmeste du klarer å komme en ruter, som har kapasitet til å NATe 150 mbps mener nå jeg. Hvis du i tillegg legger inn OpenWRT så har du kommet langt. Merk, du vil mest sannsynligvis ikke klare noe mer enn ca 100mbps trådløst på denne. Men den er innenfor budsjettet, og vil klare opp til 300mbps WAN-LAN (NAT). Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Dette er en N-router, jeg ville ikke kjøpt noe i dag som ikke støttet ac, Ambisiøst å finne en god stabil AC router til 399,- men du har helt rett Har selv Asus RT-n56 har bare testet denne opp til 100. men den er dønn stabil og fin. ligger et par på FINN.no http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54140321&searchclickthrough=true&searchQuery=rt-n56 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=53523684&searchclickthrough=true&searchQuery=asus+router Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå