Karlivar2123 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Hei. Jeg har da klart kunsten å fylle diesel på en bensinbil. Det hadde seg slik at jeg var tom for bensing, og "heldigvis" hadde jeg litt bensin stående igjen i garasjen fra noe tidligere. Det jeg ikke viste var at noen av leieboerne mine hadde lånt denne kannen og brukt den til diesel. Altså den, resten jeg trodde jeg hadde igjen viste seg da å være diesel.Men uansett, jeg var vel nesten helt tom, helte på en mengde på kanskje 1 liter som skulle få meg til bensinstasjonen 1 km unna. Det ble en litt "dau" tur, men jeg var jo skråsikker på at jeg hadde helt på bensin, og trodde den reagerte slik fordi den var nesten tom for drivstoff. Jeg kom meg da til bensinpumpene og fylte full tank. Skulle kjøre avgårde videre, så var den enda veldig rar. Skjønte etterhvert at her var det nok diesel. Jeg tenkte da at diesel på bensin egentlig ikke er det verste, og siden jeg uansett hadde kjørt et stykke var vel det bare å håpe på det beste. Jeg tok meg en kjøretur i håp om å få kjørt "ut" dieselen, men selv etter 1 times kjøring var bilen helt merkelig. Den sliter veldig med turtallet i lave og høye hastigheter. Når jeg skal starte ifra å stå stille, bruker den veldig lang tid, og når jeg skal over 80 begynner den å slite, samt bakker.Det jeg lurer på her er; Hva har jeg nå ødelagt, og hvordan kan jeg enklest ordne dette? Ps. Bilen dette gjelder er en MERCEDES-BENZ E 240 1998 modell 125 KW (170 HK) Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Tipper du får løst mye ved å bytte bensinfilter. I verste fall må du tømme motor og drivstoffslanger helt for å få bort alle restene av diesel, men noen særlige ødeleggelser skal godt gjøres å få til. 2 Lenke til kommentar
Karlivar2123 Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Takk for svar. Gjør jeg mer skade av å kjøre med den slik som den er nå? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Det skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har veldig mye greie på motorer. Har bare lest om andre som har vært i samme situasjon, og de har fått det tipset jeg kom med, Ut over det kan jeg ikke hjelpe så mye. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Diesel på bensinmotor er ikke like kritisk som andre veien rundt. Den oppførte seg nok dårlig etterpå fordi du fortsatt hadde diesel i slangene. 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Bytt filter, og stikk innom Jula og få tak i en flaske med TriPak bensinbooster, eller diverse andre steder for å få tak i Tunap sin tilsvarende (husker ikke navnet i farten, men merket er Tunap). Begge disse vil kunne "rydde opp" i diverse oljeslagg du har fått diverse steder (tennplugger, katalysator...).Kjør på med solid overdose av stoffet (på en full tank kan du kjøre en hel flaske bensinbooster fra TriPak, selv om den er beregnet for 650l), og se om ikke dette hjelper. Evt må du bytte tennplugger, og i verste fall har kalalysator og ymse følere (lambda...) fått seg en knekk, men i så fall er skaden alt skjedd vil jeg tro. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 De ymse følere er ofte koblet opp mot motor-feil-lyset og trigger denne. De koster 2600ish å bytte på vektsted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå