Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Slutt med samboer - elsker henne fremdeles

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger noen gode råd. Traff verdens flotteste jente for snart 4 år siden, og for et drøyt år siden flyttet vi sammen. Etter at vi flyttet sammen har følelsene dabbet av for hennes del, og det endte nylig med at hun sa at hun trengte tid for seg selv, til å finne ut av hva som er best for henne, og hun sa at hun trodde det var best at vi kalte det "slutt". Hun har hele tiden vært klar på at hun er gla i meg, at hun synes jeg er den snilleste gutten hun har møtt, og hun er tydelig fortvilet over hele situasjonen.

Det jeg trenger råd til, er hva jeg kan gjøre for å kanskje tenne en gnist hos henne igjen? Jeg har tatt bruddet svært tungt, og sliter egentlig ganske mye med psyken på grunn av dette. Jeg elsker fortsatt jenta mer enn noe annet, og føler egentlig at livet har gått i grus.

Jeg har hele tiden hatt et ørlite håp om at dette skal ordne seg, fordi jeg elsker henne. Jeg har virkelig ikke lyst til å gi opp uten kamp, for denne jenta har jeg delt mine hittil beste øyeblikk i livet med.

Anonymous poster hash: 2e9f0...3fc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva gjorde du etter at dere flyttet inn sammen? Forandret du deg på noen måte? Hvorfor mistet hun gnisten?

Dere ble enige om å flytte sammen etter tre år. Hva fungerte på de tre årene? Hva fungerer ikke i dag?

Hvordan vant du over henne? Var hun egentlig interessert i deg?

Lenke til kommentar

Tviler ikke et sekund på at hun har hatt interesse, vi har hatt et svært godt forhold inntil vi flyttet sammen. Jeg tror mye av utfordringen ligger i at vi før det bare så hverandre i helgene, og hadde dermed spenningen som bygget seg opp mellom hver gang vi møttes. Når vi flyttet sammen ble kanskje ulikheter også mer synlige, ikke vet jeg. Litt vanskelig for meg å vite eksakt hva det er som har skjedd, siden jeg fremdeles har de samme følelsene.

Det skal sies at jeg ikke er den mest utadvendte personen, hun er svært utadvendt. Dette er en svakhet jeg alltid har hatt, og det er også en svakhet jeg akter å jobbe med.

Anonymous poster hash: 2e9f0...3fc
Lenke til kommentar

Oooh, denne er lei... Dessverre, min personlige erfaring er at du pisker en død hest her. Du kan selvfølgelig prøve det ene og det andre, men jeg mistenker det er dødfødt. Vel vel, det beste rådet jeg tror jeg kan gi deg er å gå videre. La dama være i fred, finn deg en måte å fungere i værdagen, og ta det derfra. Det betyr ikke at alt håp er ute, MEN, jeg er overbevist om at "den knuste eksen" er en kraftig turn-off. Gå videre, få kontroll på hodet, vis at du klarer deg selv aldeles utmerket, vær glad (og gjerne vær en person hun kunne tenke seg til å være sammen med) så kan det hende hun kommer tassende tilbake, men for alt i verden la henne få tid for seg selv. Ikke, ABSOLUTT IKKE dropp meldinger eller ringe utover det som er praktisk nødvendig for da får hun ikke følelsen av å være for seg selv.

Lenke til kommentar

støtter LEO her. Det du kan gjøre nå, er som meg: fordyp deg i litteratur, gå ut på byen, opplev ting. Skru bil, gå på ski, ha det fett. Det er lett å si, men litt vanskeligere å gjennomføre, men den jobben må du nok bare ta.

Når det er så ille at hun har flyttet ut, da er det nok kjørt desverre :( Leit å si det.

Hvor bor du hen? Hvis det er i nærheten av oslo, kan du sikkert joine oss når vi skal på byen. Vi skal på julebord til neste helg, en kompisgjeng - du kan sikkert bli med hvis du vil! Få tankene over på noe annet!

Lenke til kommentar

Men tydeligvis et som TS ikke nødvendigvis ønsker å beholde. Kjenner meg selv igjen i akkurat det.

Har vært i tilsvarende situasjon selv. 7 års forhold ble avsluttet for rundt 1 år siden. "Piska den døde hesten", for å bruke leos uttrykk i rundt en uke. Uten hell.

Kan trøste deg med at ting blir bedre, men forbered deg på at det vil ta tid. Selv om forholdet med henne fremdeles er et vanskelig kapittel for min del så ser jeg etterhvert muligheter for å starte et nytt med noen andre. Etterhvert. Det tar bare tid... fryktelig lang tid...

Lenke til kommentar

Bli bedre :) Glem dama. Finnes mye pene damer der ute.

Unngå å kontakte henne. Som Leo sier, ikke pisk den døde hesten. Jo mer du kontakter henne, jo mer og lenger driver du henne fra deg.

Needy mennesker (både gutter og jenter) er vanvittig turn-off.

Lenke til kommentar

Jeg mener selv det er 2 ting som dreper et forhold:
Tilbringer alt for mye tid i sammen
Sitter hjemme foran tvn/pcn hver dag.

Når man tilbringer så mye tid sammen med så lite forandring i hverdagen vil man begynne å irritere seg over småpirk hos partneren sin, noe som skaper en negativ stemning i hjemmet. Ofte vil denne negative spiral bare vokse seg lenger og lenger.

Det jeg anbefaler er at dere begge bedriver separate aktiviteter utenfor hjemmet.
Evt gjør ting i sammen som tur, kino. lag middag etc.

Det viktigste er bare at dere IKKE sitter hjemme å sturer hver dag. Slikt dreper forhold!

edit: vet ikke om du bør droppe dama, men å ha en pause på 1 mnd er sikkert sunt.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...