corlaon Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Skal til neste år gå på et årsstudium samtidig som jeg tar R2 på sonans og jobber 50%. Planen er å komme inn på medisin i 2016 så alt jeg trenger fra årsstudiumet er egentlig bare de 2 konkurransepoengene. Hvilket årsstudium er superenkelt og krever minst mulig innsats for å bestås med god margin? Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Det er vel veldig individuelt, og vanskelig å svare på når man ikke kjenner deg. Hvorfor ikke ta noe meningsfylt? Skader ikke med nyttig lærdom Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Det er veldig individuelt, men det kan nok tenkes at det vil være mindre arbeidskrevende å velge ut 60 studiepoeng fra ulike fagområder ved et universitet enn å ta et årsstudium – da kan du slippe unna med svært lite spesialisering, og bare ta enkle introemner som ikke går i dybden på noe som helst. For øvrig er vel BirdID-greiene (birdid.no) noen av de enklere studiepoengene i Norge, men det utsagnet baserer jeg kun på hva jeg har hørt siden jeg ikke har prøvd selv. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Du kan jo vurdere å ta noe du kan ha bruk for senere i studiene. UiO har et årsstudium i realfag med et forslag for forberedelse til medisinstudiet. Det er nok ikke det enkleste, men da får du noe du har bruk for. Velg Mat1001 heller enn Mat1100. Og hvis du vil ha det litt lettere er AST1010 kjent for å være de enkleste studiepoengene på universitetet. Endret 6. desember 2014 av the_last_nick_left 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå