Gjest member-296438 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Caledonien Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Litt spesielt og artig bilde. Ser at du har fått en fin liten ramme rundt vindusrekkene. Bra. Lenke til kommentar
okjo Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Kult bilde av en bygning med dramatisk historie, liker at du har fått med "rammen" Mvh Oddmund Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Hei Pentaxen ! Flott bilde , det er tydelig at du hadde en betydelig bedre dag enn arkitekten. En yrkesgruppe som også her i Bergen har etterlatt seg noen tvilsomme og omdiskuterte bygg. Vennlig hilsen Alec Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Hei, Pentaxen. Bildet gir inntrykk av at arkitekten kan ha hatt bakgrunn som brakkesjef i et større entreprenørkonsern, og at et anfall av lengsel har bidratt til denne fasaden, som for meg framstår som estetisk særdeles lite vakker, - både når det gjelder farger og arkitektoniske linjer. Men som blikkfang fungerer det, og bildet gir visse assosiasjoner, - til Lego, blant annet ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Takker for kommentarer:-) Nå finnes det for all del flinke arkitekter, men denne har nok vært på studietur, enten i Legoland som Albert antyder, eller i det tidligere Øst-Tyskland..... Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Jeg har vel også tatt slike utsnitt av høye bygg og da ble tittelen "Øynene som ser deg". Du ser ikke dem, men de ser deg. Roar Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Jeg har vel også tatt slike utsnitt av høye bygg og da ble tittelen "Øynene som ser deg". Du ser ikke dem, men de ser deg. Roar Jepp. Kneppen. Og de øynene er det mange av. Som regel minst 2 øyne bak hvert vindu...... Lenke til kommentar
Kristoffer Møllevik Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Dagens bilde (lørdag): Med rammen rundt, på lang avstand og isolert fra andre bildelementer som setter bildet i sammenheng, får bygget et noe abstrakt preg. Vinduene blir til et mønster, nesten som en tapet fra 60-tallet. Og ved å isolere denne delen av bygget fremhever du også en del av arkitekturen som ? uansett om man synes den er pen eller ikke ? iallefall har et interessant særpreg. Sammen med historien som vi setter pris på at du la ved, er dette en type «samtidsfoto» som fremtidige byarkivarer kommer til å sette pris på. Forbedringsforslag: Vi ville rettet opp de horisontale linjene i bildet slik at de blir helt vannrette. Dette er en god hovedregel uansett, men det blir særlig viktig her siden bildet i hovedsak består av linjer, geometriske former og mønstre. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Dagens bilde (lørdag): Med rammen rundt, på lang avstand og isolert fra andre bildelementer som setter bildet i sammenheng, får bygget et noe abstrakt preg. Vinduene blir til et mønster, nesten som en tapet fra 60-tallet. Og ved å isolere denne delen av bygget fremhever du også en del av arkitekturen som ? uansett om man synes den er pen eller ikke ? iallefall har et interessant særpreg. Sammen med historien som vi setter pris på at du la ved, er dette en type «samtidsfoto» som fremtidige byarkivarer kommer til å sette pris på. Forbedringsforslag: Vi ville rettet opp de horisontale linjene i bildet slik at de blir helt vannrette. Dette er en god hovedregel uansett, men det blir særlig viktig her siden bildet i hovedsak består av linjer, geometriske former og mønstre. Takker og bukker for Dagens, Kristoffer M. Hyggelig at folk liker det en presenterer. Forbedringsforslaget skal jeg legge meg på minne til senere anledninger Dette er en av byggningene her i Kr.sand som jeg hadde en ide om hvordan jeg skulle vise. Fasaden er et blikkfang, uansett om en liker den eller ikke. Da må vel den stå som hovedmotiv på dette bygget. Ellers så er det ikke mye arkitektonisk utfoldelse her. Har dradd sammenligningen til Øst-Europeiske boligkomplekser, og når en først går tilbake i tid, så sviver en 80´talls klassiker i hodet når jeg ser slike bygg, nemlig "Living in a box" , med nettopp Living in a box...... Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Hei, Pentaxen. Gratulerer så mye med "Dagens bilde" ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Ingen overaskelse at dette ble dagens bilde. Jeg så dette i går og var sikker på at det måtte bli valgt ut. Veldig kult bilde. Litt småtteri som litt skjeve linjer som enkelt kan fikses før du printer det stort og henger det på veggen. Tror dette er en type bilde som vil gjøre seg i stort format. Henning Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Takker til Albert & Henning:-) @HSP, prøvde med den lille kunnskapen jeg har når det gjelder redigering, men en eller annen linje ble skjev....Bruker Apperture men har nok mye å lære. Tanken slo meg at det kan være cropingen eller optikken som spiller meg et puss. Måtte opp på Odderøya, som ligger på høyde med Caledonien, for å få nornlunde riktig perspektiv. Når det gjelder stort print, så blir det neppe her i stua det havner..... Har printet et bilde som heter Vindel, som jeg fikk dagens for en tid tilbake, og det ble veldig bra. En del linjer i det også, men de ble rette og fine. Det var ikke croppet noe særlig og var tatt fra et nærmere ståsted. Takker for innspill:-) Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Har lastet opp originalbildet, som er rett fra kamera. PS Takker Alec Ask for tips om program som kan løse mitt problem med skeivheten:-) Endret 8. desember 2014 av member-296438 Lenke til kommentar
Shujah Malik Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Gratulerer med dagens bilde Kul bilde Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Gratulerer med dagens bilde Kul bilde Takker for kommentar Shujah Malik. Hyggelig du likte det:-) Lenke til kommentar
B.R Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Gratulerer med dagens bilde. En av mange fine bilder du tar. Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Det gratuleres! -bjarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg