Gå til innhold

Enkleste årsstudium

corlaon

Anbefalte innlegg

Skal til neste år gå på et årsstudium samtidig som jeg tar R2 på sonans og jobber 50%. Planen er å komme inn på medisin i 2016 så alt jeg trenger fra årsstudiumet er egentlig bare de 2 konkurransepoengene. Hvilket årsstudium er superenkelt og krever minst mulig innsats for å bestås med god margin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig individuelt, men det kan nok tenkes at det vil være mindre arbeidskrevende å velge ut 60 studiepoeng fra ulike fagområder ved et universitet enn å ta et årsstudium – da kan du slippe unna med svært lite spesialisering, og bare ta enkle introemner som ikke går i dybden på noe som helst.

For øvrig er vel BirdID-greiene (birdid.no) noen av de enklere studiepoengene i Norge, men det utsagnet baserer jeg kun på hva jeg har hørt siden jeg ikke har prøvd selv.

Lenke til kommentar

Du kan jo vurdere å ta noe du kan ha bruk for senere i studiene. UiO har et årsstudium i realfag med et forslag for forberedelse til medisinstudiet. Det er nok ikke det enkleste, men da får du noe du har bruk for. Velg Mat1001 heller enn Mat1100. Og hvis du vil ha det litt lettere er AST1010 kjent for å være de enkleste studiepoengene på universitetet.

Endret av the_last_nick_left
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...