Gå til innhold

Stoler du på våre politikere?

Stoler du på våre politikere?  

73 stemmer

1. 1. Stoler du på politikere/folkevalgt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stoler på de færreste, og ved forrige valg stemte jeg på det minste av flere onder. Mangler tillit til særlig Frp - og tilliten blir ikke større når de kjøper seg "billige poeng" ved å tillate Segways og proffboksing i Norge, mens de samtidig tillater sjødeponi. For de som ikke vet, per i dag er det kun fem land i verden som aktivt bruker sjødeponi, Indonesia, Filipinene, Papua Ny-Guinea, Tyrkia og Norge.

Altså gjør folk glad ved å gi dem underholdning mens de selv ødelegger siste rester av inngrepsfritt natur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, men jeg er mer bekymret over kunnskapsløsheten mange av velgerne har som får innflytelse over landet. Skulle ønske flere mennesker satt seg inn i politikken før de stemte.

"Jeg vil stemme AP!"

"Hvorfor?"

"Fordi jeg liker ikke Erna, vil ha forandring"

"Hvilke forandringer da?"

"Vet ikke, men har mer tro på Jonas, han virker som en god politiker"

-----

"Jeg stemmer FRP!"

"Hvorfor?"

"Billig sprit"

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-7WVSGN

Jeg stoler ikke på vår regjering og har heller ikke gjort det ved den forrige når det gjelder EU, begge regjerings skiftene har vært preget av EU elskede partier som ønsker å bryte den norske grunnloven for å få seg utenlandsk anerkjennelse og rikdom.

Det eneste partiet som jeg stole på som ønsket å høre på 70% av befolkningens ønske om å ikke være medlem av den udemokratiske og ulovlige EØS avtalen svek min tillit ved å spørre stortinget om suverenitetsavståelse til brussels finanstilsyn noe som igjen er brudd på den norske grunnlov.

Hadde Norges landsfedre sett dette ville de snudd seg i graven etter at mange norske borgere mistet livet i forsøket om å få et selvstendig Norge.

Nå er det jo slik at alle partiene i Norge er for EØS avtalen så om ingenting skjer snart så må det stiftes et parti som tar total avstand fra et EU medlemskap, lignende UKIP.

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Stoler på de færreste, og ved forrige valg stemte jeg på det minste av flere onder. Mangler tillit til særlig Frp - og tilliten blir ikke større når de kjøper seg "billige poeng" ved å tillate Segways og proffboksing i Norge, mens de samtidig tillater sjødeponi. For de som ikke vet, per i dag er det kun fem land i verden som aktivt bruker sjødeponi, Indonesia, Filipinene, Papua Ny-Guinea, Tyrkia og Norge.

Altså gjør folk glad ved å gi dem underholdning mens de selv ødelegger siste rester av inngrepsfritt natur.

Om FRP hadde flertall i valget ville de fått igjennom det meste av sin politikk, men nå har de ikke det så det blir litt vanskelig å få igjennom alle sine hjertesaker.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig fortjener de som stemte høyre, frp og venstre, det de får. Hvis man virkelig tror at FrP kan holde det de lover, så vil jeg si at man er ganske naiv. FrP er et populistisk parti, de sier det du vil høre, og satser deretter på at du ikke er smart nok til å skjønne at det er bullshit.

I tillegg har man høyre velgere... Hva kan man si? Hvis du er i en usikker jobb, jobber i det offentlige, tror at Høyre og FrP kan gjøre noe med den økonomiske situasjonen, er du også naiv etter min mening. Høyre har aldri kjempet for individenes rettigheter, og hvis du tror at du som individ vil få det bedre, bør du være blant de rikeste her i landet, eller i det minste være eier av en bedrift. De har alltid stått for privatisering av det offentlige, og tramping på de svakeste.

Og Siv Jensen som finansminister? Ikke for angripe henne som person, for det vil jeg holde meg for god til, i motsetning til hva hun vanligvis gjør. Det er ikke rart vi havner i skikkelig økonomisk nedgangstider, hun har ikke realistisk sans (slik det ser ut til gjennom valgløftene hennes) i det hele tatt, men jo da, bare sett henne til å finne ut av økonomien...

Da er det eksempelvis naturlig å doble prisen på ikke oppmøtte timer til psykiatrisk poliklinikk. Det sier seg selv at de som møter på Psykiatrisk Poliklinikk, er noen av de riskeste unnasluntrerene, som har det så greit (ironisk ment).

Spørsmålet er bare hvordan KrF har klart å rote seg opp i disse ukristelige verdiene?

Situasjonen som Høyre, FrP, Venstre og KrF har fått oss opp i, har ikke kommet som noe sjokk på meg. Det var enkelt å forutsi hvordan populistene sier hva flertallet vil høre, men at flertallet faktisk trodde på dem... La oss si det slik at Norge skuffet meg dypt ved forrige valg.

Forrige valg var mitt andre, nettopp fordi jeg vanligvis ikke tror at noe godt kommer ut av et "semi-demokratisk" valg (valg av representanter, fremfor direkte demokrati).

Valgene her i landet er et spørsmål om å finne det partiet du har minst i mot, ikke det partiet man har mest tro på. Noe som betyr at det er ikke folket som styrer, men representantene som har løyet best.

For å si det slik:

Hvis et parti har 10 saker, og du er enig i 7 av dem, så vil ikke dette partiet få nok innflytelse til å holde 3 av løftene (på grunn av koalisjons-kompromisser). Dette betyr at jo mer populistisk en sak er, jo mindre realistisk er det at saken kommer i gjennom. Så i dette tilfellet vil jeg si at sjansen er rundt 90% for at det er de 3 sakene som man ikke er enig i som faktisk kommer gjennom. Dette er fordi et populistisk parti gjør alt for å få din stemme, fordi de vet at får de litt makt, så står de minst populære sakene også på programmet... Derfor har de heller ikke brutt noen løfter, for de kan skylde på de andre partiene for det de ikke fikk gjennomført.

Blir spennede å se om FrP får sendt Krekar ut av landet, slik de sverget så ettertrykkelig?

Endret av Hater_Get
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig fortjener de som stemte høyre, frp og venstre, det de får. Hvis man virkelig tror at FrP kan holde det de lover, så vil jeg si at man er ganske naiv. FrP er et populistisk parti, de sier det du vil høre, og satser deretter på at du ikke er smart nok til å skjønne at det er bullshit.

Er ikke det en fellesnevner for alle partiene på Stortinget?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som ufør sitter jeg nå med nesten 1700 mindre i nettoinntekt med den nye uførereformen. Jeg har minstesats.

Politikerne sa gang på gang at de med minst ikke skulle se noen forskjell i nettoinntekt. Om de så noen forskjell, så skulle det være en økning.

Så nei, jeg stoler ikke på politikere.

Lenke til kommentar

Jeg har også uførepensjon, og lever i beste velgående. Har ikke merket så mye av den nye uførereformen, annet enn at utbetalingene har økt. Skatten har vel også økt, så det går opp i opp. :) ... Forøvrig håper jeg på så mye privatisering som mulig, da jeg mener at politikerne er inkompetente, og fordi jeg mener at tilbudene vi benytter oss av burde være konkurransedyktige både på pris og kvalitet. Jeg ble ufør som direkte resultat av inkompetanse. Feilmedisinering. Hvis de ikke hadde gjort feil, så hadde jeg heller ikke blitt syk, og ufør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...