Gå til innhold

Signerer De Gea ny kontrakt?

Gjest Slettet-GlDE6z

24 stemmer

1. 1. Hvem bør være Uniteds førstekeeper neste sesong?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

Kun jeg som er redd De Gea ikke fornyer kontrakten sin? Jeg tror han forsvinner til sommeren, tror han vil foretrekke Real som både er en bedre klubb samt at det er hjemlandet hans. Blir faen deprimert om han går.

Når det gjelder Kagawa så er han en helt og han burde forsatt vært her.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det kan bli utrolig vanskelig å holde han unna Real Madrid ja. Vi kan antakelig matche lønn, men utover det så blir det vanskelig.

(-) Født og oppvokst i Marid, familie og venner holder til der.

(-) Kjæresten har vel aldri bosatt seg i Manchester, fortsatt pendlerforhold.

(-) Snakker fremdels utrolig dårlig engelsk.

(-) Madrid: Bedre klima (hvilket han er vant med) og en mye mer interessant by.

(-) Status. Vil antakelig få en større stjerne i Spansk fotball ved å gå til RM.

(+) Samlingen av spansktalende spillere hos oss, med spesielt Herrera og Mata, gir antakelig en bedre lagfølelse. (Samt en rekke fra Sør Amerika)

(+) Han kom fra AM til United, mulig han ser på det som et svik å gå til RM, og kanskje han heller ville ønsket å gå tilbake til AM mot slutten av karrieren.

(+) Prosjekt Van Gaal. United er en klubb med en kurve som kun peker oppover, spennende periode i klubbens historie.

(+) Har er nå godt til rette i klubben, og har en utrolig høy stjerne blant fans og medspillere. Å velge United betyr stabilitet for han som spiller, men går han til RM så er det ikke garantert at han vil gjøre det like godt.

Lenke til kommentar

Problemet er jo at United ofte har fungert som Reals farmerklubb. Vel, alle klubber i verden er deres farmerklubb. Sannsynligvis vil de vel gjøre alt for å få tak i De Gea, for de kan jo ikke våge å ha noe annet enn et verdensstjernenavn i troppen sin.

Jeg kan virkelig ikke uttrykke hvor mye jeg hater Real Madrid. Kjøpeklubben av alle kjøpeklubber Største drittklubben i hele fotballen.

Lenke til kommentar

Det er noe topplagene i England alltid vil slite med, og understreker egentlig bare viktigheten ved å utvikle egne spillere fra eget land (tilhørighet) og/eller eget akademi (lojalitet). (Salget av Welbeck, host).

Synes egentlig ikke det er så merkelig, da språklig og kulturell tilknytning alltid vil være utrolig viktig for spillerne. Toppklubbene i de største ligaene kan stort sett plukke de toppspillerne de ønsker fra egen nasjon: BM blant tyske spillere, Inter/Milan/Juventus blant Italienske spillere, United/Arsenal/Chelsea/City blant britiske spillere, RM og Barca blant Spanske. Og fra de øvrige ligaene i Europa så forsvinner de beste spillerne ganske jevnt fordelt til de fire store ligasystemene.

Men her stiller imidlertidig Spania i en særklasse da de stort sett får velge først blant alle spillere med enten spansk eller portugisisk som morsmål. Her snakker vi et utvalg på over 500 millioner mennesker, mot England sine 65 millioner... (Vi ser selvfølgelig at Skandinavere, Belgere, Nederlendere, Fransmenn osv gjerne går til England, men mange her velger også Tyskland, Italia eller Spania de også).

(Klimaet i Spania, og lønningene til Real/Barca skader selvfølgelig heller ikke...)

Endret av blured
Lenke til kommentar

Hvis De Gea finner på å gå til Real Madrid, tar jeg det som et personlig svik mot meg og min slekt. Går han til Atletico Madrid skal jeg grine litt i skjul og klage her på forumet, men akseptere hans avgjørelse og tilby han støtte og brorskap i de vanskelige tider.

• Liker 2
Lenke til kommentar

DDG kan med motivasjon og helse sikkert spille til han er +/- 40år, men det betyr ikke at RM er villige til å plukke han opp om fem år. Om RM faktisk er ute etter han, skal det litt til at han får muligheten en gang til om han takker nei nå.

Men enig med G27, virkelig et nederlag om han forsvinner. Forsvinner DDG så tror jeg det fort vil ta en 2-3 sesonger før vi er på toppen igjen, virkelig gode keepere er en sjeldenhet. I tillegg til lokale og britiske storheter som Giggs, Scholes, Keane, osv, så kan vi takke våre to store keepere på 90 og 00-tallet for mye av den stabiliteten vi holdt i alle årene under Alex Ferguson.

Det her er forøvrig litt nostalgi (hadde vært hakket kule om Welbeck fortsatt var hos oss, men yeye):

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Han skriver ny kontrakt. Han er fortsatt ung, han kommer til å gå til RM på et senere tidspunkt, men ikke nå. Husk at keepere har forlenget karriere også. Han kan være hos oss i 5 år til og fortsatt nesten ha 10 år igjen av karrieren :)

Om han først skal vekk hvorfor ikke gå nå? Han savner sikkert familie og kjæreste og er lei av å pendle, samt at Real ikke har en god nok keeper nå, noe de sikkert har om fem år. (Casillas har tapt seg som faen)

Til hans forsvar er dette perfekt tid å dra, men håper han blir.

Lenke til kommentar

Ingen bedre tid nå enn til sommeren. Hvis ikke DDG går nå, kan det bli 10 år til neste gang han har muligheten til å gå dit.

Jeg regner sterkt med at RM kjøper seg en ny keeper til sommeren, og det blir nok en engelsk keeper. Lloris, DDG eller Cech kanskje.

Håper at vi tar affære og signerer en ny langtidskontrakt med han, og at vi rir av stormen. Hvis vi har han til neste høst, tror jeg vi har han i mange mange år til.

Lenke til kommentar

Alle spanske veier fører til Santiago Bernabeu før eller siden. For spanjoler (og enkelte portugisere) er det vel en vanlig drøm å spille for Real Madrid? Unntaket er vel muligens spillere med tette bånd til Atletico, Barcelona, eller lignende? Kanskje litt den samme greia som var med United noen steder for en stund tilbake, men ennå sterkere.

Det er vel en litt annen dynamikk der, en vi ikke helt skjønner. Mulig at det er litt det samme som gjelder i Brasil, hvor mange brasilianere som fint kunne kommet til eller blitt i Europa, men heller velger å holde seg i hjemlandet og hjemklubben.

De Gea avslutter aldri karrieren sin i United, eller noen annen engelsk klubb for den saks skyld, men jeg tror ikke han går med engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...