Gå til innhold

Nye harddisker degraderes. Kan de fikses ?

kafan

Anbefalte innlegg

Jeg har en helt ny Synology ds415play og 3 helt nye harddisker av typen Seagate NAS HDD 4TB. To av disse harddiskene skulle benyttes til Nas, den siste skulle erstatte en gammel hd i en gammel pc.

Jeg startet å sette opp Synologyen. Må innrømme at jeg var veldig trøtt da jeg holdt på. Ble bedt om å sette opp brukerid og passord og da jeg litt senere ble bedt om å skrive inn hadde jeg alt glemt hva jeg hadde bestemt meg for.

Lur som jeg er ga jeg til slutt opp og forsøkte med reset av NAS uten at det nyttet. Jeg byttet deretter plass på harddiskene. Da begynte det å pipe. Fikk beskjed om at disk to var degradert. Byttet disk to med disk 3 og samme opplegget. Uansett hvilken jeg setter i som disk 1 så virker den fint nå. Jeg får alltid feilmelding på disk 2. Jeg kan ikke skjønne at det da er snakk om feil på hd som krever at jeg bytter til ny hd.

Er det noen som har noen erfaring med noe slikt som dette ? Om jeg kjører repair-funksjonen så har den ingen effekt.

Jeg har googlet og forsøkt å finne ut om det er noe jeg kan gjøre, men som regel ender det opp med at man foreslås å bytte til ny hd.

Endret av kafan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...