kafan Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Jeg har en helt ny Synology ds415play og 3 helt nye harddisker av typen Seagate NAS HDD 4TB. To av disse harddiskene skulle benyttes til Nas, den siste skulle erstatte en gammel hd i en gammel pc. Jeg startet å sette opp Synologyen. Må innrømme at jeg var veldig trøtt da jeg holdt på. Ble bedt om å sette opp brukerid og passord og da jeg litt senere ble bedt om å skrive inn hadde jeg alt glemt hva jeg hadde bestemt meg for. Lur som jeg er ga jeg til slutt opp og forsøkte med reset av NAS uten at det nyttet. Jeg byttet deretter plass på harddiskene. Da begynte det å pipe. Fikk beskjed om at disk to var degradert. Byttet disk to med disk 3 og samme opplegget. Uansett hvilken jeg setter i som disk 1 så virker den fint nå. Jeg får alltid feilmelding på disk 2. Jeg kan ikke skjønne at det da er snakk om feil på hd som krever at jeg bytter til ny hd. Er det noen som har noen erfaring med noe slikt som dette ? Om jeg kjører repair-funksjonen så har den ingen effekt. Jeg har googlet og forsøkt å finne ut om det er noe jeg kan gjøre, men som regel ender det opp med at man foreslås å bytte til ny hd. Endret 6. desember 2014 av kafan Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Harddisker er ikke noe man kan gjøre service på nei. Det er ikke umulig, men det er ikke noe du kan gjøre selv og det er ikke gunstig. Ta backup om du fortsatt kan og kjøp en ny disk. Lenke til kommentar
kafan Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Siden alt er helt nytt er det ikke behov for å ta noe backup. Jeg har ikke lagret noe enda, heldigvis Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Da har du nok fått noen dårlige disker, så de kan du bare sende tilbake. Lenke til kommentar
kafan Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Men er det mulig at to av tre disker er dårlige ? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Om diskene har blitt behandlet dårlig så skal jeg ikke se bort ifra det. Lenke til kommentar
kafan Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Ok. Takk for svar. Jeg har selv behandlet de fint og det tror jeg forsåvidt nettbutikken jeg har kjøpt dem fra også har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå