squaddie Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Enkelt og greit, så trenger man en ny vaskemaskin, ikke toppmatet, som varer iallefall et par år.. vi blir nok å bruke vaskemaskinen iallefall 1-2 ganger i uken. Kanskje også 3 ganger dersom ungene også er hjemme til jul/høytid. Det vi ser etter er ei maskin som har blant annet disse egenskapene: Helst 6kg kapasitet eller mer. 1400rpm (jo mer jo bedre?) Lavt støynivå og strømforbruk Makspris på 5500kr. Må også nevnes at i vårt vaskerom som er begynnelsen av 2000-tallet, så går jeg ut ifra at vi har ganske standard rørsystem.. Hvilken maskin har dere å anbefale oss? Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 7. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2014 Ingen forslag hva..? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Til den prisen får du kanskje ikke en så veldig stillegående OG strømsparende maskin. Med mindre noen av butikkene har salg. Miele sine maskiner er veldig stillegående, men disse koster fort 8000-10000kr. Ellers så har Bosch, Siemens, Electrolux, AEG maskiner med inverter motor som er mye mere stillegående enn vanlige børstemotorer, usikker hva disse koster, men det er jo bare å sjekke på nettet. Så lenge du kjøper et kjent merke, disse nevnt over f.eks. Så får en god maskin. Bare hold deg unna merker som, Hoover, Candy, Sandstrøm og andre billigmerker som Elkjøp, Expert og Lefdal selger. Har du råd, kjøper du Miele. Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 8. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2014 Sååå da vil denne være okey, hva: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1377825 Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Jeg har en av Hotpoint. Synes den er ganske så stillegående. Den kosta 4500 hvis jeg husker riktig. Jeg er kjempefornøyd. http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/WMD752SK/hotpoint-vaskemaskin-wmd-752-sk Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Hva med AEG LM75680F? Kun kr 295 over budsjett, og med børsteløs motor, 1600 omdr., 8 kg og A+++. Vær oppmerksom på at hysteriet med ekstremt lavt forbruk kun oppnås ved bruk at et bestemt energispareprogram som bruker ekstra lang tid og at det krever full maskin. Ved vanlige program er det ikke så store forskjeller. Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 9. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2014 Ja det høres ut som et godt alternativ! Noen flere som har erfaringer med AEG sine vaskemaskiner... eller overnenvnte spesifikt? Takker for gode forslag! Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Ja det høres ut som et godt alternativ! Noen flere som har erfaringer med AEG sine vaskemaskiner... eller overnenvnte spesifikt? Takker for gode forslag! Ikke AEG, men mine foreldre har lik vaskemaskin som meg på hytta. De er veldig fornøyd. Jeg synes det er en knall maskin til den prisen Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 AEG(Electrolux) er et bra merke det. Vil tro det er en god maskin den Mr D linket til. Kjøp iallefall AEG over Hotpoint. Hotpoint/Ariston er ikke noe særlig på kvalitet. Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) AEG(Electrolux) er et bra merke det. Vil tro det er en god maskin den Mr D linket til. Kjøp iallefall AEG over Hotpoint. Hotpoint/Ariston er ikke noe særlig på kvalitet. Jeg har hatt min i 1 og 1/2 år. Fungerer utmerket. Jeg har ikke hatt noe problem, synes også det er ganske bra kvalitet. Vi får se hva fremtiden bringer.Mine foreldre har også lik maskin. Det er en litt eldre modell, men den er de veldig fornøyd med. Den har de brukt ofte i 5 år. Kjøleskapet fra Hotpoint der i mot er noe dritt. Bråker som bare det, lager merkelige lyder, og virker kanskje en smule billig i forhold til andre. Hvis du vil gå for AEG så gjør du det. Den er sikker bedre, men Hotpoint er ikke så verst. Endret 12. desember 2014 av Robinhood93 Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 Takker for gode innspill fra dere 3, og mtp på familie og venner som også har hatt gode erfaringer med AEG/Electrolux, så går vi muligens for den. Virker å oppfylle kravene ganske godt samt at de har ikke så verst kvalitet heller. Takker igjen! Har ikke kjøpt noe enda, så hvis det er noen flere maskiner (gjerne de på tilbud), så får dere jo si ifra. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Mitt beste forslag vil være å vente til romjuls/nyttårssalg.. miele til 4xxxkr osv. Ikke vært et år uten. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) mange jeg kjenner er fornøyde med Samsung maskinenene, spesielt den store på 12 kg, og at de er stille. Regner de mindre er like bra, får dem fra 4500 oppover. Endret 12. desember 2014 av bigggan 1 Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 26. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2015 HEPP! Da er vi i 2015... Noen som har gode forslag til vaskemaskiner nå da? Samme krav som i mitt første post! Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Se om du finner en Miele. Finnes ikke mere stillegående maskiner enn de. Hvis det blir for dyrt; Bosch, Siemens, Electrolux eller AEG. Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 27. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Ser ut til at det blir denne da: http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/LM75680F/aeg-greenrange-vaskemaskin-lm75680f Helt kurant pris også. 6000kr er bra nok det. 8kg, A+++, stillegående, enkel betjening osv. Hva tenker du om den maskinen? Ser ikke ut til at det er andre maskiner som matcher denne i samme prisklasse... EDIT: Eller kanskje denne til samme pris: http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/W3132NDS/miele-vaskemaskin-w-3132-nds?scid=Pricecomparison2989- Er en Miele-maskin, men "bare" A++ og 7kg... Ingen spesielle omtaler på den heller... Hva tenker du (og andre) om alternativene? Endret 27. januar 2015 av squaddie Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Kjøp miele du! De som lager de aller beste hvitevarene. Vaskemaskinene deres er skikkelig solid bygd med stål istede for plastikk som alle andre merker bruker. Veldig stille under sentrifugering også. Om det står A+/A++/A+++ bør du ikke bry deg så hardt om. Om en maskin har A+++ så er det som regel kun 1 eller 2 strømsparende program som kanskje tar 4 timer. Alle vaskemaskiner har like store varmeelement og varmer omtrent like mye vann. Tror NEPPE du merker noe på strømregninga om du kjøper ei maskin som er A+++ kontra A+.. Dette er som regel bare salgshumbugg til selgerene. Jeg ser ALDRI på en energimerke når jeg skal ha noe iallefall. Ser ikke poenget. Det eneste er vell tørketromler, da disse trekker mye mer strøm enn ei vaskemaskin. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Mulig jeg har vært uheldig med merket, men alt jeg har kjøpt av Electrolux hvitevarer har vært av dårlig kvalitet. Har hatt vaskemaskin, oppvaskmaskin, komfyr, 3 kjøleskap og microbølgeovn. Kun sistnevnte var bra, og den var produsert i USA. Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 27. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2015 Hehe ok, da blir det Miele-maskinen! Samma prisen uansett. Og i følge dere, er kvaliteten på Miele veldig bra. Det har jeg forsåvidt sett selv også. Synd at jeg ikke finner noen som har erfaringer med den der vaskemaskinen da... Hadde vært kjekt det. Men ja, da ser det ut til at det blir Miele... Noen som kjenner til overnevnte modell, kanskje? Lenke til kommentar
War Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Kjøp miele du! De som lager de aller beste hvitevarene. Vaskemaskinene deres er skikkelig solid bygd med stål istede for plastikk som alle andre merker bruker. Veldig stille under sentrifugering også. Om det står A+/A++/A+++ bør du ikke bry deg så hardt om. Om en maskin har A+++ så er det som regel kun 1 eller 2 strømsparende program som kanskje tar 4 timer. Alle vaskemaskiner har like store varmeelement og varmer omtrent like mye vann. Tror NEPPE du merker noe på strømregninga om du kjøper ei maskin som er A+++ kontra A+.. Dette er som regel bare salgshumbugg til selgerene. Jeg ser ALDRI på en energimerke når jeg skal ha noe iallefall. Ser ikke poenget. Det eneste er vell tørketromler, da disse trekker mye mer strøm enn ei vaskemaskin. Det ser man lett på vekten med sine 30+kg mer en konkurrentene. Ser man inni ser man deler av stål der konkurrentene har plast. Bygget for å vare i 20 år som i gamledager. Skulle man få en feil på produktet så kommer mielebil hjem til deg også, på de andre merkene må man nesten ta med seg maskinen til butikken igjen. Digger mielemaskinene, monterte en 15000kr-toppmater hjemme hos kunde denne uka. Det er også den eneste produsenten som pakker de i en treramme og ikke bare papp eller isopor hvor de er dømt til å få transportskader på alle etappene de er innom. Endret 27. januar 2015 av War 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå