erikstein Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Noen av dere har sikkert registert at jeg har vært mindre fornøyd med kvaliteten på min nye powerbook. Blandt annet så har tastaturet og diverse andre småting vært av dårlig kvalitet (mitt syn). Derfor så ringte jeg apple idag, la frem mitt problem og sa at jeg ville ha pengene igjen, eller helt ny maskin. Det var null problem å få ny maskin, de laget en sak på det og jeg fikk et referansenummer. Ny maskin ville komme på døra over helgen (det var ufattelig raskt) og jeg ville ikke få noen problemer med at jeg ville være uten maskin. For de som skulle tvile på Apple sin service, så kan jeg berolige dere med at den i mitt tilfelle var 100% godkjent :nice: Alltid når det gjelder sånne saker, så må man ikke bli sint eller kjefte. Det er det mange som ikke har forstått ennå. Vær rolig, forklar dine synspunkt med normal stemme (å heve stemmen er både dumt og du gir et dårlig inntrykk). Så mandag eller tirsdag så ville de ringe ang. leveringstiden (mannen i telefonen sa at den ville bli sendt asap), så jeg får bare vente og se I den sammenheng så vil jeg gratulere Apple med meget god service Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Grattis Får håpe Apple ikke har lovet mere enn de kan holde nå og at du får en maskin uten feil. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Det er slik det skal være. + til apple. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Det er slik det skal være.+ til apple. Et - for å sende ut en elendig powermac til høy pris. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 en powerbook ihvertfall. Det er ikke en minus for å sende ut en dårlig maskin, det kan skje enhver produsent av bærbare. Det er bedre å sende ut denne dårlige og heller være såpass seriøse at de sender ny. Jeg gir de + Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 en powerbook ihvertfall. Det er ikke en minus for å sende ut en dårlig maskin, det kan skje enhver produsent av bærbare. Det er bedre å sende ut denne dårlige og heller være såpass seriøse at de sender ny. Jeg gir de + Det er kjempe bra.. Gratulere får jeg si! Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Jeg ringte akkurat apple for å forhøre meg om hvordan det gikk med min sak. Det viser seg at de har stoppet levering av den nye powerbooken inntil videre Det var visst flere kvalitetsfeil på flere av de som ikke skulle forekomme (ergo, min er en slik en). Han sa ingenting om hva det gjalt av feil...men det var visst flere ting sa supportmannen. De regnet med at de ville få vite det idag eller imorgen (eller iløpet av uka) når de ville bli sendt ut igjen... Så til dere som skal bestille, dere må nok belage dere på litt ventetid...står jo 2-3 uker på www.apple.no nå :grine: Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg ringte akkurat apple for å forhøre meg om hvordan det gikk med min sak. Det viser seg at de har stoppet levering av den nye powerbooken inntil videre Det var visst flere kvalitetsfeil på flere av de som ikke skulle forekomme (ergo, min er en slik en). Han sa ingenting om hva det gjalt av feil...men det var visst flere ting sa supportmannen. De regnet med at de ville få vite det idag eller imorgen (eller iløpet av uka) når de ville bli sendt ut igjen... Så til dere som skal bestille, dere må nok belage dere på litt ventetid...står jo 2-3 uker på www.apple.no nå :grine: Kanskje de lager nye maskiner med en annen type skjerm. Det var jo noen problemer med den skjermen hvis den ble satt under varig belastning. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hva slags feil da??? Hmm syntes det hele høres merkelig ut jeg. Lenke til kommentar
perbl Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Såvidt jeg har registrert har det med noen deler som sitter mellom skjermen og lokket som skal hindre at man kan bøye skjermen ved å bevege lokket opp og ned. Avstivere med andre ord. Problemet er visstnok at disse berømte hvite områdene kommer fram der disse avstiverne sitter, da de presser litt på lcd-panelet. Andre har sikkert mer detaljer... Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Såvidt jeg har registrert har det med noen deler som sitter mellom skjermen og lokket som skal hindre at man kan bøye skjermen ved å bevege lokket opp og ned. Avstivere med andre ord. Problemet er visstnok at disse berømte hvite områdene kommer fram der disse avstiverne sitter, da de presser litt på lcd-panelet. Andre har sikkert mer detaljer... Det var en som posta på et annet forum (macrumors eller.no ) som sa at han jobba på Apple og at Apple forsökte å finne årsaken til problemet. Han sa også at han selv hadde åpna maskinen og lett etter hva som fororsaket problemet og kommet til en konklusjon som stemmer med det du sier. Det som skal gjöre at disse hvite flatene oppstår skal väre små klosser mellom selve lcd skjermen og lokket som skal hindre at lcd flaten blir direkte berört eller får svigninger ved press på lokket. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hm, det var da ganske rart. Apple lovet meg ny maskin den 8.september i år. Trass flere telefoner og løfter på at den skal komme....blant annet at det skulle ta ca 1 uke før den kom. Vi er nesten 8.november nå, enda har de ikke engang greid å ringe. Butikken som jeg kjøpte den hos gav etter å måtte gi pengene selv om ingen maskin hadde kommet. Dell brukte 5 minutter å gi meg ny maskin (Apple drøyet 3 forsøk og 2 uker), og den ble laget begynt på fredag i forrige uke, nå er den i Norge. Det er mer service enn det Apple har gitt meg eller kameraten min som måtte få presset butikken til å la han heve kjøpet fordi Apple ikke hjalp han. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 jeg skal ringe dit imorra. Har de ikke noe konkret å si da utenom at "det er til behandling" så skal jeg nok få halt informasjon ut av de Ellers skal jeg ha pengene tilbake, noe jeg aldri kommer til å gi meg på. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Har alltid hatt lyst på en Apple. De ser så sexy ut Hvis alle spill/windows-apps hadde vært kompitable på Apple hadde jeg ikke vært i tvil tror jeg. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Etter ca 1t i telefon og mye frem og tilbake så får jeg pengene igjen :grine: Grunnen til at jeg får pengene igjen er den ekstreme leveringstiden de har satt på den. Kanskje 2-3uker for produksjon og 1uke leveringstid etter det...dvs minimum 4-5uker FRA neste uke (da ville de vite noe sikkert). Det gidder jeg ikke å vente på. Så jeg spurte pent om pengene tilbake. Null problem, fra replacement til refound på 2sec :nice: Da henter de min powerbook til uka...jeg får 20000,- tilbake på kontoen og har ingen anelse om hva jeg skal kjøpe for å trøste meg selv.. Jeg får skaffe meg en brukt bærbar av det gode gamle slaget. Eventuelt 3,2Ghz P4 Extreme eller noe sånt...bare for å døyve smertene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå