Gå til innhold

[Løst] Trenger et nytt gaming headset


Heradon

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et nytt headset. Har en jævel av et headset akkurat nå. Tidligere har jeg hatt Siberia IceMat headset den var veldig behagelig, og hadde god lyd og kvalitet tiltross for at de var skambillige. Hadde den i flere år, etterhvert så ble litt slitent og jeg kjøpte meg G39 headset. Et headset som jeg var superfornøyd med helt til den dagen det gikk utstykker. Det jeg ikke likte med den var elendig byggkvalitet og dårlig software. G39 tåler dessverre ikke å falle i gulvet. Angående software hender det at G39 faller ut i hundredelssekund og man hører en lyd. Det er den samme lyden som du får når du kobler inn og ut noe fra USB'n. Det kunne være litt forstyrrende selv om det skjedde en sjelden gang.

 

Akkurat nå har jeg et drittheadset av typen Tiamat 7.1 blabla RaZer. Lydkvaliteten er grei, men det er jo koblet til et slepetau med et lodd som dingler rett over bakken veier sikkert ett halvt tonn. Så det er dårlig med komfort. Ikke nok med at det helvetes mye med kabel, men den kveiler seg rundt kontorstolen bare på trass, og det er en stor knapp på det ankeret kabelen er festet til. Treffer jeg den muter den all lyden og det skjer HELE tiden. Når jeg er ferdig med å bruke det pleier jeg å legge headsettet pent på skrivebordet, men så greit skal det faen meg ikke være. Som sagt har den forbanna driten festet seg i kontorstolen, så i det du går av stolen faller den i gølvet. Er så drittlei av å plukke den opp, det verste er at den ikke går i stykker heller. Hadde den bare gjort det hadde jeg hatt et nytt headset for lenge siden. Men så nå at en liten del på miccen har løsnet, jeg kunne nok ha enkelt limt den på, men nå tror jeg heller kjøper et bra headset.

 

 

Det skal nevnes at jeg savner G39 veldig mye akkurat nå, men er ikke helt fornøyd med produktet på grunn av elendig byggkvalitet og det er kjent for å ha latterlig mye feil på mange av dem. Det er jeg ute etter er et trådløs headset, men spørsmålet finnes det noe bedre trådløs headset for gaming en G39? :)

Endret av Heradon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil verken finne kvalitet på lyd eller design med "gaming headsett" fra logitech, razer, steelseries etc, heller ikke med trådløst, betal mye for lite er stikkordet der.

 

Et skikkelig "Hifi" headsett er veien å gå når det gjelder gaming som alt annet.

Kjøp deg et skikkelig headsett, så løser du mic problemet med en "clip on mic" eller noe liggnende.

 

Nå vet jeg ikke hvilken prisklasse du ser på, men slenger med et par gode forslag her:

Rundt 1000 kroner så har du Audio Technica ATH-M50 som er veldig populært og lyder supert til prisen

http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hodetelefoner/hodetelefoner/lukkede/audiotechnica-ath-m50/162925.3198/

http://youtu.be/lEjwyYOFwZg?t=5m40s

 

Går du opp til 1500,- så får du et SUPER komfortabelt og kjekt headsett fra Beyerdynamic (DT770)

https://www.komplett.no/beyerdynamic-hodetelefon-dt770-pro-80/499134

Endret av Bendorama
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som bendorama sier, Et gaming headsett er ofte overpriset og du får sjeldent like god lyd som du får via "hifi" headsett.

 

Men igjen så har mange headsett bedre funksjoner osv til gaming. Lyden er også mer en bra nok i mange tilfeller. Men det er vanskelig og anbefale gaming headsett siden mange sverger til G39, Mange sverger til Razer osv osv. Selv har jeg hatt mange headsett opp gjennom men kun vært ordentlig fornøyd med mitt CM storm sirus headsett men det er ikke et kvalitetsprodukt men jeg personlig syntes det er veldig bra og det fungerer topp til hva jeg skal bruke det til.

 

Den eneste måten du kan vite at du får kvalitet på er og kjøpe et hifi headsett. Gaming headsett er gambling. Jeg har brukt mange tusen opp gjennom tiden men aldri funnet 2 headsett som er så og si like. alle er veldig forskjellige og det gjør det vanskelig og anbefale noe. Men jeg kan anbefale G39 siden det er et bra "All around" headsett og et headsett du kommer til og like. Men du må ta vare på det. Heng det pent fra deg osv så varer det lenge og det er et godt headsett lenge. Jeg har hatt mitt CM storm sirus headsett i 2 år nå og det fungerer like bra som dagen jeg tok det ut av esken :p

Endret av Eriksendrul
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for gode tilbakemeldinger. Ser ut til at det blir Beyerdynamic :)

Godt valg! Beyerdynamic gir veldig mye for pengene, de spyr ikke inn masse penger i reklame, men heller kvalitet og studio lyd, pluss at de er utrolig komfortable! (Tysk kvalitet her, ikke noe "made in china" produkt)

 

Vet ikke om du har noe lydkort fra før? men dette kan være verdt å invistere en 500-1000 lapp i etterhvert for enda bedre lyd, integrert lyd i fra hovedkort blir nesten alltid en flaskehals når en bruker noen kroner på et godt headsett.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

 

Takk for gode tilbakemeldinger. Ser ut til at det blir Beyerdynamic :)

Godt valg! Beyerdynamic gir veldig mye for pengene, de spyr ikke inn masse penger i reklame, men heller kvalitet og studio lyd, pluss at de er utrolig komfortable! (Tysk kvalitet her, ikke noe "made in china" produkt)

 

Vet ikke om du har noe lydkort fra før? men dette kan være verdt å invistere en 500-1000 lapp i etterhvert for enda bedre lyd, integrert lyd i fra hovedkort blir nesten alltid en flaskehals når en bruker noen kroner på et godt headsett.

 

Ja, Ninjachrister anbefalte Creative Soundblaster X-Fi HD. Ser frem til å teste ut dette her :)

Lenke til kommentar

 

 

Takk for gode tilbakemeldinger. Ser ut til at det blir Beyerdynamic :)

Godt valg! Beyerdynamic gir veldig mye for pengene, de spyr ikke inn masse penger i reklame, men heller kvalitet og studio lyd, pluss at de er utrolig komfortable! (Tysk kvalitet her, ikke noe "made in china" produkt)

 

Vet ikke om du har noe lydkort fra før? men dette kan være verdt å invistere en 500-1000 lapp i etterhvert for enda bedre lyd, integrert lyd i fra hovedkort blir nesten alltid en flaskehals når en bruker noen kroner på et godt headsett.

 

Ja, Ninjachrister anbefalte Creative Soundblaster X-Fi HD. Ser frem til å teste ut dette her :)

 

Ja, den har sinnsykt mange funksjoner. Her er min anmeldelse av den på komplett, så får du se egenskapene du får med den ;)

 

Hva skal man med noe bedre???

Kjøpte dette lydkortet etter mye frem og tilbake om hva som var best og ikke. Jeg må bare få si at dette lydkortet er bare helt genialt!

 

Positivt: Alle disse innstillingene kan du selv stille inn på en prosent fra 1-100, som vil si at du kan justere det til det du mener blir perfekt!

- Surround Sound(fungerer overraskende bra til å være lydkort i 900kr klassen. Ingen fotsteg fra fiender blir uhørt)

- Crystalizer(gjør lyden skarpere, noe som kommer veldig godt med om du har et headsett der du føler ingame og musikklyd ikke er skarp nok, eller føles litt langt borte)

- Dialog Plus(Gjør vokalprestasjon til sangere mer tydelig, perfekt for sanger der du synes vokalprestasjon i seg selv er det viktigste!)

- Bass(Denne delen kommer litt ann på hvilket headsett du har, da ikke alle headsett har mye trøkk i basselementene. Men denne funksjonen booster opp bassen uansett headsett.)

EAX Effects(Du kan få lyden til å høres ut som om du er i en sal, eller i telenor arena for den saks skyld ^^, En kul funksjon du kan eksperimentere med :)

- Smart Volume(Vet ikke helt hva det gjør, men det er en innstilling den og)

- USB Eksternt lydkort(Lydkortet kobles til maskinen med usb, istedet for å plugges inn i hovedkortet. Fordelen her er at det blir 0 støy fra andre komponenter som kan irritere din lytteopplevelse, som gir deg en uhindret musikk/gaming økt).

 

Negativt:

- Egentlig ingenting. Eneste er at den har store jack plugginnganger foran til headsett og mic, så du må kjøpe overgang fra 3,5mm til 6,3mm på elkjøp. Koster max 100kr for 2 stk. Og ikke gå i fella slik jeg gjorde, jeg kjøpte nemlig mono plugger(fungerer på mic, men ikke på stereo lyden). Så husk å kjøp en mono til mic, og en stereo til headsett lyden.

For de som lurer på om dette lydkortet er bedre enn onboard lyd i hovedkortet, JA. Om du kun er vandt med lyden du får direkte fra hovedkortet, så anbefaler jeg at du kjøper dette, og unner deg selv litt ordentlig lyd ;)

Kan avslutte med å si at jeg har et roccat kave nå i testperioden, et headsett som sies å ikke ha så god musikklyd, men det gjorde dette lydkortet noe med ;)

Lydkortet driver headsett som har alt fra 30-330 ohm, så det driver det meste av nye headset også. Prøvde det med et Qpad qh-1339 også, og lyden var bare helt lekker!

Utover det som er nevnt har jeg ingenting å utsette på dette lydkortet. Til 900kr er dette virkelig bare og kjøp i vei, da det leverer så til de grader!

 

Jeg ser absolutt ingen grunn til å kjøpe lydkort til mange tusen kroner når du har dette her ;)

Verdt å nevne at det følger med 6,3mm jackplugg på dt770, så du trenger ikke tenke på det ;)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...