Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diesel på bensinbil......

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har da klart kunsten å fylle diesel på en bensinbil. Det hadde seg slik at jeg var tom for bensing, og "heldigvis" hadde jeg litt bensin stående igjen i garasjen fra noe tidligere. Det jeg ikke viste var at noen av leieboerne mine hadde lånt denne kannen og brukt den til diesel. Altså den, resten jeg trodde jeg hadde igjen viste seg da å være diesel.

Men uansett, jeg var vel nesten helt tom, helte på en mengde på kanskje 1 liter som skulle få meg til bensinstasjonen 1 km unna. Det ble en litt "dau" tur, men jeg var jo skråsikker på at jeg hadde helt på bensin, og trodde den reagerte slik fordi den var nesten tom for drivstoff.

Jeg kom meg da til bensinpumpene og fylte full tank. Skulle kjøre avgårde videre, så var den enda veldig rar. Skjønte etterhvert at her var det nok diesel. Jeg tenkte da at diesel på bensin egentlig ikke er det verste, og siden jeg uansett hadde kjørt et stykke var vel det bare å håpe på det beste. Jeg tok meg en kjøretur i håp om å få kjørt "ut" dieselen, men selv etter 1 times kjøring var bilen helt merkelig.

Den sliter veldig med turtallet i lave og høye hastigheter. Når jeg skal starte ifra å stå stille, bruker den veldig lang tid, og når jeg skal over 80 begynner den å slite, samt bakker.

Det jeg lurer på her er; Hva har jeg nå ødelagt, og hvordan kan jeg enklest ordne dette?

Ps. Bilen dette gjelder er en

MERCEDES-BENZ E 240 1998 modell 125 KW (170 HK)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt filter, og stikk innom Jula og få tak i en flaske med TriPak bensinbooster, eller diverse andre steder for å få tak i Tunap sin tilsvarende (husker ikke navnet i farten, men merket er Tunap). Begge disse vil kunne "rydde opp" i diverse oljeslagg du har fått diverse steder (tennplugger, katalysator...).
Kjør på med solid overdose av stoffet (på en full tank kan du kjøre en hel flaske bensinbooster fra TriPak, selv om den er beregnet for 650l), og se om ikke dette hjelper. Evt må du bytte tennplugger, og i verste fall har kalalysator og ymse følere (lambda...) fått seg en knekk, men i så fall er skaden alt skjedd vil jeg tro.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...