Gå til innhold

Kan dere gi meg et tips

Anbefalte innlegg

Hei ;)

Jeg liker å spille pc-spill og er ikke har ikke vokst fra det enda.Jeg liker ikke sloss spill og slikt det er for gutter.Jeg har kjøpt meg Backpacker 3 synes den er en skuffelse of de to andre var bedre.Jeg liker kunnskap spill og hvor en må løse gåte for å komme vidre.Sims ser jeg på et soill for jenter noe for kjedelig for meg.Jeg har også Kripos2 som er ok lurer på å kjøpe CSI etterhvert når jeg får tid.

Nå ser dere hva jeg liker har dere noen tips å gi meg

Hilsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Police Quest-serien (nummer fire likner endel på Kripos). Du må absolutt skaffe deg Globetrotter 2 (samme stilen som Backpacker-serien, men jeg synes Globetrotter er bedre. Backpacker hadde dessuten endel feil). Det er et norsk spill som heter Cross Town: Giften (de skulle gi ut flere Cross Town-spill, men det ble det ikke noe av) som kanskje kan være noe - den finnes på tilbud for 99 kr i endel butikker.

Bare noen få forslag jeg kommer på akkurat nå. :nice:

Lenke til kommentar
Police Quest-serien (nummer fire likner endel på Kripos). Du må absolutt skaffe deg Globetrotter 2 (samme stilen som Backpacker-serien, men jeg synes Globetrotter er bedre. Backpacker hadde dessuten endel feil). Det er et norsk spill som heter Cross Town: Giften (de skulle gi ut flere Cross Town-spill, men det ble det ikke noe av) som kanskje kan være noe - den finnes på tilbud for 99 kr i endel butikker.

Bare noen få forslag jeg kommer på akkurat nå. :nice:

Jeg har både Globetrotter 1 og 2 og har rundet disse.Cross Town hva handler det om nå lurer jeg fælt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

hmm, hva med MYST.

spillet er jo eldgammelt :p 1993 men fortsatt en god tittel.

11 november kommer forresten neste spill i myst serien så du burde holde øynene oppe hvis du synes originalen høres interessant ut.

Myst is an immersive experience that draws you in and won't let you go. You enter a unique setting, venturing alone to varied times and places, the worlds that compose Myst. There are no instructions, and you encounter no living beings but soon realize your actions may help individuals who are somehow trapped in a parallel dimension.

You don't so much play Myst, as experience it. Of course you must solve a multitude of puzzles, mazes, and problems, but Myst's principal attractions are its environment and the underlying intrafamily drama that unfolds as you explore.

Unlike most adventure games, Myst offers no inventory, no death, and no dialogue. Although puzzles don't seem to have much direct connection to the game, they share a commonality. They take on many forms but follow a consistent thread. Some puzzles are very challenging, even obtuse, creating an odd paradox: many buy Myst, but few complete it. It is immensely popular, but most nonadventurers quit in frustration. Fortunately, Myst's popularity has spawned several online sites for hints, walk-throughs, and even saved games (see GameSpot's Myst-links).

---------

http://www.gamespot.com/pc/adventure.html har en ganske god oversikt

Lenke til kommentar

Broken Sword-serien, ja, de er jo gode, "gamle" pek-og-klikk-eventyr. Mye det samme som Gabriel Knight-serien. Myst/Riven/Exile er definitivt å anbefale (aner ikke hvorfor jeg glemte dem).

Cross Town er et VELDIG lineært spill hvor du spiller en journalist som skal finne ut hvorfor det er giftig utslipp i byen, hvor mye av dette politikerne vet om osv. Ikke så mange valgmuligheter, dessverre. OK, jeg anbefaler det ikke likevel. *grin*

Gamle favoritter: Heart of China, Flight of the Amazon Queen og Cruise for a Corpse.

Lenke til kommentar

*host*fy så slitsom tekst å lese*host*

Den lengste reisen er absolutt å anbefale, men er det jo ikke så mange adventurespill som blander kunnskap i seg.

Hva med gode gamle (og sprøe) Zork: the Grand Inquisitor?

"You want a piece of me, dock-boy?! ...or dock-girl, I cant really tell, all you people look the same..." sa den snakkende fisken - den scena har merka meg for livet...^^

Lenke til kommentar

ser det allerede har kommet noen bra forslag her. Jeg vil nok anbefale Monkey Island - Curse of Monkey Island. Rett of slett en genialt spill. Stilige figurer og humor i bøtter og spann!

Selve spillet er intressant og utfordrene (til en viss grad, det er jo meningen at den yngre garde skal ha sjans)

Spillet er litt gammelt, men det betyr jo bare at det er billigere å kjøpe det i butikken :)

Indiana Jones - fate of atlantis er også et fett spill. Har brukt masse timer i detta spillet ja. Spillte det på en 486 så det gammelt som alle hauger men, historien er jo like bra. Du kan faktisk spillet dette spillet flere ganger etter du har kommet igjennom det, da spillet går i forskjellige retninger og du må løse ting på andre måter. trur det er 3 eller 4 forskjellige "ruter" i spillet. GØY!

Lenke til kommentar
Kan jeg bare spørre, du liker ikke spill som er for gutter, og ikke spill som er for jenter.. Hva i alle dager er du da?! :wow:

Jeg er nok en dame,SIMS synes jeg er forkjedelig minner mer om dukkehus en hadde som barn.Jeg liker spill hvor en må løse gåter og som går på kunnskap for å komme vidre.

Guttespillen er er for mye slossing og drap se Grand Teft Auto den siste versonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...